سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

توضیحات هیأت نظارت درباره توقیف ۹ دی

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب: 350741
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحات هیأت نظارت بر مطبوعات درباره توقیف هفته نامه ۹ دی را منتشر کرد.
به گزارش جهان به نقل از معاونت امور مطبوعاتی، دبیرخانه هیأت نظارت برمطبوعات اعلام کرد مطالب نشریه ۹ دی تخلف از ماده ۶ قانون مطبوعات تشخیص داده شده است و با توجه به موثر نبودن تذکرات این هیات به آن نشریه در یکسال اخیر، نشریه مذکور توقیف و پرونده تخلفات آن به استناد تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شد.

لازم به ذکر است پیش از این نیز در هفدهمین جلسه از سیزدهمین دوره هیأت نظارت بر مطبوعات به تاریخ ۲۳/۳/۱۳۹۰ گزارش تخلف هفته نامه "۹ دی" از حدود مطبوعات مطرح و مقرر گردید ضمن توقیف نشریه مذکور به استناد تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات مصوب ۲۲/۱۲/۱۳۶۴ و اصلاحات بعدی آن، پرونده شکایت کیفری جهت رسیدگی به دادسرای ویژه روحانیت تهران ارسال شود.

هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه اخیر نیز با لحاظ مرّ قانون اقدام نشریه مزبور در شماره ۱۷ مبنی بر درج کاریکاتور با لباس روحانی را به لحاظ توهین به کسوت مقدس روحانیت جرم دانسته و حکم به توقیف و ارجاع آن به دادگاه نموده بود.

۱ - ۲۸/۱۱/۹۲ - کتبی - هیأت نظارت - درج مطالب خلاف واقع و توهین آمیز مستند به بند ۸ و ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات

۲ - ۱۸/۱۰/۹۲ - کتبی - هیأت نظارت - درج مطالب توهین آمیز به مقامات کشوری و نادیده گرفتن ابلاغیه‌های قانونی(مستند به بند ۸ و ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات)

۳ - ۱۸/۹/۹۲ - شفاهی - هیأت نظارت - درج مطلبی با عنوان «توافق نامه ژنو، جام زهر» در شماره ۱۲۷ مورخ ۹/۹/۹۲

۴ - ۵/۸/۹۲ - کتبی - هیأت نظارت - درج مطلبی با عنوان «تأثیرات سکر قدرت» (مستند به بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات)

۵ - ۲۳/۶/۹۲ - کتبی - هیأت نظارت - درج تیتری با عنوان «اولین دروغ‌های دولت راستگویان» (مستند به بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات)

۶ - ۱۶/۲/۹۲ - کتبی - هیأت نظارت - عدم رعایت مصوبات شورای عالی امنیت مبنی بر عدم درج مطالب التهاب آفرین و اختلاف انگیز مستند به تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات)
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *