چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

استانداری که بعد از گرفتن حکم، کربلا رفت

جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 351017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان در گفتگوی مشروحی با خبرنگار مهر از برخی مسائل شخصی و علایق خود گفت، گفتگویی از احساسش بعد از صدور حکم استانداری تا موضوع تلخی که 48 ساعت خواب را از او گرفت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، هوشنگ بازوند استاندار لرستان متولد 1342 است ولی می گوید که شناسنامه اش را 1341 گرفته اند و خودش هم همین تاریخ را قبول دارد. اصالتا اهل استان همدان و شهرستان نهاوند بوده و معتقد است که این شهرستان با توجه به اینکه از شهرستانهای لرنشین همدان محسوب می‌شود به لحاظ آداب و رسوم با لرستان هماهنگ است.
 
به خاطر اسم فامیلش بسیاری فکر می کنند که باید اصالتا کوهدشتی باشد ولی خودش این موضوع رد می کند و البته می گوید از اینکه کوهدشتی باشد "ابایی" ندارد ولی واقعیت این است که اهل شهرستان نهاوند است و زمانیکه معاون عمرانی استانداری لرستان بوده برای نخستین بار به شهرستان کوهدشت رفته است.
 
در گفتگویی مشروح در آستانه نوروز از او می خواهیم پاسخ برخی سوالات حاشیه ای را بدهد، سوالاتی که شاید متن پاسخ آنها برای مردم لرستان که علاقمند هستند از استاندار بیشتر بدانند جذاب باشد.
 
استانداری که می گوید فرزندانش را در بخش دولتی استخدام نمی کند
 
از هوشنگ بازوند می خواهیم کمی در مورد خودش و خانواده اش بگوید. او سه فرزند دارد که البته هیچ کدام آنها دختر نیست. دو تا از سه پسرش را هم راهی رشته های مهندسی کرده که یکی از آنها در حال فارغ التحصیلی در رشته معماری و دیگری ترم های پایانی مهندسی عمران و فرزند سومش نیز محصل است.
 
از او می پرسیم چرا علاقه داشته فرزندانش در انتخاب رشته تحصیلی راه پدر را بروند و او هم با صراحت می گوید که انگیزه اش از اینکه با فرزندانش صحبت کرده به سمت رشته های فنی و مهندسی بروند این بوده که بتوانند در بخش خصوصی مشغول به کار شوند و کارمند دولت نشوند.
 
از هوشنگ بازوند می پرسیم با توجه به نزدیک بودن فارغ التحصیلی فرزندانش آیا اهل پارتی بازی برای استخدام آنها در سیستم دولتی است یا خیر؟ که بازهم با همان صراحت قبلی تاکید می کند که حتما در کار دولتی برنامه ای ندارد و البته خود فرزندانش هم علاقه ای ندارند.
 
استاندار لرستان در پاسخش به این سوال اضافه می کند که اصلا اهل پارتی بازی نیست ولی یادآور می شود که وقتی در استان مرکزی بوده 70 درصد ملاقات کننده هایش در روزهای ملاقات عمومی لرستانی و عمده آنها جویای کار بوده اند و تلاش می کرده برایشان آنجا کار جور کند.
 
طلب بخشش استاندار لرستان از همسرش
 
سوال بعدی از استاندار لرستان این است که "چقدر زمان برای خانواده اش اختصاص می دهد؟" تا با کمی تامل بگوید: شاید اگر از من بپرسند از وقتی وارد چرخه مدیریتی شدید از چه چیزی غفلت کردید خواهم گفت خانواده ام، چرا که باید بیشتر وقت می گذاشتم.
 
 فرصت را غنیمت می داند در انتهای پاسخش می گوید که امیدوار است خانواده و به خصوص همسرش به خاطر این غفلت او را ببخشند.
 
بازهم لرستان را انتخاب می کنم
 
از هوشنگ بازوند می پرسیم دوباره قرار است همین الان وزیر کشور برای شما حکم بزند و شما می توانید بین سه استان لرستان، مرکزی و همدان انتخاب کنید، کدام را انتخاب می کنید؟ اول می گوید که این سوال، سوال سختی است ولی با کمی تامل که بعد تبدیل به قاطعیت می شود می گوید به رغم همه سختی هایش بازهم لرستان را انتخاب می کنم.
 
استاندار حرفهایش را اینگونه ادامه می دهد: خیلی ها به من گفتند که شرایط برای رفتن به استانهای دیگر مهیا است ولی خودم میل داشتم به لرستان بیایم تا بلکه بتوانم در مورد مشکلات این استان به آسیب شاسی برسم و همچنان روی همان اعتقادم مصمم هستم و از آمدن پشیمان نیستم.
 
بازوند در پاسخ به طرح این موضوع که ممکن است به دلیل حاشیه ها نتواند کاری از پیش ببرد نیز می گوید: حیف است که چنین اتفاقی بیفتد ولی من فکر می کنم چنین اتفاقی نمی افتد چرا که توکل ام به خداست.
 
برای ادامه دادن حرفهایش کمی دوباره تامل می کند و با حسرتی می گوید: خیلی مسائل مختلف را می دانم که مرا زجر می دهد ولی می دانم که گفتنش هیچ مشکلی را حل نمی کند.
 
در لرستان از این دست مسائل تا دلت بخواهد وجود دارد
 
استاندار لرستان ادامه می دهد: چند وقت پیش صدا و سیما یک فیلمی را پخش کرد که در آن دختری از مرگ پدرش در معادن قیر به خاطر گازگرفتگی سخن می گفت و اینکه پدرش مجبور بوده به خاطر بیکاری به این کار پرمخاطره روی بیاورد.
 
بازوند با یادآوری اینکه بعد از دیدن این تصاویر و صحبت های دختر تا 48 ساعت نمی توانسته است که بخوابد، می گوید: احساس می کردم من باید پاسخگوی این موضوعات باشم. این جور چیزا واقعا زجرم می دهد و متاسفانه در لرستان از این دست مسائل تا دلت بخواهد وجود دارد. آرام حرفهایش را اینگونه می بندد: امیدوارم خدا کمک کند این نگرانی ها را رفع کنیم.
 
از بازوند می پرسیم که سال را کجا تحویل خواهد کرد و برای نوروز چه برنامه ای دارد. او می گوید که سال تحویل در کنار خانواده و همه نوروز 93 را در لرستان خواهد بود و مسافرت نمی رود و از روز عید سرکشی به همه حوزه های کاری به خصوص پرسنل اداری و دولتی که مشغول ارائه خدمات هستند را در دستور کار دارد.
 
بازوند در ادامه حرفهایش می گوید که هر ساله عیدی می دهد و امسال هم مثل همه سعی می کند به خانواده ش پول عیدی بدهد و چون پدر و مادرش در قید حیات نیستند همسر و فرزندان را در اولویت اول و همکاران را در اولویت دوم دادن عیدی قرار می دهد.
 
ناخودآگاه راهی کربلا شدم
 
از بازوند سوال می کنیم که زمان ابلاغ حکم استانداری لرستان چه احساسی داشته است. کمی ذهنش را مرور می کند تا جملات را مرتب کنار هم بگذارد.
 
وی می گوید: ساعت 10 صبح روزی که قرار بودم بروم جلسه هیئت دولت با ما تماس گرفتند که ساعت چهار جلسه برگزار می شود و بدون هیچ زمینه قبلی به جلسه هیئت دولت رفتم. بعد از اینکه حکم من در دولت مطرح و تصویب شد ناخودآگاه راهی کربلا شدم و به پابوس حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) رفتم تا واسطه شوند و کمک کنند که من بتوانم در لرستان به خوبی خدمت کنم.
 
بازوند به موسیقی نیز علاقه دارد و می گوید که هر کجا نوای موسیقی لری را بشنود گوش می کند و معتقد است که در این نوع موسیقی هیچ گونه ابتذالی وجود ندارد و نباید از کنار ظرفیت موسیقی لری به راحتی عبور کند.
 
می گوید که از موقعی به لرستان آمده کمتر ورزش می کند ولی از مدیرانی است که به ورزش بسیار علاقه دارد و تاکنون بنیانگذار چندین باشگاه فوتبال مثل مس کرمان و صنایع اراک بوده و الان هم علاقه دارد که خیبر خرم آباد را احیا کند و برای این موضوع، کار را از لیگ سه استارت زده است.
 
بازوند زیرلب ادامه می دهد که در استان مرکزی واقعا ورزش می کرده ولی در اینجا نه که باید در سال 93 زمانی را برای ورزش کردن اختصاص دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *