جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۲۸
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا:

سخنان ملکیان با سخنان دشمنان اسلام در عصر جاهلیت هیچ تفاوتی ندارد

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب: 349392
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا با مشابه خواندن اظهارات ملکیان به سخنان کفار در عصر جاهلیت گفت: سخنان وی بیش از آنکه ناشی از عقلانیت و استدلال باشد، ناشی از ناراحتی ها و عقده های روانی است که هر از چند گاهی به این صورت سر باز می کند.
سخنان ملکیان با سخنان دشمنان اسلام در عصر جاهلیت هیچ تفاوتی ندارد
حجت الاسلام رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا، در واکنش به جسارت اخیر مصطفی ملکیان به اسلام، پیامبر(ص) و قرآن کریم، به خبرنگار جهان نيوز گفت: جسارت تازه مصطفی ملکیان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم، با توهین های دشمنان اسلام در عصر جاهلیت نسبت به اسلام و قرآن تفاوت چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه مردمان عصر جاهلیت هم منکر وحی بودند و قرآن را ساخته و پرداخته پیامبر اسلام(ص) می دانستند افزود: ایشان و دوستان خارج نشین وی هم امروز همان حرف را می زنند با این تفاوت که ملکیان مدعی روشن فکری و تفکر آزاد است و آنها چنین ادعایی نداشتند؛ لذا باید به او همان سخنی را گفت که قرآن کریم خطاب به منکران اعجاز قرآن فرمود «وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُواْ شُهَدَاءكُم مِّن دُونِ اللّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ».

حجت الاسلام غلامی در ادامه ملکیان را مورد خطاب قرار داد و گفت: خوب است اگر به شخصیت اندیشمند و مؤدب(!) آقای ملکیان بر نمی خورَد، پاسخ دهد که توهین به باورها و مقدسات یک میلیارد و اندی مسلمان آن هم به شیوه سیاست مداران متکبر در کجای تفکر آزاد و انتقادی قرار دارد؟ آیا محصول غربی ای که امروز جوانان ما را به پرستش آن وادار می کنید همین است؟

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا افزود: البته سخنان وی بیش از آنکه ناشی از عقلانیت و استدلال باشد، ناشی از ناراحتی ها و عقده های روانی است که هر از چند گاهی به این صورت سر باز می کند.

وی در پایان گفت: واقعاً باید برای مدعیان روشنفکری متأسف بود که به جای آمدن به پای میز مناظره و نقد، به چنین روش مبتذلی رو آورده اند. هرچند به نظر من امروز آقای ملکیان دیگر ارزش دعوت به مناظره هم ندارد. چرا که بیش از آنکه در او نشانه های فکر و اندیشه آزاد مشاهده شود، نوع شدیدی از عصبیت دیده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون
صورتشو شطرنجی کنید خیلی چندش اوره
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
اینهم از نتایج سحر است.
رضا
قيافه ...چقدر به رواني ها نزديکه!ملک الموت هم از قيافه اش چندشش ميگيره والله.دمت گرم جهان که حال اينا را ميگيري.بدجوري از دستت شاکي هستند.مواظب باش اسيد تو حلقومت نريزند بعد بگند واجبي خوردي.آخه اينا متخصص اسيد خوراندن هستند.صد رحم به پدر بزرگشان هيتلر و استالين.
صادق موحد
ای علمای بابصیرت وای مسولین باغیرت {به غیر از دولتی ها که از ....توبه کرده اند} پاسخ افراد مرتد چیست؟
محمد رضا
United States
من هم بعد از دیدن این خبر اصل سخنرانی رو گرفتم و کامل گوش کردم. از این همه وقاحت در تحریف سخنان یک فرد واقعا انگشت به دهن موندم.
اول این که شما نماینده یک میلیارد مسلمتن نیستی . تازه یک میلیارد به شناسنامه مسلمان هستند .
سيد يوسف
Iran, Islamic Republic of
بر طبق گفته جنابان سروش و ملكيان الزاماً خاتم النبياء محمد مصطفي (ص) كه در جاهليت او را محمد امين مي خواندند معاذ الله بايد بزرگترين دروغگو و خيالباف تاريخ باشد و در نهايت همان ساحر و جادوگري كه بت پرستان مي گفتند. ايندو غربزده اگر هم به مباني اخلاق انساني پايبند باشند كه به گفته خودشان اخلاق مقدم بر دين هست نمي بايست چنين هتاكي را به دين اسلام و پيامبر خدا روا مي داشتند.
شما جماعت غربزده كه دشمن تر از يهوديان آن زمان و صهيونيستهاي اين دوران با اسلام وپيامبرش و اهل بيت و قرآن آن نيستيد. به تمام مقدسات بشري قسم اگر در قرآن كريم ذره اعوجاج و نادرستي و تضادي بود دشمنان اسلام خصوصاً يهوديان صدر اسلام و صهيونيستها آنچنان تبليغاتي ميكردند كه يك مسلمان هم در وي زمين اذعان به اسلام نكند. والحمدلله دشمني غربيها و غرب زدهايي چون سروش و ملكيان با اسلام و قرآن خود عامل تقويت ايمان ماست. چرا كه هيچ استدلال انسان پسندي و عاقلانه اي در كلام غير اخلاقي و جاهلانه آنها يافت نمي شود.
من
چه نقد هوشمندانه و مرتبطی کردی برادر....!!!!..اصن من که قانع شدم...
احسنت
Iran, Islamic Republic of
حالا اگه یه انتقادی از رییس جمهور شده بود هم اعتدالیون ساکت میماندند؟
شهریاری
در سایه اعتدال و اینکه تفائتی بین هنر ارزشی و غیر ارزشی نیست در روزگاری که به قول بعضی از حضرات نباید قلم ها راشکست امثال ملکیان که تریبون به آنها می رسد باید چنین گستاخی هایی را نسبت به شعور دینی مردم بکنند.
سید سجاد
از قیافه بسیار چندش آورش بسیار مشخص هستش
لعنت خدا بر شیطان
رادا
Iran, Islamic Republic of
البته سخنان وی بیش از آنکه ناشی از عقلانیت و استدلال باشد، ناشی از ناراحتی ها و عقده های روانی است که هر از چند گاهی به این صورت سر باز می کند.

