جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

جلد جدید خاطرات هاشمی در راه است

پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 350915
مانیفست سیاسی جمهوری اسلامی در سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نشست سران سازمان کنفرانس اسلامی در داکار سنگال، اختلاف میان جناح‌های سیاسی با تفسیر شورای نگهبان از نظارت خود بر انتخابات، به عنوان «نظارت استصوابی»؛ از مباحث کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۰ است.
به گزارش جهان به نقل از الف، کتاب «سازندگی و شکوفایی»، کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۰، به‌زودی رونمایی می‌شود. عماد هاشمی، مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب، در گفت و گو با ایلنا، با اعلام این مطلب افزود: این کتاب در ۸۰۰ صفحه تدوین و آماده شده است و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دوستداران تاریخ انقلاب اسلامی عرضه خواهد شد.

وی گفت: سال ۱۳۷۰، دومین سال ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و نتایج اولیه سیاست‌های بهبود وضعیت اقتصادی و بازسازی کشور به تدریج در حال پدیدار شدن است. در این سال اتفاقات مهمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی حادث شده که هر کدام به نوعی در خاطرات و یادداشت‌های روزانه ایشان آمده است.

عماد هاشمی اضافه کرد: در سال ۱۳۷۰ در سطح ملی، اختلاف میان جناح‌های سیاسی با تفسیر شورای نگهبان از نظارت خود بر انتخابات، به عنوان «نظارت استصوابی»، وارد مرحله جدیدی شده است. در سطح منطقه‌ای، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، گرایش جمهوری‌های تازه استقلال یافته آسیای میانه به ایران و همچنین سرکوب شیعیان جنوب عراق توسط ارتش بعثی صدام و در سطح بین‌المللی، برپایی کنفرانس صلح مادرید توسط غرب و تحول در آرایش سیاسی خاورمیانه، و اثرات سیاست تشنج‌زدایی دولت کار و سازندگی در معادلات منطقه‌ای قابل توجه است.

مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب اظهار داشت: در این سال، مانیفست سیاسی جمهوری اسلامی در سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نشست سران سازمان کنفرانس اسلامی در داکار سنگال، مبتنی بر ضرورت وحدت دنیای اسلام در برابر تهدیدات بین‌المللی، با استقبال گرم و واکنش مثبت کشورهای اسلامی مواجه شده و بهبود روابط ایران و عربستان سعودی و پیامدهای مهم آن در منطقه، چشم انداز جدیدی از قدرت جهان اسلام را به ‌وجود آورده است.

وی افزود: در یادداشت‌های روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در کتاب «سازندگی و شکوفایی» به چاپ رسیده، نحوه برخورد با مسایل و تعاملات سیاسی در داخل و خارج کشور، به وضوح مشخص شده و فرصت ارزشمندی است برای پژوهشگران و مورخین که پاسخ ابهامات و سوالات خود را در مورد سیاست‌های دوران سازندگی پیدا کنند.

هاشمی گفت: در این کتاب از صدها عکس و سند دست اول مربوط آن دوره استفاده شده و آیت الله هاشمی، در مقدمه مفصلی وضعیت آن سال را با گوشه چشمی به مسایل روز، تحلیل و تبیین کرده است.

دفتر نشر معارف انقلاب، تاکنون در زمینه کارنامه و خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، کتاب‌های «دوران مبارزه» (مقطع تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی)، «انقلاب و پیروزی»، (مقطع سال ۱۳۵۷)، «انقلاب در بحران»، (مقطع سال های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹)، «عبور از بحران»، (خاطرات سال ۱۳۶۰)، «پس از بحران»، (خاطرات سال ۱۳۶۱)، «آرامش و چالش»، (خاطرات سال ۱۳۶۲)، «به سوی سرنوشت»، (خاطرات سال ۱۳۶۳)، «امید و دلواپسی»، (خاطرات سال ۱۳۶۴)، «اوج دفاع»، (خاطرات سال ۱۳۶۵)، «دفاع و سیاست»، (خاطرات سال ۱۳۶۶)، «پایان دفاع، آغاز بازسازی»، (خاطرات سال ۱۳۶۷)، «بازسازی و سازندگی»، (خاطرات سال ۱۳۶۸)، «اعتدال و پیروزی»، (خاطرات ۱۳۶۹) و کتاب اخیر با عنوان «سازندگی و شکوفایی»، (خاطرات سال ۱۳۷۰) را تدوین و منتشر کرده است.

کتاب سازندگی و شکوفایی در ۸۰۰ صفحه و شمارگان ۳۳۰۰ نسخه با جلد سلفون در بهار سال آینده، طی مراسمی رونمایی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Ghana
ان شاءالله که خاطرات خواب نباشد