جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

ادبیات کودکان و نوجوان را دریابید

دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب: 351354
ادبیات کودکان و نوجوانان کشورمان با بی مهری مسئولان روبرو بوده است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ادبیات کودکان و نوجوانان کشورمان با بی مهری مسئولان روبرو بوده اند این بی مهری را می توان در میان گلایه ها و درد دل هایشان مشاهده کرد شاعرانی که هنوز وجود کودکانه خود را به دست فراموشی سپرده اند.

شاعران کودکان و نوجوانان هنوز هم در میان هیاهوی انبوه اطلاعات که به سوی کودکان روانه می شود برای کودکان سرزمینشان تلاش می کنند تا مبادا غبار فراموش فرهنگ ایرانی بر خاطر این کودکان معصوم بنشیند کسانی که مانند تمامی اهالی قلم با بی مهری کج رفتاری و کوته فکری عده ای دست به گریبانند.

شاعران این عرصه کودک را نه به مثابه یک کودک بلکه مانند یک بزرگسال می نگرند و برای آنان بهترین ها را طلب می کنند این افراد با بی مهری ها و تنگ نظری های عده ای روبرو بوده اند این عرصه عرصه ای است که حتی تعداد اندکی از شاعران مطرح امروز به آن روی آورده اند.

همین ۴۰، ۵۰ شاعر کودکانمان بهترین های این عرصه در روزگار ما هستند غفلت از ادبیات کودک و نوجوان بی توجهی به قشری از جامعه است که مخاطب آن بیش از طیف های دیگر اجتماع در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد نگاه کوته نظرانه به ادبیات کودک و نوجوان نمی توانند انسان های بالنده و روشنفکری را برای آینده کشورایجاد کند.

یادمان نروند که ما هم با قصه های کودکانه همین شاعران و نویسندگان رشد یافتیم و از این طریق بود که فرهنگ سرزمینمان را فرا گرفتیم باور داشته باشیم که شعر کودک و نوجوان بهتر از صد پند و نصیحت می تواند اندیشیدن را به کودک یاد دهد.

کودک رشد یافته با اندیشه های متعالی در آینده می داند چگونه از آسیب های اجتماعی گذر کند پس حال معلوم می شود توجه به عرصه ادبیات کودک و نوجوان برای آینده کشور تا چه میزان ضروری و مهم است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *