جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۲۲ درصد مسافران در مدارس خوابیدند

سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 351585
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از گردشگران نوروزی خواست زمان سفر خود را مدیریت کنند تا نهایت استفاده از فرصت سفر را داشته باشند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مسعود سلطانی‌فر گفت: در دور اول سفرهای نوروزی که شامل پنج روز گذشته می‌شود، تعداد ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار اقامت شب به صورت تجمیع شده در سراسر کشور به ثبت رسیده که از این تعداد حدود، هفت درصد مسافران در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها، ۲۲ درصد در کلاس‌های مدارس، ۱۵ درصد در کمپ‌های اقامتی موقتی که توسط شهرداری‌ها و هلال احمر ایجاد شده، ۲۰ درصد در خانه‌های استیجاری و ۱۵ درصد در اماکن مختلفی چون مراکز اقامتی ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی اقامت داشتند.

او این آمار را غیر از مسافرانی دانست که در خانه‌های دوستان و اقوام خود اقامت می‌کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درباره اقدامات نظارتی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نیز گفت: تا کنون چهار هزار و ۲۰۰ مورد نظارت صورت گرفته که خدمات بین‌راهی بیش از چهار هزار نظارت داشته است، از این بین تعدادی از مراکز، تذکر کتبی و شفاهی دریافت کرده‌اند و برخی به دلیل خدمات مطلوبی که داشته‌اند تشویق شده اند. درعین حال تعداد ۳۸ مورد منجر به اقدام قانونی و تعطیلی یا تعلیق موقت شده‌اند که به وضعیت آن‌ها بزودی رسیدگی می‌شود.

سلطانی‌فر به مسافران نوروزی کشور پیشنهاد داد؛ زمان سفر خود را مدیریت کنند و به هشدارهای ستاد هماهنگی خدمات سفر توجه کنند تا دچار حوادث و مشکلات نشوند.

او همچنین گفت: زمان بازگشت خود را نیز مدیریت کنید تا در روز آخر گرفتار ترافیک محورهای مواصلاتی نشوید. همین‌طور لوازم ایمنی و تجهیزات خودرو به همراه داشته باشید تا در صورت تغییرات جوی با مشکل جدی روبرو نشوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *