جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جاده چالوس و هراز امروز دو طرفه است

سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 351567
رئیس مرکز کنترل اطلاعات وکنترل ترافیک پلیس راهور گفت: امروز۵ فروردین بار ترافیکی پرحجم، اما روان است و جاده چالوس و هراز که از روز گذشته از شمال کشور به سمت تهران یک طرفه شده بود. در حال حاضر دو طرفه و در هر دو مسیر ترافیک روان است.
سرهنگ محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: دور بازگشت مسافران نوروزی از روز گذشته آغاز شده بود و برخلاف دیروز، امروز۵ فروردین بار ترافیکی پرحجم، اما روان است که این وضعیت در محورهای مختلف کشور از جمله هراز، چالوس، فیروزکوه، رشت، تهران- کرج دیده می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت تردد کامیون‌ها اظهارکرد: این محدودیت تا ساعت ۷ صبح فردا ۶ فروردین به قوت خود باقی است تا ایمنی مسافران در بازگشت از سفرهای نوروزی افزایش یابد.

رئیس مرکز اطلاعات وکنترل ترافیک پلیس راهوربا بیان اینکه بیشترین آمار حوادث ترافیکی مربوط به واژگونی وسایل نقلیه است، گفت: بیش از ۴۰ درصد از این حوادث از واژگونی وسایل نقلیه نشأت می‌گیرد، چرا که رانندگان مسافت‌های طولانی رانندگی می‌کنند و خستگی و خواب‌آلودگی بر آنان چیره می‌شود.

وی افزود: واژگونی وسایل نقلیه بیشتر در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد؛ چرا که علاوه بر خستگی راننده، در این محدوده تردد افزایش می‌یابد.

حمیدی در پایان به رانندگان توصیه کرد که هر دو ساعت یکبار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت و در محدوده شهرها توجه بیشتری به مسیر بکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *