پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان: دولت با بهانه‌های واهی رسانه‌ها را توقیف نکند

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 350812
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در واکنش به توقیف هفته‌‎نامه '۹دی' گفت: اگر نقد مذاکرات ژنو منجر به توقیف و تعطیلی نشریه‌ای شود با روح انقلاب سازگاری ندارد. دولت اعتدال‌گرای آقای روحانی باید مانع اعمال بهانه‌های واهی برای مسدود کردن نشریات شود.
به گزارش جهان، مهمترین محورهای سخنان مجید محتشمی، سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان و دبیرکل حزب آزادی در گفتگو با نسیم بدین شرح است:

-آزادی نقد آری، نفی آزادی هرگز. اصلی ترین شعار انقلاب اسلامی "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" است؛ استقلال به معنای آزادی از یوغ بیگانه و آزادی به معنای آزادی از استبداد داخلی و جمهوری اسلامی نیز نظامی است که بر اساس اراده مردم و با رعایت ارزش‌های اسلامی و حفاظت از استقلال و آزادی بنا شده است.

-این شعار باید در همه جوارح نظام و بویژه در قوانین موضوعه در مجلس و در تصمیمات مجریان و ناظران مدنظر قرار گیرد، که ازجمله آنها قانون مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی است و بایستی این شعار بنیادین در مورد مطبوعات کاملا رعایت شود.

-همانطور که ما منتقد توقیف و تعطیلی فله‌ای و بعضا موردی مطبوعات در گذشته بودیم امروز نیز اعتقاد داریم در دولت اعتدال توقیف مطبوعات به بهانه‌های واهی به صلاح نظام نیست.

-آقای روحانی جهت جلوگیری از توقیف باید قاطعانه نسبت به این امر برای خشکاندن ریشه ها و رگه های استبدادی در برخی افراد ایستادگی کند؛ شاید با این تصمیم قاطع، سرانجام سیاست‌های غیر منصفانه توقیف مطبوعات فرا رسیده باشد.

-مطبوعات باید آزادانه نسبت به سیاست‌ها و تصمیمات و عملکرد مجریان نظام به نقد و بررسی بپردازند و هیچ مانعی نباید موجبات جلوگیری از آزادی بیان را در کشور فراهم کند.

-آزادی بیان مقدس است، نه آزادی هتک و نه آزادی توهین و نه آزادی خشونت.

-نقد تیم مذاکره کننده هسته ای با ۱+۵ چه به طرح نقاط مثبت و برجسته آن در مذاکرات که حافظ منافع ملی ما است و چه به آسیب شناسی از تصمیمات در مذاکرات، همه باید آزادانه، محترمانه و منصفانه در بوته نقد کارشناسان سیاسی قرار گرفته تا به ملت ایران جهت رشد افکار عمومی ارائه شود.

-اگر به هر بهانه ای و با جلوگیری از آزادی بیان و همچنین نقد مذاکرات ژنو منجر به تعطیلی نشریه‌ای شود با روح انقلاب اسلامی سازگاری ندارد مگر آنکه در مواردی فساد بیّن درخصوص جاسوسی یا خدشه به منافع ملی ایران مدنظر باشد که آن هم نه با نظرات شخصی بلکه با اسناد و مدارک مسلم باید ارائه شود.

-دولت اعتدال گرای آقای روحانی با هدف ساختارگشایی در عرصه مطبوعات باید مانع اعمال بهانه‌های واهی برای مسدود کردن و توقیف نشریات و خط بطلانی بر اراده‌های شخصی و رگه استبدادی برخی افراد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *