پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

واکنش‌مرعشی به‌ماجرای هواپیمایی‌ماهان

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 349620
در پی درج مصاحبه مظاهری در فارس، سید حسین مرعشی توضیحات و جوابیه‌ای ارائه و ارسال کرد.
جوابیه مرعشی به مصاحبه مظاهری
به گزارش جهان به نقل از فارس، در پی درج خبری با عنوان «تعدیل اقتصاد بدون سیاست جبرانی داروی تلخ بود/ سرنوشت ساماندهی اقتصادی در دولت خاتمی/ توسعه تورمی مذموم است» سید حسین مرعشی در نامه‌ای به خبرگزاری فارس ، توضیحاتب ارسال کرد که عینا در زیر می‌خوانید.

مدیرعامل محترم خبرگزاری فارس

با سلام،

پیرو درج مصاحبه آقای طهماسب مظاهری در آن سایت، خواهشمند است پاسخ اینجانب را نیز به همان نحو منعکس نمائید.

آنچه که جناب آقای طهماسب مظاهری بیان داشته‌اند عموما خالی از واقعیت بوده که این امر می‌تواند فراموشی ناشی از سن و یا خدای ناکرده به قصد انتقام از مصاحبه انتقادی اینجانب با روزنامه شرق راجع به عملکرد ایشان در دولت جناب آقای خاتمی بوده باشد.

اما اصل ماجرا از این قرار بوده است که شرکت هواپیمایی ماهان به قصد توسعه ناوگان هوایی کشور و بنا به توصیه مقامات وقت وزارت راه و ترابری (جناب آقای احمد خرم) و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (جناب آقای ستاری فر) تقاضای دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی را تقدیم هیئت امنای حساب ذخیره ارزی نموده بود که مراتب به تصویب رسیده و به بانک ملت جهت اجرا ابلاغ شده بود. جناب آقای طهماسب مظاهری در مقام وزیر امور اقتصادی و دارائی و بنا به خصلت عمومی که دوستان همکار ایشان به خوبی با آن آشنا هستند با وجود آنکه خود از امضا‌ءکنندگان صورتجلسه هیئت امناء حساب ذخیره ارزی بوده‌اند طی یادداشتی به رئیس کل بانک مرکزی توقف آن مصوبه را خواستار شده بودند.

موضوع اخیر مورد اعتراض بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شد و به ایشان تذکر دادم که جنابعالی حق ندارید به عنوان یکی از اعضاء هیئت امناء حساب ذخیره ارزی مصوبه هیئت امناء را متوقف کنید. نهایتا موضوع به جناب آقای خاتمی رئیس جمهور وقت منعکس و با دستور ایشان جناب آقای مظاهری دست از اقدام غیرقانونی خود برداشتند. توضیح اینکه از آن اعتبار مصوب تنها ۲۰ میلیون دلار برای خرید هواپیما توسط ماهان مورد استفاده قرار گرفت که اقساط آن هم به موقع بازپرداخت گردیده است. تمامی اسناد این موضوع در دبیرخانه هیئت امناء حساب ذخیره ارزی و بانک ملت موجود بوده و قابل دسترسی می‌باشد.

بنده مفتخرم که از بدو تاسیس هواپیمائی ماهان تا امروز پشتیبان مدیران لایق این شرکت هوایی که تمامی سهام آن متعلق به یک موسسه غیرانتفاعی است، بوده‌ام.

شرکتی که به لطف خداوند بزرگ و مسئولیت‌پذیری مدیران لایق و زحمات پرسنل خدوم آن توانسته است علی‌رغم اعمال تحریم‌ها بیش از ۵۰ فروند هواپیمای مدرن را در خدمت مردم و کشور قرار دهد. امروز هواپیمایی ماهان افتخار صنعت هوائی است و حتما هم کسانی که به توسعه این صنعت کمک کرده‌اند در پیشگاه خداوند بزرگ و ملت شریف ایران روسفید خواهند بود.

پیگیری قضایی اظهارات آقای طهماسب مظاهری برای اینجانب محفوظ خواهد بود.

با تشکر سید حسین مرعشی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دانشگاه آزاد= هاشمی و جاسبی
ماهان= مرعشی (فامیل زن هاشمی)
....
به خدا حرف مظاهری را با جان ودل پذیرفتم