استاد غلامي خيلي جالب گفته .
رضا
نظر ملکيان درباره ازدواج چيست
اعتدال پرست تدبیر منش
ایشان چون کلا با دین خدا مشکل دارند و هر چیزی که نماد دین باشد با آن مخالف هستند....
محسن
United States
من خودم به شدت منتقد همشهریمون مصطفی ملکیان هستم این حرفایی که مصطفی ملکیان از قول فیلسوف جامعه شناسی می گه نه اینکه خودش به این عقیده رسیده باشه. به علاوه خودش قبلش می گه «به عنوان مثال می گم قصد جسارت و توهین ندارم» این حمله نشون میده عقیده خودش این نیست
محمود تفرشي
متاسفانه از دليل ضرورت توهين به مباني دين و پامبر خدا توسط دوستان اصلاح طلب سر در نمي آورم.نمي دانم کدام ضرورت دوستان را بدين نقطه رسانده است.آقاي ملکيان ما اصلاح طلبيم،مخالف خدا و پيامبر و اسلام که نيستيم آقا.به چه دليل با اينگونه سخنراني و نوشته هر روز دولت اعتدال را به زاويه مي بريد؟اگر مخالف اين دولت هستيد مردانه بگوييد نه اينکه هر روز ديگران را مقابل دولت اعتدال وادار به واکنش کنيد و دولت اعتدال را بي اعتبار سازيد.اين رويه مورد قبول ما نيست.
محمد اکبری
این چه حرفی می زنید آقای تفرشی. دولت کار خودش را می‌کند و اندیشمندان جامعه هم باید آزاد باشند نظراتشون با مردم در میان بذارند.
حرف زدن یک استاد حوزه و دانشگاه چه ربطی به این دولت و آن دولت داره. در هر دولتی باید نخبگان جامعه آزادی بیان داشته باشند.
این جهانیوز هم البته حرف ملکیان را تحریف کرده است.
اخبار مملکت را نمی‌تونه درست بده آن وقت اسمش را گذاشته جهان نیوز. یاللعجب از این جماعت متفرعن عوام فریب!
اولا چهره ظاهری افراد، ملاک نیست . خاتمی خوش قیافه بود ولی ... جناب استاد ملکیان چهره شان چنین نیست و سایر تصاویر استادرا خودتان کار کردید. از سویی فکر را با فکر پاسخ دهید تا کنون بنده مطلب علمی از جناب آقای غلامی ندیدم اگر مطلب علمی چاپ کرده اند آدرس دهید تا استفاده کنیم اما نوشتارهای استاد ملکیان موجود است و اگر تقطیع نکنید بسیاری از آنها قابل استفاده و البته مواردی هم غیر قابل قبول است
خوشم میاد از این جوون رئیس صدرا
Iran, Islamic Republic of
...
احسنت
ایشان کاش یکبار سخنرانی استاد را گوش می داد و سپس اینگونه سخن می گفت !
علی
آقای غلامی می گوید به آقای ملکیان بگویید یک آیه از قرآن بیاورد . خوب است کسی به ایشان می گفت که استاد اساسا دلالت معجزه بر صدق مدعای نبی را قبول ندارند و هذا اول الکلام .
استاد ملکیان بارها تقاضای مناظره را از اساتید حوزه مانند آقای فیاضی و آقای مصباح و ... کرده اند اما هیچ کس مناظره نکرد .
آخر برادر استاد که نمی آید با شما مناظره کند زیرا طرفین مناظره باید در یک سطح باشند!
ابوذری
Iran, Islamic Republic of
از دست این تربیت یافتگان غرب و مراکز امنیتی آنان حالاها این مردم را گرفتار خواهند کرد..!!!!
Iran, Islamic Republic of
کِی ایشون توهین کرد که حرف الکی می زنید