کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست سردار مومنی از مسافران‌‌نوروزی

1 فروردين 1393 ساعت 13:51

رییس پلیس راهور ناجا از رشد 6 درصدی تردد خودرورها در محورهای مواصلاتی کشور از زمان آغاز طرح ویژه نوروزی پلیس راه خبر داد.


به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی صبح جمعه در حاشیه بازدید از پلیس راه آزادراه زنجان-قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته تعداد 338  تردد خودرو در هر ساعت در جاده های کشور ثبت شده بود افزود: این  میزان به 357 تردد در ساعت از 25 اسفندماه 92 تا به  یک فرودین ماه سال 93 رسیده که رشد 6 درصدی را نشان می دهد.
 
وی پرترددترین محورهای کشور طی روز جاری را محورهای استانهای البرز، مازرنداران و خراسان رضوی اعلام کرد و  ادامه داد: در حال حاضر اکثر محورهای  مواصلاتی کشور روزهای پرتردد طی می کنند.
 
سردار مومنی محورهای خروجی تهران به سمت شمال، شرق و جنوب  دارای ترافیک سنگین عنوان کرد و افزود: در قسمت شمالی کشور راه های منتهی به استان های زنجان، قزوین و البرز و در بخش جنوبی راه های ارتباطی استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، فارس و اصفهان پر تردد هستند.
 
سردار مومنی،  در ادامه عامل 36 درصد تصادفات جاده ای در کشور  را واژگونی خودرو اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بیشترین تصادفات از نوع واژگونی است  که این امر در سالهای گذشته نیز به عنوان عامل اصلی تصافات جادهای مطرح بوده است.
 
 رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه خستگی خواب آلودگی به عنوان عامل اصلی در واژگونی خودور است، از رانندگان خواست از شتاب و عجله  خوداری کنند و گذشت و صبوری در رانندگی به عنوان یک اصل مورد مهم توجه کند.
 
سردار مومنی افزود: اگر گذشت و صبوری داشته باشیم و از شتاب و عجله پرهیز کنیم با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد و فرهنگ است  میزان سوانح کاهش خواهد یافت.
 
وی با در خواست از  رانندگان برای پرهیز از عجله در رسیدن به مقصد گفت: رانندگان با پرهیز از عجله می توانند مانع وقوع بسیاری از سوانح جاده ای شوند و سوانح جاده ای به حداق ممکن می رسد.
 
 رییس پلیس راهور ناجا رانندگان از عجله در رسیدن به مقصد بویزه در 30 کیلومتری شهرها خوداری کنند افزود: متاسفانه تصافات در 30 کیلومتری شهرها بیشتر است و رانندگان باید با حوصله و هوشیاری کامل مراقب جان خود و سرنشینان خودروها باشند.
 
سردار مومنی افزود: همچنین سرعت و سبقت غیرمجاز بیشترین میزان تصافات اده ای در کشور را محسوب می شوند که ماموران پلیس راه با  این تخلفات به شدت برخورد می کنند.
 
رییس پلیس راهور ناجا از برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت برای اصلاح نقاط حادثه خیز کشور خبر داد افزود: برای طرح نوروزی امسال در کوتاه مدت پلیس راهور ناجا با همکاری وزارت راه و شهرسازی اقدام به افزایش علائم هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز کرده است.
 
وی در ادامه قانون را خط قرمز پلیس در زمینه استاندار خودرها اعلام کرد و افزود: رعایت قوانین و مقررات خط قرمز پلیس راه است و در صورتی که خورو سازها از این خطوط عدول کنند  پلیس کوتاه نمی آید.


کد مطلب: 351061

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/351061/درخواست-سردار-مومنی-مسافران-نوروزی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com