شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۱۷

شکست اطلاعاتی اسرائیل؛ دستاورد حمله موشکی مقاومت

پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 349741
نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به شهادت سه فلسطینی به دست نیروهای رژیم‌صهیونیستی، ده‌ها فروند راکت به سمت مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کردند. گردان‌های «القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
شکست اطلاعاتی اسرائیل؛ دستاورد حمله موشکی مقاومت
گروه بین الملل جهان نيوز۲۰ موشک شلیک شده از نوار غزه در شهرهای «سدیروت» و «نتیفوت» سقوط کرده و در این میان برخی منابع خبر میدهند که سامانه «گنبد آهنین» تنها سه موشک شلیک شده از نوار غزه را رصد و سرنگون کرده است.

این درحالی است که کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی این موشکباران را گسترده ترین حمله موشکی به شهرک نشینان از زمان عملیات ستون ابر توصیف کرده است.

سخنگوی گردان‌های القدس درباره این حملات گفته است، این واکنش با هماهنگی گردان‌های مقاومت صورت گرفته و آماده گسترش مساحت آتش در واکنش به هر گونه حمله و یا حماقت دشمن هستیم.

رمضان عبد الله شلح دبیر کل جنبش جهاد الاسلامی نیز با بیان این که موشک‌های گردان‌های قدس در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده است، تاکید کرده این رژیم به آتش بس با گروه‌های مقاومت فلسطین پایبند نبوده است.

شلح همچنین تصریح کرد: گروه‌های مقاومت توافق آتش بس و نه توافق تسلیم شدن را امضا کردند.

از سوی دیگر حماس نیز رژیم صهیونیستی را مسئول تشدید عملیات و نبرد علیه غزه خوانده و نسبت به پیامدهای هر گونه ماجراجویی صهیونیستی علیه نوار غزه هشدار داده است.

در همین حال رتش رژیم‌صهیونیستی از شب گذشته به بهانه پاسخ به حملات راکتی نیروهای مقاومت فلسطینی، بیش از ۳۰ نقطه در نوار غزه را هدف حمله قرار داد.

گفته می شود نیروهای این رژیم به اردوگاه‌های آموزش و دو پایگاه گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هوایی حمله کرده است.

با این وجود تحلیلگران نظامی معتقدند اقدام اخیر جهاد اسلامی یک شکست اطلاعاتی برای رژیم صهینویستی محسوب می شود.

منابع نظامی رژیم صهیونیستی خبر داده اند که ارتش اسرائیل درباره عملیات ماهرانه جهاد اسلامی و شکست اطلاعاتی اسرائیل درباره پیش بینی این عملیات تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده است.

منابع نظامی اسرائیل گفته اند: عملیات جهاد اسلامی در موشک باران اسرائیل ظرف تنها ۱۰ دقیقه نشان می‌دهد که موضوع نگران کننده برای سرویس‌های امنیتی اسرائیل عدم رهگیری تحرکات لجستیک و تماس‌های بین اعضای گردان‌های قدس و مطلع شدن از شلیک موشک به اسرائیل است.

تحلیلگران نظامی در اینباره معتقدند صورت مسئله اطلاعاتی برای اسرائیل این است که آنها نتوانسته اند از تحرکات نظامی ، طراحی و اجرایی کردن این عملیات اطلاع پیدا کنند و این مسئله یک شکست اطلاعاتی می باشد که برای جلوگیری مجدد آن باید تلاش مضاعف داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر اسرائیل
اسرائیل همیشه شکست خورده است
Malaysia
.... در نهایت خون بر شمشیر پیروز است. متشکرم
مجتبی
به به می بینم که دوتا صهیونیست از این خبر بازدید کردن
منفی هم زدن
بر .... لعنت
United States
با سلام
من هم موافقم . مرگ بر اسرائیل ....

أللهم عجل لولیک الفرج
saman
Iran, Islamic Republic of
DOWN WITH ISRAEL
عوامل خود فروخته به این نظرات منفی می دن
ایران اسلامی همواره مدافع مظلومان عالم است ‎
Iran, Islamic Republic of
درود بر کشور عزیزم
اصلا چه ربطی به ما داره ....
Iran, Islamic Republic of
ما نه ،فقط توکه بویی از ایمان واعتقاد نابرده وسفارشات قرآنی را ارج نمیگذاری نامسلمان
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا به تو یکی که اصلا ربطی نداره چون مسلمان نیستی
مرگ بر اسرائیل و آمریکا
United States
...اصلا این موشک پرانی لزومی ندارد.وقتی این گروهای فلسطینی یک تک تیرانداز ندارند که حداقل یک سرباز اسرائیلی را بزند بقیه فاتحه
شما خیلی فیلم می بینی ها...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر تروریست