جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هلاکت سرکرده جبهه النصره در لاذقیه

شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 351201
یگان های ارتش سوریه ضمن جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح از مرز ترکیه، چندین ترویست از جمله سرکرده جبهه النصره در لاذقیه را به هلاکت رساندند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، تلاش گروهی از تروریست های جبهه النصره، جبهه شام الاسلام و گردان های انصار الشام که قصد داشتند از اراضی ترکیه وارد خاک سوریه شوند را ناکام گذاشتند.
عناصر مسلح قصد داشتند به برخی از گذرگاه های مرزی میان سوریه و ترکیه در ریف لاذقیه در شمال غربی سوریه حمله کنند.
 
در همین حال منابع خبری از کشته شدن 17 نفر از جمله سرکرده گروهک جبهه النصره در ریف شمالی لاذقیه و انهدام چند دستگاه خودروی مجهز به سلاح تیربار خبر دادند.
 
همچنین یگان های ارتش سوریه با اجرای عملیات در ریف حمص و درعا، مواضع تروریست ها را هدف قرار دادند و شماری از آنان را به هلاکت رساندند و یا مجروح کردند.
 
دولت سوریه، ترکیه را به تسهیل ورود گروه های مسلح به مناطق مرزی متهم کرده و از شورای امنیت خواسته است که این اقدام تروریستی را محکوم نماید.
 
بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، اعلام کرده است که ارتش ترکیه تسهیلات پشتیبانی و نظامی را دراختیار تروریست ها قرار داده است.
 
بشار جعفری این موضع ترکیه را در راستای ادامه نقش این کشور مبنی بر حمایت از تروریسم در منطقه برشمرد و تاکید کرد: ترکیه از القاعده وگروه های وابسته به آن تحت هر عنوانی حمایت می کند و با این حمایت ها، اصول قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل و اصول روابط دوستانه و حسن همجواری میان کشورها را نقض کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *