کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر هیأت نظارت: توقیف جهان نیوز و ۹ دی صحت ندارد +توضیحات

23 اسفند 1392 ساعت 18:30

در حالی برخی از رسانه‌ها خبر توقیف جهان نیوز و هفته نامه ۹ دی را منتشر کرده‌اند که دبیر هیأت نظارت می‌گوید این خبر صحت ندارد و مسؤولان هیأت تحریریه جهان نیوز ضمن ابراز تعجب از انتشار اینگونه اخبار، پیگیری اهداف پشت پرده انتشار اینگونه اخبار را حائز اهمیت می دانند.


به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ ظرف چند روز گذشته خبری در برخی از رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه هیأت نظارت بر مطبوعات دو رسانه ۹ دی و جهان نیوز را توقیف کرده است.

این خبر حکایت از آن داشت که اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات این تصمیم را گرفته و قرار است در آخرین روزهای سال درباره ان اطلاع رسانی کنند.

با توجه به انتشار این خبر، خبرگزاری فارس تلاش کرد تا از اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات درباره صحت آن کسب اطلاع کند.

علاء‌الدین ظهوریان در گفت‌وگو با فارس درباره اخبار منعکس شده در خصوص تصمیم‌گیری برای توقیف نشریه‌های «۹دی» و جهان نیوز اظهار داشت: این اخبار صحت ندارد البته بنده در این باره اطلاع دقیقی ندارم.

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات افزود: البته اگر لازم باشد هیئت نظارت هماهنگی‌های لازم را در جلسات تشکیل شده انجام می‌دهد و رأی خود را یا به صورت تلفنی و در جلسه غیرحضوری به اطلاع می‌رساند.

به گزارش جهان، مسؤولان هیأت تحریریه جهان نیوز ضمن ابراز تعجب از انتشار این گونه اخبار، پیگیری اهداف پشت پرده انتشار چنین شایعاتی را حائز اهمیت دانسته و اعلام می کند که ضمن پایبندی به قانون مطبوعات و سایر قوانین موضوعه، بی هیچ واهمه ای به رسالت رسانه ای خود ادامه خواهد داد. همچنین در صورت بروز هر گونه تخلف، آماده پاسخگویی در چهارچوب قانون خواهد بود.

خبرگزاری فارس همچنین در تماس با حجت الاسلام رسایی مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی از وی درباره این اقدام هیئت نظارت پرسید.

حجت‌الاسلام رسایی درباره تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات به منظور توقیف نشریه «۹ دی» اظهار داشت: من هم این موضوع را از منابع غیر رسمی معتبر شنیده‌ام و تاکنون هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده است.

وی با بیان این که دولت در این باره پیش از این نیز تصمیماتی داشته است، افزود: به طوری که در راستای توقیف نشریه «۹دی» چندین بار خیز برداشته شده است.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه تحمل نقد در دولت یازدهم بسیار پائین است، بیان داشت: بر همین اساس چنانچه تصمیمی بر توقیف رسانه‌هایی که زبان به نقد گشوده‌اند، اتخاذ شود، بعید به نظر نمی‌رسد.

مدیرمسئول نشریه «۹ دی» یادآور شد: البته چنین قصدی پیش از این بوده است، اما پس از تذکرات مقام معظم رهبری درباره حوزه فرهنگ مبنی بر حمایت مسئولان وزارت ارشاد از جریانات فرهنگی مؤمن و انقلابی انتظار توقیف این نشریه نمی‌رود.

حجت‌الاسلام رسایی گفت: وزارت ارشاد در این باره حساب و کتاب کرده و متوجه هزینه بالای توقیف رسانه‌ها شده است و بعید است بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری چنین اتفاقی بیفتد.

به گفته مدیرمسئول نشریه «۹ دی» فعالیت رسانه‌ها هم‌اکنون صریح و شفاف است اما برخلاف قانون نیست.

وی با بیان اینکه ما وظیفه‌ای برای تعریف و تمجید کردن نداریم، افزود: البته اگر در دولت اقدام مهمی متناسب با شاخصه‌های امام راحل و رهبری ایجاد شود، حتما برجسته‌سازی خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، بیان داشت: در این جلسه از حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی ارشاد درباره توقیف این نشریه سؤال کردم که وی در جواب گفت، چنین قصدی و برنامه‌ای در پیش نیست.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه بعید است دولت راستگویان موضوعی را تکذیب کنند و باز آن اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: چنانچه نشریه «۹ دی»‌ توقیف شود، حماسه ۹ دی توقیف شدنی نیست و رسانه‌های دیگری مانند «۹ دی» همین مطالبه‌گری را انجام می‌دهند.


کد مطلب: 349856

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/349856/دبیر-هیأت-نظارت-توقیف-جهان-نیوز-۹-دی-صحت-ندارد-توضیحات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com