شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

استقلال به گربه سیاه رسید!

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 350605
استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز در حالی به سومین گام خودشان در رقابت‌های آسیایی رسیده‌اند که آبی‌پوشان به دیدار با الجزیره به چشم مصافی برای حضور در ادامه رقابت‌ها و تراکتوری‌ها به عنوان گامی برای تداوم صدرنشینی نگاه می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان اسیا در گام سومشان روز سه شنبه به مصاف حریفان اماراتی می‌روند.

* استقلال – الجزیره

آبی‌پوشان تهرانی که در ابتدای کار به نظر می‌رسید با کار ساده‌ای برای صعود از گروه A روبه رو هستند، با دو شکست پیاپی در بازی‌های قبلی، کار بسیار دشواری را پیش روی دارند. آنها از چهار دیدار باقی مانده نیاز به حداقل ۱۰ امتیاز برای صعود دارند و شکست برابر الجزیره پایان احتمالی کار آنها در آسیا خواهد بود. استقلالی‌ها برای پیروزی در این دیدار حساب ویژه‌ای روی هوادارانشان باز کرده‌اند و اگر آنها در ورزشگاه حاضر شوند می‌توان انتظار داشت با یاری آنها سه امتیاز این دیدار نصیب آنها شود.

وضعیت امیرحسین صادقی، سیاوش اکبرپور، آندرانیک تیموریان و آرش برهانی برای این دیدار در هاله‌ای از ابهام است و شاید در خوش بینانه‌ترین حالت دو نفر از این بازیکنان به بازی روز سه شنبه برسند. مصاف‌های استقلا و الجزیره همواره به سود تیم اماراتی به پایان رسیده و این تیم به نوعی گربه سیاه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا است. آنها یکبار در سال ۲۰۰۹ همرگوه استقلال بودند و در بازی رفت دو تیم در تهران به تساوی یک بر یک رضایت دادند و در بازی برگشت کار با تساوی دو بر دو به پایان رسید. اما در سال ۲۰۱۰ آنها در تهران با حساب یک بر یک استقلال را متوقف کردند و در بازی برگشت با حساب دو بر یک استقلال را شکست دادند و در نهایت با کسب ۴ امتیاز در این گروه حذف شدند.

الجزیره یک بار دیگر هم با استقلال هم گروه بوده است. آنها در سال ۲۰۱۲ هم با استقلال هم گروه بودند و در تهران با حساب دو بر یک استقلال را بردند و در بازی برگشت هم با تساوی یک بر یک برابر استقلال به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی شدند.

الجزیره‌ای ها در حال حاضر در لیگ امارات با ۳۶ امتیاز در رده سوم جدول امارات قرار دارد و از شانس کمی برای قهرمانی برخوردارند اما با وضعیت مناسبی که در جدول دارند می‌توان انتظار حضور مجدد آنها در لیگ قهرمانان سال اینده را داشت.

الجزیره در حال حاضر با ۶ امتیاز صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان است و استقلالی‌ها اگر می‌خواهند برای صعود شانسی داشته باشند و همچنان سرنوشت در دست خودشان باشد، محکوم به کسب امتیاز در این دیدار هستند.

دیدار دو تیم ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه ازادی برگزار می‌شود.

* العین – تراکتورسازی

شاگردان تونی اولیویرا فعلا صدرنشین گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان اسیا با ۴ امتیاز هستند. آنها در صورت موفقیت برابر حریف اماراتیشان می‌توانند به صدرنشینی ادامه دهند و دور رفت رقابت‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. خبر خوب برای آنها حضور علی کریمی در این دیدار است که می‌تواند بار زیادی از مشکلات آنها در میانه میدان را بر دوش کشد و البته توانایی‌های لک، انصاری‌فرد و دقیقی هم در این میان به آنها کمک زیادی می‌کند.

العینی‌ها در این فصل از رقابت‌های لیگ امارات نمایش پر فروغی نداشتند و با ۲۷ امتیاز فعلا در رده هشتم جدول این کشور قرار دارند. العینی‌ها سال گذشته در لیگ قهرمانان اسیا همگروه استقلال بودند و با ۶ امتیاز از مرحله گروهی حذف شدند و در حال حاضر با ۳ امتیازی که از لخویا گرفته‌اند پشت سر تراکتور ایستاده‌اند.

العینی‌ها در روزهای گذشته با تبلیغات فراوان خواهان حضور تماشاگرانشان در دیدار با تراکتورسازی شده‌اند و از این جهت شاید کار برای این نماینده ایران کمی دشوار شود اما تونی اولیویرا در آخرین اظهاراتش از اطمینانش برای ساختن تراکتوری بهتر خبر داده و به نظر می‌رسد انها توانایی کسب امتیاز در امارات را داشته باشند.

دیدار دو تیم ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه العین امارات برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *