جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

استقبال هماهنگ زنجیره‌ای‌ها از روحانی

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 349204
حمایت رئیس‌جمهور از نشریات توقیف شده مدعی حمایت از دولت در کنار تخطئه مطبوعات منتقد، با استقبال افراطیون نشاندار روبه‌رو شد.
استقبال هماهنگ زنجیره‌ای‌ها از روحانی
به گزارش جهان به نقل از کیهان، دفاع روحانی از نشریات توقیف‌شده به عنوان حامی دولت، در حالی است که طی چندماه اخیر، روزنامه‌های آسمان و بهار به خاطر تخطئه ولایت امیرمؤمنان(ع) در آستانه عیدغدیر و نیز غیرانسانی خواندن حکم قرآنی قصاص- آن هم از زبان یک عضو گروهک مرتد جبهه ملی- توقیف شده‌اند.

در واکنش به این اظهارات عجیب، روزنامه زنجیره‌ای شرق سرمقاله خود را به احمد شیرزاد، عضو بدنام فراکسیون مشارکت در مجلس ششم سپرد. شیرزاد اظهارات روحانی را نویدبخش توصیف و نشریات زنجیره‌ای توقیف شده را مستقل خواند. شیرزاد می‌نویسد: وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات نباید در بازی تندروها بیفتند. مواضع آقای روحانی فضاشکنی بود و این فضاشکنی را به فال نیک می‌گیریم.

شیرزاد ۱۰ سال پیش در پشت تریبون مجلس ادعا کرد جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه هسته‌ای خود ۱۹ سال به دنیا دروغ گفته و اکنون دم خروس معلوم شده است!

شبیه این سخنان را فقط عروسک‌های خیمه‌شب بازی سازمان منافقین در اروپا و آمریکا اظهار می‌کردند. کروبی رئیس وقت مجلس در واکنش به این اظهارات، با شیرزاد تندی کرده و گفته بود او مانند رادیو اسرائیل حرف می‌زند.

همچنین مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد در مصاحبه با آریا از سخنان روحانی استقبال کرد و گفت: مخالفت روزنامه‌های مخالف با سیاست هسته‌ای دولت باعث ایجاد اخلال در مذاکرات شده و موجب می‌شود دشمن از این فضا نهایت استفاده را ببرد.

منصور مظفری افزود: آقای روحانی مخالفتی با نقد ندارند بلکه می‌گویند تخریب نکنید. منظور آقای روحانی از این دژ پولادین مخالفانی است که مردان هسته‌ای دولت را عامل بیگانه و وطن‌فروش می‌دانند و کسی هم جرأت برخورد با آنها را ندارد.

مظفری با تایید سخنان رئیس‌جمهور در مورد اینکه توقیف یک روزنامه باید راهکار آخر باشد، گفت: ما می‌گوییم وقتی مجموعه‌ای مدیرش خلاف کرد مدیر باید تنبیه شود نه افراد آن مجموعه. اگر یک روزنامه‌ای توقیف شود دریچه‌ای را به روی مردم بستیم و عده‌ای را بیکار کردیم. وقتی که یک عده‌ای از خبرنگاران بیکار شوند قطعا بدانید اینها وقتی که در جامعه دیگر کار نداشته باشند و کسی دیگر اینها را جذب نکند متاسفانه می‌روند در سنگر دشمن قرار می‌گیرند. خبرنگارانی که قلم می‌زنند افسران ما هستند و ما اگر این افسران را به جبهه دشمن بفرستیم خیلی برای ما هزینه دارد(!)

یادآور می‌شود مجتبی واحدی، سردبیر روزنامه آفتاب یزد پس از کلاهبرداری‌های متعدد تحت عنوان مشاور کروبی، بعد از فتنه ۸۸ از کشور گریخت و تبدیل به همکار دون‌پایه صدای آمریکا شد. او همان‌جا اعلام کرد که دیگر مشاور کروبی نیست. بنابراین به جای تخطئه برخورد با مطبوعات زنجیره‌ای باید از گردانندگان آنها پرسید؛ چگونه است که عناصر فراری از کشور جذب شبکه‌های رسمی رژیم‌های دشمن ملت ایران می‌شوند؟!

در همین حال روزنامه اعتماد نیز به قلم سعید لیلاز نوشت: سخنرانی روحانی فراتر از انتظار بود. او سخنانی را گفت که انتظار شنیدن آن در ماه‌های ابتدایی روی کارآمدن دولت وجود نداشت. او نشان داد در برابر گروهی تندرو و کوچک که فقط صدای بلندی دارند، نه می‌ترسد و نه عقب‌نشینی می‌کند.

لیلاز از جمله بازداشتی‌های فتنه سال ۸۸ بود که به ۶ سال حبس محکوم شد اما سال ۹۲ آزاد گردید. حسین رسام از عوامل سفارت انگلیس در جریان محاکمه خود در سال ۸۸ تصریح کرد طی ۵ سال قبل از آن با ۱۳۰ نفر برای جمع‌آوری اطلاعات در ارتباط بوده و از جمله به اسامی لیلاز، عطریانفر و شمس‌الواعظین اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *