پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

کارمفید در کشور 45دقیقه در 24ساعت است

فرهنگ قبل از دستگاه‌های کشوری دغدغه خانواده‌ها باشد
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب: 351203
رئیس شورای فرهنگ عمومی نهاد ریاست جمهوری گفت: همه باید از خانواده تا جامعه در اندیشه تولید داخلی با کیفیت و اقتصادی باشیم، صادرات فراگیر داشته و واردات را به حداقل برسانیم.
به گزارش جهان، سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگ عمومی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با مهر درباره انتخاب شعار سال جدید با عنوان «اقتصاد و فرهنگ» از سوی مقام معظم رهبری گفت: مساله فرهنگ مربوط به سال 92، 93 و سال های اخیر نیست. از سال 1370 رهبر معظم انقلاب نسبت به شبیخون و تهاجم فرهنگی هشدار دادند اکنون ما کاملا مشاهده می کنیم که رسانه های استکباری روی ماهواره، اینترنت و تبلیغات روانی کار می کنند که شاید از طریق فرهنگ بتوانند مردم ایران را از انقلاب اسلامی قدری فاصله دهند و علاقه مردم را نسبت به انقلاب اسلامی مخدوش کنند.
 
وی افزود: بنابراین جا دارد که نسبت به این موضوع حساس باشیم و توجه کنیم دشمن پس از جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی اهتمام به مساله فرهنگ دارد.
 
اکرمی تصریح کرد: نکته دوم این است که فرهنگ همانطور که به اکسیژن و فضای پاک تشبیه شده است باید دغدغه همه خانواده ها باشد تا برسیم به دستگاه های کشوری.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: همانطور که هر خانواده ای دقت می‌کند که میوه و غذایی که وارد خانه می شود، سالم باشد، باید نسبت به تغذیه فکری و فرهنگی نیز حساس باشد. هر کتاب، مجله و نواری و هر موج فرهنگی را باید رصد بکنیم و باید مراقبت کنیم که خانواده آسیب نبیند.
 
وی با بیان اینکه علامت های این آسیب ها اکنون مشاهده می شود، گفت: مساله افزایش سن ازدواج، آمار طلاق و امثال اینها هشداردهنده است که باید در جهت مقابل یعنی تسهیل ازدواج و تشکیل خانواده جدی تر عمل کنیم و واقعا خانواده ها تلاش کنند که هر چه بیشتر بنیاد خانواده جدی گرفته شود.
 
اکرمی تصریح کرد: نکته بالاتر عزم و اراده همه مردم ایران است، چه دولتی ها، چه رسانه های فرهنگی و چه رسانه های تبلیغاتی از قبیل نمازهای جمعه، نماز جماعت، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات، شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه رسانه ها باید وارد این میدان شوند تا مبحث فرهنگ را جدی بگیرند و هم رخنه ها و روزنه هایی که بوجود می آید و دشمن از آنها سوءاستفاده می کند، توجه کنند و همچنین به پاسداری از مرزهای عقیدتی، اخلاقی و فکری جامعه توجه ویژه ای داشته باشند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی نهاد ریاست جمهوری درباره مقوله اقتصاد نیز گفت: ما از نظر نرم افزاری و اسناد فرادستی چشم انداز بیست ساله را در اختیار داریم و همینطور لایحه برنامه پنج ساله را، لایحه بودجه 93 و همینطور سند اقتصاد مقاومتی را در اختیار داریم.
 
وی ادامه داد: اقتصاد نیز مانند فرهنگ نیازمند است که عزم عمومی برای آن تلاش کند و همه باید از خانواده تا جامعه در اندیشه تولید داخلی با کیفیت و اقتصادی باشیم، صادرات فراگیر داشته و واردات را به حداقل برسانیم.
 
اکرمی تاکید کرد: کنترل مصرف باید جدی گرفته شود؛ چراکه کنترل مصرف چه در کالاهای وارداتی و چه در آنچه مربوط به داخل است حائز اهمیت است. مساله آب را که اعلام می کنند در 500 شهر مشکل آب داریم، مردم واقعا باید به کنترل مصرف توجه کنند. آب کشاورزی را باید از این حالت دربیاوریم و آبیاری قطره ای و بارانی را مورد توجه قرار دهیم و موارد دیگر که به طور مثال ما اکنون 560 میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در دست مردم داریم و باید راهنمایی کنیم که این نقدینگی به سمت کارگاه ها و کارخانه ها سرازیر شود که هم اشتغال ایجاد شده و هم تولید رونق پیدا کند و هم مساله تورم تا حدی کاهش یابد.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت قول داده در سال 93 تورم به 25 درصد برسد، بیان کرد: این موضوع مهمی است. در اقتصاد باید جلوی رشد منفی را بگیریم و به سمت رشد مثبت حرکت کنیم که این امر نیازمند عزم عمومی است و باید از خانواده شروع شود.
 
وی افزود: اکنون مساله کار مفید در جامعه مطرح است که به حداقل رسیده و ما 45 دقیقه کار مفید در 24 ساعت بیشتر نداریم باید این وضع تغییر کند و انشاءالله همه به کارمان چه خدماتی، چه اقتصادی و چه صنعتی بیشتر بها دهیم که هم تورم کنترل شده و هم اشتغال ایجاد شود.
 
اکرمی درباره بیانات مقام معظم رهبری در این باره که باید ضمن نگاه نقادانه به اوضاع فرهنگی از تکفیر خودداری کرد، اظهار داشت: ما باید در ابتدا مقوله فرهنگ را معنا کنیم که مقام معظم رهبری نیز در این سخنرانی طولانی خود توضیح خوبی دادند که فرهنگ شامل آموزش، تربیت، خانواده، اخلاق و اعتقاد و همه مسائلی که بار علمی و عقیدتی دارد، می شود.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از موضوعات فرهنگ، اخلاق است. ما اسلام داریم و از طریق حکمت و آگاهی و پند و اندرز بایسته و موعظه و مجادله نیکو باید کار کنیم وگرنه گمان و احتمال در مقوله فرهنگ اسلامی جایی ندارد.
 
وی تاکید کرد: ما باید واقعا به یکدیگر احترام بگذاریم و اعتماد کنیم و بنا را بر وفاق و وحدت بگذاریم تا بتوانیم انشاءالله در کنار یکدیگر با هم کار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *