جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

رحمتی شانس آبی‌پوشان را کم کرد

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 349511
تیم فوتبال استقلال در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر الریان شکست خورد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امشب (سه‌شنبه) پیگیری شد که طی آن در گروه A الریان قطر برابر استقلال به برتری یک بر صفر رسید. اوچه در دقیقه ۱۵ تک گل بازی را به ثمر رساند.

نیمه اول
این دیدار در هوای شرجی قطر و در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد از ساعت ۱۹ به وقت تهران در ورزشگاه احمد بن‌علی آغاز شد و با اینکه نماینده کشورمان برای پیروزی به قطر رفته بود، اما در ابتدای نیمه اول روی یک حرکت ساده غافلگیر شد.

ارسال بازیکنان الریان از میانه‌های میدان روی دروازه استقلال با خروج رحمتی و اشتباه بچه‌گانه این دروازه‌بان با تجربه همراه بود. روی این ارسال توپ از دستان رحمتی رها شد تا اوچه مهاجم نیجریه‌ای نماینده قطر در دقیقه ۱۵ به راحتی دروازه آبی‌پوشان را باز کند.

استقلالی‌ها با دریافت این گل با روحیه‌ای تضعیف شده بازی را ادامه دادند و برای لحظاتی در شوک اشتباه رحمتی بودند. در دقیقه ۲۵ ابوبکر کبه روی یک ارسال محمد قاضی را صاحب موقعیت مناسبی کرد تا نماینده کشورمان بتواند گل مساوی را به ثمر برساند اما ضربه مهاجم استقلال توسط دروازه‌بان الریان مهار شد.

چند دقیقه بعد آبی‌پوشان پشت محوطه جریمه الریان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما ارسال ایمان مبعلی راه به جایی نبرد و در ادامه بازهم بازیکنان الریان به سمت دروزاه استقلال حمله کردند که البته شوت پشت محوطه آنها در دقیقه ۳۰ به بیرون رفت.

استقلال در دقیقه ۳۳ بهترین فرصت را برای به تساوی کشاندن بازی در نیمه اول به دست آورد. این بار ایمان مبعلی ارسال خوبی روی دروزاه الریان داشت و توپ پس از رسیدن به ساموئل زیر پای امیرحسین صادقی افتاد که ضربه مدافع استقلال در یک رفت و برگشت بار دیگر به خودش برخورد کرد اما این توپ پس از برخورد به تیر دروازه امیدهای استقلالی‌ها را نا امید کرد.

در دقیقه ۴۰ نوبت بازیکنان الریان بود که بار دیگر روی دروازه آبی‌پوشان ایجاد خطر کنند. ارسال از سمت راست خط دفاعی استقلال روی یک کار تمرین شده تیمی به چو بازیکن کره‌ای الریان رسید اما این بار رحمتی موفق بود و ضربه نه چندان قدرتمند بازیکن الریان را مهار کرد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در دقایق باقی مانده نیمه اول تلاش زیادی برای جبران نتیجه و به تساوی کشیدن بازی انجام دادند اما مدافعان الریان موفق عمل کردند و اجازه نزدیک شدن بازیکنان استقلال به دروازه خود را ندادند.

در دقیقه ۴۵ بار دیگر بازیکنان الریان شانس خود را با شوت از پشت محوطه جریمه امتحان کردند اما صورت حنیف عمران‌زاده مانع عبور توپ و رسیدن آن به دروازه شد.

نیمه دوم

استقلالی‌ها با شکست یک بر صفر نیمه دوم را آغاز کردند که امیر قلعه‌نویی برای تغییر روند بازی تصمیم گرفت هاشم بیک‌زاده را جایگزین پژمان نوری کند. دقایق ابتدایی نیمه دوم موقعیت‌های چندانی روی دروازه ۲ تیم ایجاد نشد اما در دقیقه ۵۵ و ۵۶ اوچه بار دیگر روی دروازه استقلال خطراتی ایجاد کرد.

در ادامه استقلالی‌ها در دقیقه ۵۷ جواب حملات الریانی‌ها را دادند اما شاگردان امیر قلعه‌نویی باز هم نتوانستند به گل برسند و این موقعیت هم از دست رفت.

قلعه‌نویی برای اینکه توان هجومی تیمش را بالاتر ببرد آرش برهانی را جایگزین ایمان مبعلی کرد و تعویض سرمربی استقلال باعث عقب نشینی الریانی‌ها شد.

استقلال در دقیقه ۷۳ صاحب یک موقعیت دیگر شد و این بار محمد قاضی بود که پاس خوبی به کبه فرستاد تا مهاجم بورکینافاسویی استقلال با یک شوت محکم دروازه الریان را هدف بگیرد، اما دروازه‌بان این تیم با نوک انگشتان توپ کبه را رد کرد و این توپ نیز در ادامه به تیر دروازه الریان خورد.

آبی‌پوشان که شرایط دشواری را سپری می‌کردند برای فرار از دومین شکست خود در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا فشار را بیشتر کردند و این بار در دقیقه ۷۶ ارسال خسرو حیدری به محمد قاضی رسید اما این بار هم بازیکنان استقلال موفق به گلزنی نشدند.

احمد جمشیدیان تعویض بعدی امیر قلعه‌نویی بود و این بازیکن در دقیقه ۷۶ جای علیرضا نیکبخت را گرفت.

هاشم بیک‌زاده در نبود ایمان مبعلی مامور ارسال ضربات ایستگاهی آبی‌پوشان بود و در دقیقه ۸۰ ارسال خوبی روی دروازه الریان داشت اما مدافعان این تیم قطری هوشیار بودند و این حمله استقلال را هم مهار کردند.

دقیقه ۸۵ موقعیت مناسبی برای استقلال به وجود آمد و خطای بازیکنان الریان چسبیده به محوطه جریمه روی حنیف عمران‌زاده این شانس را به استقلالی‌ها داد تا بازی را به تساوی بکشند اما ضربه جمشیدیان به دیوار دفاعی برخورد کرد. در برگشت هم ارسال بازیکنان استقلال با ضربه سر جمشیدیان همراه بود که این توپ را نیز دروزاه‌بان الریان مهار کرد.

دقیقه ۸۶ نوبت به بازیکنان الریان رسید تا روی یک ضد حمله دروزاه استقلال را برای بار دوم باز کنند. این بار امیرحسین صادقی دچار اشتباه شد تا مهاجم حریف با مهدی رحمتی تک به تک شود و حتی ضربه او تا آستانه باز شدن دروازه آبی‌پوشان رفت اما ساموئل با یک تکل بلند توپ را از روی خط دروازه به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۸۹ استقلال بار دیگر صاحب موقعیت شد و این بار آرش برهانی بود که درون محوطه جریمه شانس باز کردن دروازه الریان را داشت اما ضربه او هم توسط دروازه‌بان آماده الریان مهار شد. در دقیقه ۳+۹۰ هم دروازه‌بان الریان توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

در نهایت استقلال این بازی را با شکست یک بر صفر پشت سر گذاشت تا بدون امتیاز از دو بازی در قعر جدول گروه A قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *