کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجلیل از علی دارابی با حضور حداد عادل

20 اسفند 1392 ساعت 14:24

در این مراسم که در موسسه همشهری برگزار می شود قرار است از علی دارابی به دلیل نگارش کتاب "جامعه شناسی انتخابات یازدهم" که اثرگذاری ویژه ای در حوزه تفکر و اندیشه سیاسی داشته است تجلیل شود.


به گزارش جهان، مراسم تجلیل از علی دارابی نویسنده و استاد دانشگاه فردا چهارشنبه با حضور غلامعلی حداد عادل مشاور مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی در موسسه همشهری برگزار می شود. 

در این مراسم که در موسسه همشهری برگزار می شود قرار است از علی دارابی به دلیل نگارش کتاب "جامعه شناسی انتخابات یازدهم" که اثرگذاری ویژه ای در حوزه تفکر و اندیشه سیاسی داشته است تجلیل شود.

این مراسم چهارشنه ساعت ۱۸ در موسسه همشهری برگزار خواهد شد.بخشهایی از این کتاب در ذیل می آید:

"یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران که ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ منجر به پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی شد اهمیت مطالعه رفتار انتخاباتی شهروندان ایرانی و به دنبال آن بررسی فضای انتخاباتی را مضاعف کرده است و این نکته‌ای است که علی دارابی در جدیدترین اثر علمی خود در حوزه انتخابات با عنوان «جامعه شناسی انتخاب یازدهم» تلاش دارد به واکاوی آن بپردازد. قطعا شناخت این نگاه جامعه شناختی برای درک دقیق‌تر استراتژی بازیگران جامعه و قدرت سیاسی، مهم بشمار می آید"

کتاب «جامعه شناسی انتخاب یازدهم» اولین کتابی است که درباره جامعه شناسی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ ایران روانه بازار شده است . علی دارابی از اساتید علوم سیاسی و از صاحب‌نظران جامعه شناسی سیاسی انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که قبلا از وی کتاب‌هایی مانند «جریان شناسی سیاسی در ایران»، «درآمدی بر جامعه شناسی ارتباطات، فرهنگ و رسانه»، «رفتار انتخاباتی در ایران؛ الگوها و نظریه‌ها»، «زیتون سرخ(حزب‌الله الگوی مقاومت)»، «کارگزاران سازندگی از فراز تا فرود»، «سیاستمداران اهل فیضیه؛ بررسی پیشینه و نقد عملکرد جامعه روحانیت مبارز تهران»، «۲۵ گفتار پیرامون انقلاب اسلامی»، «روی خط اندیشه»، «چکاد اندیشه» و .... و همچنین ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی در فصلنامه‌های معتبر دانشگاهی به چاپ رسیده است.


کد مطلب: 349341

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/349341/تجلیل-علی-دارابی-حضور-حداد-عادل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com