شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

استقلال الريان را گستاخ کرد!

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 349914
يک اشتباه بچگانه و غيرقابل بخشش از سوي سيدمهدي رحمتي و ارايه فوتبالي در سطح کودکستان از استقلال يک بازنده تمام عيار ساخت.
به گزارش جهان به نقل از نود، يک اشتباه بچگانه و غيرقابل بخشش از سوي سيدمهدي رحمتي و ارايه فوتبالي در سطح کودکستان از استقلال يک بازنده تمام عيار ساخت.

الريان قطر حداقل در فصل جاري تيم بزرگي نيست و استقلال از اين بابت سرتر از حريف قطري است اما اين «آبي نزول کرده» ديگر نمي‌تواند آن فوتبال با طراوت و تماشاگرپسند را به نمايش بگذارد. در واقع ارائه فوتبال ضعيف توسط استقلال عملا الريان را گستاخ کرد تا هر لحظه که اراده کند در محوطه جريمه نماينده ايران آفتابي شود. هر چند استقلال براي دلخوشي مي‌تواند به دو ضربه‌اي اشاره کند که ديرک دروازه الريان را لرزاند اما اين مسئله چيزي از زشتي واقعيت موجود نمي‌کاهد زيرا در مجموع استقلال حريفي دست و پا بسته بود و با آن نوع فوتبال تا صبح هم هيچ شانسي براي گلزني نداشت.

اشتباهات سريالي در پاس‌هاي اشتباه، شکل نگران‌کننده‌اي براي يکي از چهار نماينده ايران در رقابت‌هاي آسيايي به وجود آورده است و حالا تيم قلعه‌نوعي به چيزي بالاتر از معجزه نياز دارد تا شانس صعود به مرحله بعد را پيدا کند.

براي هر بيننده‌اي اين نکته در جاي خود جالب بود که چرا استقلالي‌ها نمي‌توانند دو پاس درست و حسابي به هم بدهند يا يک حمله واقعي را در ميدان طراحي کنند حتي در دقايقي خشونت ناخواسته را چاشني بازي خود کردند تا شايد در کورسوي نااميدي، شانسي براي بازگشت داشته باشند. اما...

اين استقلال براي آن که همان استقلال دوست داشتني شود حداقل با نفرات فعلي کار بسيار سختي دارد و انگار جدايي جباري، مجيدي، پژمان منتظري و جواد نکونام عملا موتور محرکه آنها را از کار انداخته و هفته به هفته به نزول مرگبار اين تيم منتج مي‌شود.

نمي‌دانيم در اين وضعيت بايد چه اندازه به امير قلعه‌نوعي خرده بگيريم و آيا او به عنوان مسئول فني تيم مقصر اصلي است يا نه اما تيمي که ستاره‌هايش را در يک برهه زماني نزديک از دست مي‌دهد و در ادامه مجبور مي‌شود با خريد بازيکنان قسطي جايشان را پر کند ديگر نمي‌تواند فاقد اقتدار و کوبندگي باشد.

دو شکست در دو بازي پياپي در رقابت‌هاي آسيايي زنگ خطر را به طور جدي براي استقلال به صدا درآورده است و آبي‌ها بايد کابوس‌وار هفته‌هاي آينده را پشت سر بگذارند و با افت روحي ناشي از آن در سه بازي باقيمانده رقابت‌هاي ليگ برتر به ميدان بروند تا شايد در مسابقات داخلي از خود اعاده حيثيت کنند اما با اين نوع تفکر فوتبالي که ايده خاصي به ارايه دستورات تاکتيکي وجود ندارد يا نفرات فعلي توانايي انجام آن در ميدان را ندارند بايد به معناي واقعي نگران استقلال شد که طرفدارانش حداقل انتظار دارند با تجربه‌هايش تکاني به خود بدهند و تيم محبوب‌شان را از اين بحران بيرون آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *