جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۷
۱۳۱
ادعای جدید ملکیان

قرآن رساله پیامبر است و ما باید کتاب خودمان را داشته باشیم!/ اسلام وجود ندارد و شبه واقعیت است!

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۴۶
کد مطلب: 349156
ملکیان به صراحت قرآن را ساخته پیامبر(ص) دانسته و وجود دروسی مانند معارف اسلامی را در دبیرستانها و دانشگاه های کشور مورد ریشخند داده است.
قرآن رساله پیامبر است و ما باید کتاب خودمان را داشته باشیم!/ اسلام وجود ندارد و شبه واقعیت است!
سرویس سیاسی جهان‌نیوز: مصطفی ملکیان، از تئوریسن های فکری اصلاحات، که پیش از این گاه و بی‌گاه در هر تریبونی، به غیرعقلانی بودن و حتی ضد عقلانی بودن دین، تعبدی بودن آن مبادرت کرده است، این بار نیز در اظهاراتی جدید، اسلام، پیامبر اعظم(ص) و قرآن را هدف ساختارشکنی و قداست‌زدایی قرار داده است.

وی چند روز پیش (۱۵ اسفند ماه) در سخنرانی خود با موضوع «اهمیت روش شناسی علوم انسانی» (که فایل صوتی آن نیز بر روی فضای مجازی قرار گرفته است) به صراحت قرآن را ساخته پیامبر(ص) دانسته و وجود دروسی مانند معارف اسلامی در دبیرستانها و دانشگاه های کشور را مورد ریشخند قرار
ملکیان همان حرفهای سروش و مجتهد شبستری درباره نزولی نبودن قرآن و زاییدة ذهن پیامبر(ص) را تکرار و از این رو با وحیانی بودن قرآن می ستیزد.
می دهد. او در بخشی از افاضات خویش می گوید:

«در دانشگاه های اروپا مثل این درسهای عمومی که ما داریم، مثل درسهای معارف ما که خیلی ضرورت دارد (می خندد و حضار نیز می خندند)، آنها به دانشجویان خود تفکر انتقادی می آموزند.»

ملکیان در جایی دیگر با بیان این مطلب که «قرآن رساله پیامبر بود مرا رساله خود باید!» افاضه! می کند: قرآن کتاب پیامبر بوده است و ما باید با تفکر نقادانه و انتقادی کتاب خود را داشته باشیم!

وی می افزاید:«کسی که این گونه می اندیشد نباید جاسوس اینتلیجنت سرویس و... خطاب شود.» این اظهار وی نیز با خنده شاگردانش مواجه می شود.

وی در این بیان، همان حرفهای سروش و مجتهد شبستری درباره نزولی نبودن قرآن و زاییده ذهن پیامبر(ص) بودن آن را، تکرار و با وحیانی بودن قرآن می ستیزد.

او پس از توهین به اسلام، اتهام زدن به پیامبر اسلام(ص) با خالق قرآن دانستن ایشان، تحقیر دروس معارف اسلامی -به عنوان حداقل آشنایی که یک دانشجوی
همچون دیگر روشنفکران هم پیاله خویش؛ فرهنگ ایرانی را نیز مورد تخطئه قرار داده و با انکار فرهنگ سلحشوری و شجاعت و اعتراض در ایران که حتی انگشت مستشرقین را به حیرت گزیده است، فرهنگ ایرانی را فرهنگ تسلیم می خواند که با انتقاد و نقد بیگانه است
مسلمان ایرانی با علوم اسلامی باید داشته باشد- همچون دیگر روشنفکران هم پیاله خویش؛ فرهنگ ایرانی را نیز مورد تخطئه قرار داده و با انکار فرهنگ سلحشوری و شجاعت و اعتراض در ایران که حتی انگشت مستشرقین را به حیرت گزیده است (که شاهد آن دو انقلاب بزرگ مشروطه و انقلاب اسلامی است) آن را فرهنگ تسلیم می خواند! فرهنگی که به ادعای وی با انتقاد و نقد کردن، بیگانه است و از آن تحت عنوان «حافظه و تسلیم» سخن می گوید.

ملکیان سخنان شاذ خود را به اوج رسانده و می گوید که چیزی به نام اسلام وجود ندارد، آن چه هست مسلمین است! «غیر از مسلمانان چیزی به نام اسلام وجود ندارد. اسلام یک شبه واقعیت است.» او با این بیان خواسته است تا عمل کردن به اسلام را ناممکن جلوه داده و سپس راه را برای معنویت مسؤولیت‌گریز و تن پرورانه خود یا همان پروژه موسوم به «عقلانیت و معنویت» بگشاید. پروژه ای که اساس آن تقابل با دین و دین‌ورزی به عنوان امری مانع عقلانیت -به زعم باطل ملکیان- است.

قبلا بزرگانی ماند علامه جعفری و دیگران به خوبی پاسخ شبهاتی مانند تقابل تعبد و تعقل را داده اند و حتی اثبات نموده اند که آن چه تعبدی است، تعقلی هم هست. پاسخ به سایر شبهاتی
در نهایتا اوج حرفهای شاذ خود را به اوج رسانده و می گوید چیزی به نام اسلام وجود ندارد، آن چه هست مسلمین است. «غیر از مسلمانان چیزی به نام اسلام وجود ندارد. اسلام یک شبه واقعیت است.».
که امثال ملکیان هر روز صادر می کنند نیز پیش از این داده شده است.

توهین به اسلام، مردم و فرهنگ ایرانی در طول شش ماه گذشته و پس از روی کار آمدن دولت جدید بارها و بارها توسط اشخاصی با گرایش های ملی ـ مذهبی و اصلاح طلبانه در تریبون ها و رسانه ها نزدیک به اصلاح طلبان مطرح شده است. زیر سؤال بردن ولایت حضرت علی(ع)، رد نص صریح قرآن درباره ارث بردن زنان، غیر انسانی خواندن حکم اسلامی قصاص نمونه های بارزی از هجمه به اصطلاح روشنفکران در طول این مدت بوده است. این موضوع در کنار سهل انگاری های نهادهای فرهنگی دولتی و غیردولتی، موجب بروز واکنش های متعدد از سوی علما و مردم شده است تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان فرمودند:«بنده هم در این نگرانى [از مسائل فرهنگی] با شما سهیم هستم و امیدوارم كه مسئولین فرهنگى توجه داشته باشند كه چه می كنند. با مسائل فرهنگى شوخى نمی شود كرد، بى‌ملاحظگى نمی شود كرد؛ اگر چنانچه یك رخنه‌ى فرهنگى به‌وجود آمد، مثل رخنه‌هاى اقتصادى نیست كه بشود [آن را] جمع كرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفي
Iran, Islamic Republic of
بهش بگيد برو و با تفكرات هيولايت بمير
Iran, Islamic Republic of
مشایی شاگرد همین بابا هم نمیشه! والا
غلط کردی.
متین
تردید نکنید اینها عضو حزب شیطانند
Iran, Islamic Republic of
حزب شیطان نه... اینها فرزندان خود شیطان هستند
آقای ملکیان مترجم خوب و قابل احترامی است ، اما ای کاش پایش را به اندازه سواد دینی اش دراز کند ، به خدا اگر تخصص نداشته باشیم و نظر بدیم بزرگترین جفا را به اسلام کرده ایم .
مرتد محترم نيست.
محمدرضا
حالا از کی جواز مرتدشناسی گرفتی اخوی!
آقای ملکیان کار ترجمه نمی کنند و بلد هم نیستند، اما سالیان دراز در حوزه تحصیل کرده اند و شاگر آیت اعظام حسن زاده آملی، جوادی آملی و آیت الله مصباح بودند.
اول افراد را بشناسید بعد در موردشان نظر دهید.
جناب کاربلد ، بنده در دانشگاه ، چند استاد زبان دارم که شاگرد ایشون بودن ، لطفا شما اطلاع نداری زحمت سرچ در اینترنت رو بکش .
ایشون بیش از 10 ترجمه کتابهای فلسفی رو دارن...اما به شدت غرب زده هستند....
من فکر کنم اینترنت کار را راحت کرده ، وقتی اطلاع ندارید قبلش یه نگاه به سایت ها بندازید ...
Iran, Islamic Republic of
شاگرد این بزرگواران بوده و الان در مقابل آنها ایستاده؟!!!
حتما زمان شاگردی هم با هدف خاصی دنبال این تحصیلات رفته
اولا کارهای ترجمه ای ملکیان را به بوته نقد عالمانه باید گذاشت نه آن فضایی که خودش درست کرده بود. هر کس نظر خلاف داشت نابودش می کرد و همه باید عبد ذلیل او بودند.
ثانیا این سخنان کجا ارتباط با آیات عظام دارد برخی از این آیات عظام معتقدند که ایشان از سروش بدتر است. پس نسبت شاگردی به ایشان ندهید که در مکتب هیچ یک از این بزرگان این کفریات نیست.
ثالثا قدیس سازان مذهبی که باورشان نمی شد یا نمی خواستند باور کنند، حالا توجیه کنند حرف های غیر قابل توجیه ایشان را . چقدر در قم جولان داد و عده ای را از دین و دیانت باز داشت.
می دانید ایشان با افکار پوچ گرایش سه بار دست به خود کشی زده است؟
شاگرد کسی بودن ملاک نیست
عمل به دانسته ها ملاک است که اگر عمل به معارف حقه نشود، نور علم از قلب زدوده می شود و این معارف، خود به حجاب تبدیل می شوند.
عزیزم محمدبن عبدالوهاب هم توحوزه بوده ،محمدعلی باب هم تو حوزه بوده ،اعضای محترم انجمن حجتیه هم اکثرا حوزوی بوده اند
وقتی عقل مثل این اقا نارس باشه این همه کتابم بخونه چه فایده مثلش همونه که خدا توقران تو سوره جمعه گفته این حضرت استادم ازهموناس
حالا اگه به خودش انتقاد کنی یه بیسواد بیش نیستی ولی به خدای عالی اعلی ازادی من یکی نمک تمام امثال این به اصطلاح استادو اش کردم باهرکدوم بحث کردم اخرش بهم توهین کردن
حکم این اقا حکم همان گوساله سامریست که ازبرکت جای پای جبریل امین به حرف افتاد منتها چون باجناب جبریل سنخیتی نداشت به جای دهان از جای دیگرش صدایش در می امد وهرانچه در او میدمیدند تراوش می نمود
حال برکت حوزه وتحصیل درمحضر بزرگان این تراوشات راجذاب میکند منتها این تراوشات مثل همان تراوشات گوساله سامریست بعد هم این تراوشات مرا یاد دمندگان ان می اندازد

جهان جان تورا به خدا به بهانه توهین سانسور نکن خودت فکر کن ببین حرفم درسته یانه اگرم توهینه حق این ادمه که بااین حرفا حکم کافر حربی رادارد
پس شاگرد ناخلفی بوده
United States
خدا لعنتش کنه
Iran, Islamic Republic of
اعوذ بالله من آدم لاشی!!
اعوذ بالله من مصطفی ملکیان!!
ناشناس
ای ول
جسارتا آقای جهان اجازه بدید ما هم یه توهین کوچک به این ... بکنیم!
ملکیان ... را اگر در 7 دریا هم بندازید باز هم پاک نمی شه آخه بزرگان گفتند ... هیچ وقت پاک نمی شه!
مجید
قران ودین اجازه توهین به هیچ کس حتی صاحبان عقاید باطل را نمیده و می فرماید ولاتسبوا الذین یدعون من دون الله...
Iran, Islamic Republic of
جهان خجالت بكشيد يارو يه ... از خدا بي خبر اون ور دنيا يه غلطي كرده شما بدون در نظر گرفتن حرمت ديگران نسبت ميدي به دولت به نظر من اين كار شما به مراتب چندش آور تر از سخنراني او است.....
به دولت نسبت نداده. گفته از وقتی اینها روی کار آمده اند اینطوری شده. درست هم گفته. آقای وزیر ارشاد رسانه های بچه های حزب الله رو میبنده برای اینها حاضر نیست محکم بایسته و باهاشون برخورد کنه. اینها هم جری میشن هر چی دلشون میخواد میگن.
بی سواد پول بگیر
دوست عزیز کسی این رو به دولت نسبت نداده اولا" گرایش سیاسی او قابل کتمان نیست او فکرات اصلاح طلبی دارد حالا اگر اکثر(بخوانید همه) هتاکان به دین تفکر اصلاح طلبی دارند تقصیر رسانه ها چیست؟ مشکل را در جای دیگری جستجو کنید .
ثانیا" وقتی با روزنامه های هتاک برخوردی حداقلی می شود و صدای همه مسئولین از وزری ارشاد تا رئیس جمهور در می آید و با منتقدین دولت اعتدال!!! شدیدترین برخوردها می شود و کسی یاد ژستهای انتخاباتی و زنده باد مخالف و ... نمی افتدباید چه کسی را مسئول دانست ؟
تو خجالت بکش که اطلاع نداری بلغور می کنی ، این آقا اون ور دنیا نیست در ایران زندگی می کنه .
Iran, Islamic Republic of
این آقا تو ایران این حرفها رو زده
جناب عکس ایشان را در میان فتنه گران 88 ببین اگر باور نکردی کمی صبر کن تا حمایت دولت تدبیر و امید را علنا از این فرد ببینی.
Iran, Islamic Republic of
..........
1400 سال این ادعاها مطرح شده است ولی هیچ یک از این مدعیان نتوانستند همانند آن آیه و سوره ای بیاورند چه به رساله
عبدالله
عجیب این است که امثال این شخص از یک طرف از مدرنیته دم می زنند و از طرف دیگر اتهامی را به دین اسلام می زنند که 1436 سال پیش از دهان ابوجهل ها و ابو لهب ها و.... برعلیه دین و پیامبر اعظم (ص)زده شد. و حرفشان تکرارحرفهای معاندین و مخالفین در چهارده قرن گذشته است و نتوانستند یک ایراد جدید با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی بگیرند. مگر اینکه همان خزعبلات را تکرار کنند.
Iran, Islamic Republic of
کلی گویی نکن .............
م
واقعا برای این فرد متاسفم و برای کسانی که روزگاری از این بشر کمک فکری میگرفتن
و برای کسانی که از ایشان کمک فکری می گیرند و خواهند گرفت و این فرد را بزرگ می دانند!
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
پناه بر خدا از افکار پلید وبیمار
عابد اسماعيل زاده
دوستان عزيز به قول آقاي قمشه اي كه ميفرمودند اگر كسي به شما گفت خدا دوتاست فورا زير گوشش نزنيد به اوثابت كنيد خدا يكي است اگه واقعا به حرفهاي اين آقا اعتراض داريد منطقي جواب بديد نه با فحاشي ادب مرد به زدولت اوست
اين آقا يک بچه ی بی سواد نيست که اين حرف ها را از روی بی سوادی بزند بلکه بيماردلی اوست و دشمنی باحق. اين آقا مدت ها در مؤسسه آية الله مصباح طلبه بوده و از آنچه بايد باخبر باشد هست. او مصداق آيه: وجحدوا بها و استيقنتها انفسهم يعنی اين معاندان لجوج با آن که حقانيت آخرت را يقين دارند آن را انکار می کنند. ملکيان حقانيت قرآن را می داند ولی با هوس های او سازگار نيست بنابراين منکر آن می شود تا خيالش راحت شود.
محمد
United States
استاد ملکیان ویراستار بسیاری از کتاب‌های استاد مصباح بوده‌اندو شاید هم کتاب های مصباح را همین ملکیان نوشته است. فعتبروا یا اولوالباب
خب که چی؟
Iran, Islamic Republic of
اين واقعا جواب است::؟؟؟؟
اینابااعتقادکامل این حرفارومیزنن.دلیل ومنطق برای افرادی که خودشون روبه خواب زدن هیچ فایده ای نداره.خدالعنتش کنه
Iran, Islamic Republic of
خدا تورو لعنت کنه
Iran, Islamic Republic of
واکنش های سیاسی و رسانه ای به نقادی های فرهنگی و عقیدتی نخبگان و آنرا به صحنه رسانه ها کشاندن نتیجه مطلوبی نداشته و نخواهد داشت اگر قرار است به مطالبی مثل گفته ها و نوشته های امثال آقای ملکیان پاسخی داده شود باید بصورت علمی و در همان فضاهای فرهنگی و دانشگاهی واکنش نشان داده شود توسط اساتید و اندیشمندان اسلامی
به حرف مفت که جواب نبايد داد. ضمن اين که اين سخنان پوچ بارها پاسخ داده شده است.
نه این که ایشون خیلی علمی به اینگونه مباحث ورود کرده اند!! پاسخ آدم هتاک، بحث علمی نیست. باید توی دهنش زد. کسی که وحیانیت قرآن رو انکار می کنه، نبوت پیامیر رو انکار می کنه، واقعیت دین اسلام رو انکار می کنه، پیامبر رو که قرآن را از جانب خداوند ابلاغ فرموده و با نهایت امانتداری، اون رو به بشریت رسونده، دروغگو می دونه و معتقده که او رساله خودشو، رساله خدا معرفی کرده، مسلما مرتده. مراجع به وظیفه شون عمل کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شما چه دليلي براي اثبات اين حرفات داري؟ شما خدا رو قبول نداريد، ائمه رو خدا مي دونيد، اگه کسي به خدا فحش بده ميگيد واگذارش به همون خدا ولي اگه به ائمه بگه بالاي چشمشون ابروست ميزنيد تو گوشش
I LOVE ISLAM
آقای ملکیان ما عاشق خدا و پیامبر و اسلام و قرآن و اهل بیت هستیم و همه اینها روی چشم ما جا دارند. تو هم از دست اسلام و قرآن و پیامبر و اهل بیت انقدر عصبانی شو و از این عصبانیت بمیر آدم مجنون.
Iran, Islamic Republic of
....
بگوئید بجای این چرت و پرت گویی ها بیا اگر میتوانی یک آیه مثل قرآن توی رساله خودت بیاور.
راضي
Iran, Islamic Republic of
در قياس با غول هاي چرندگويي مانند سروش و ... ، درج و انتشار و خواندن نظرات اين مردك موجب اتلاف عمر است. بي جهت افراد بدبختي مثل او را بزرگ نكنيد.
ایرانی اصل
Iran, Islamic Republic of
اینها افراد بی سوادی هستند که در درس سروش شرکت کرده اند چون سوادی از اسلام نداشتند هر چه او گفته این هم پذبرفته اگر راست می گوید بیاید با ایت الله جوادی آملی یا یکی از شاکردان ایشان بحث کند البته جسارت به ایت الله آملی نشود بهتر است با یکی از شاگردان پایین تر ایشان بحث کند ضمنا اینها افرادی هستند که بدنبال فساد هستند و می گویند ما مسلمان نیستیم و هر کاری می توانیم انجام دهیم .
محمد
United States
در مورد کسی که شناخت نداری حرف نزنیم. ملکیان استاد مسلم حوزه علمیمه بوده و سال‌ها برای طلاب درسهای کلامی و الهیاتی می‌داده است.
جواب شما رو چند کامنت بالاتر دادن ازلیست افرادی که تو حوزه بودن برو بخون برا اونجات که هستی براجهان یادداشت میفرستی خوبه
صراطي
سلام
شناخت از افراد از روي صحبتهاي ايشان است وقتي خود اين فرد صراحتا قران را رد مي كند و ... ملاك حال فعلي افراد است اگر هزار سال هم براي طلاب درس داده الان منكر قرآن است.
Iran, Islamic Republic of
یک دلیل از کتاب ایشان بیار که قران را رد کرده باشه .لعنت الله علی الکاذبین
Iran, Islamic Republic of
بهتر نبود پاسخ های جامع حضرات به این یاوه گویی ها را هم می آوردید؟
پاسخ جامع این است :
"ان کنتم فی ریب مما نزلنا علی عبدنا فاتوا بسوره من مثله و ادعوا شهداءکم من دون الله "
محسن
Iran, Islamic Republic of
این هم از برکات دولت تدبیر و امید...دوباره مثل دوره خاتمی اهانت ها به مقدسات شروع شد... روحانی مچکریم................
وحید
این تفاله ها فقط باقی مانده آنچه را که سروش و اربابان غربی اش، قی کرده اتد نشخوار میکنند
این رقاصه های بین المللی از خود هیچ خمیر مایه ای ندارند وهنرشان تنها ترجمه متون خدایان لیبرالیسم غرب است که با اندکی رنگ ولعاب و بزک،به خورد دانشجویان میدهند.
محمودي
به نظر شما هر انچه مصباح بگويد عين اسلام است و غير كافرند جرات مناظره كه هم كه نداريد
اين که گفته اصلا اسلام وجود ندارد، اين خودش به کافر بودنش اعتراف کرده است کاش ياوه های او را می فهميدی که اين فحش های کليشه ای را به حضرت آية الله علامه مصباح نشخوار نمی کردی.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در بین ما مسلمین اسلام وجود ندارد که اگر داشت توسری خور غرب نبودیم
Iran, Islamic Republic of
مناظره باشه که به چیز چیز می افتید و آخرش هم میگید ادب مرد به ز دولت اوست
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
چه فریب خورده ای هستی تو!
محمود
ما جرائت داریم این آقایون جرئت ندارن شما به نمایندگیشون بامن مناظره کن
بیا مناظره کنیم
m.savari @chmail.ir
بدبخت انکار قرآن (نعوذ بالله ) ربطی به آیت الله مصباح دارد ؟
همان امثال تو باید دنبال ملکیان باشند
ناصر
امثال این آقا سالها با رفتن به سرزمین کفار و کاسه لیسی اونا باید یه جورایی نوکری خودشونو اثبات کنن دیگه
حزب الله بهبهان
United States
آنهایی که به روحانی رأی داده اند ، در مقابل خدا وخون شهدا مسئول هستند ( البته اگر اعتقاد وباوری نسبت به این ارزشها داشته باشند ) که جلوی این دین ستیزیها را بگیرند . وگرنه حزب الله منتظر اشاره امام خود استا تا به یک اشاره کاسه کوزه دین ستیزان بی خرد را در هم بکوبد . اللهم عجل لولیک الفرج
حسن
ایا ان موقع هم که سمت اجرایی داشت از این حرفها میزد
هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این شیطان صفت که اسم پیامبر را یدک می کشد ولی از ابلیس هم با پیامبر دشمن تر است.
این بی صفتان ومزدوران از بس که نور قرآن واسلام وپیامبر عظیم الشأن همه عالم را فراگرفته وتمام عوالم ار درنبردیده، چشم سر ودلشان کور شده وبه خورشید مینگرند ولی آنرا انکار می کنند ونشخوار می کنند که خورشید وجود خارجی ندارد وفقط نور آفتاب هست.
مصطفی (ص) را وعده داد الطاف حق
گربمیری تو نمیرد این سبق
من کتاب ومعجزت را دافعم
بیش وکم کن را زقرآن مانعم
هست قرآن در کفت همچون عصا
کفرها را درکشد چون اژدها
حسین
لینک دانلود سخنرانی ایشون بذارید.
بله اگر واقعی ست، لینک سخنرانی بگذارید
United States
بابا یک سرچ ساده بکنید. حیف سرور جهان نیست که خرج مزخرفات این آدم بشه؟
علی
چرا فحش میدید؟ این همه رسانه و متفکر دارید. در یک مقاله جوابش را بدید. از یک طرف میگید کرسی آزاد اندیشی از طرف دیگر منظورتون از آزاد اندیشی اینه که افراد فقط آزادند که از ما تعریف کنند.
Iran, Islamic Republic of
علی آقای ساده لوح:
این موجودات دنبال جواب و اثبات نیستند. این ها مزدور شیطان بزرگند و دارند وظیفه خود را به جا میارند
اگه یکم انصاف داشته باشی می فهمی که مطرح شدن این مباحث به این شیوه کرسی آزاد اندیشی نیست
برپایی کرسی آزاد اندیشی فاکتورهایی دارد که الان وجود نداره
یه آدم نادونی حرفی می زنه و به طور گسترده توی وب پخش میشه و ذهن هارو آلوده و نجس می کنه حالا برو همه رو پیدا کن و بهشون جواب بده!! می تونی؟
تازه همه هم که بیان از نظر سطح علمی و معلومات و گرایش های اعتقادی و... در یک سطح نیستند تا بشه با نسخه واحد افکارشون رو پاک کرد و حقیقت رو براشون روشن... اگه تونستی بهش می گن کرسی آزاد اندیشی!!
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که در یاوه های این بابا نیست, اندیشست.
بریده باد این حلقومهای متعفن
شماها با بزرگنمایی این ادمها خدمتی به تفکر انها میکنید که نهایت ندارد البته باید این بحثها در حوزه دنبال شود .حتما میدانید که در همین حوزه خودمان حرفهایی از طرف همین روحانیان زده میشود که صد بار بدتر از این حرفهاست واگر رسانه ای شود حکم تکفیر خیلی ها باید صادر شود
شما اگر تو حوزه بوده ای و این فرد را درک کرده باشی باید بدانی ایشان سالها به رهزنی طلاب مشغول بودند
ضمنا نقد و بررسی و بحث طلبگی غیر از کفریات این فرد است که این راه انکار را در پیش گرفته
عنادش بیش از این خوش خیالی شماست
کدام روحانی قرآن را منکر شده و اسلام را غير حقيقی دانسته؟!! اين اتهام ناروا چيست که به روحانيت می زنی؟!
مهرداد
خدا قسمت کند ما عاشقانه وبا بصیرت علوی جان خودرا برای قرآن بدهیم. این حرفهای کفر آمیز پاشیدن مشتی خاک بر خورشید تابان است
حسین
باز هم یکی در چاه ... این گونه تفکرات را باز کرد
مونا
در دانشگاه های اروپا مثل این درسهای عمومی که ما داریم، مثل درسهای معارف ما که خیلی ضرورت دارد (می خندد و حضار نیز می خندند)، آنها به دانشجویان خود تفکر انتقادی می آموزند.»

آقای ملکیان مگه هر کاری اروپاییان انجام می دهند درست است؟تا کی می خواهید دنباله روی اجانب باشید ؟
اگه حرف های این استاد فرهیخته را متوجه می شید و براش پاسخ دارید ارائه بدید.
مبینا
این جور آدم ها، بدبخت هایی هستند که از خودشون هیچ گونه شخصیت و هویتی ندارند و فقط دارن حرف های تئوریسین های غربی رو به شکل ناشیانه ای نشخوار می کنند...
حتی حاضر نیستند به کله بی مغزشون فشار بیارن و تبصره ای به فلسه بافی غربی ها که ریشه در اومانیسم افراطیشون داره بزنن!!
کسی که کمی با کلام جدید غرب آشنایی داشته باشه می دونه که مکاتب فکری اونها بسیار متوع و گاهاً متضاد است اما این بیشعورها مث سلف سرویس به مکاتب غربی نگاه می کنند از هر کدومشون آنچه را که ضدیت بیشتری با اسلام و تفکرات انقلابی ما داره رو انتخاب می کنند و به عنوان تز روشنفکری!! خودشون ارایه می دن...
رضا
الان این آقا در جمهوری اسلامی ایران هست و این حرف ها رو زده!!!
دارم شاخ در میارم!!!
یعنی چی!!!
به همین راحتی حقیقت اسلام رو زیر سوال برد؟!!!
به همین راحتی!!
من واقعاً کپ کردم!!!
وای خدا این چه وضعیه !! یعنی هیچ کی نیست جلوی این کارا رو بگیره؟!!!
یک دانشجوی کارشناسی هم از تو بهتر دین را درک می کند
Iran, Islamic Republic of
زنده باد منفی ها.........
مهدی
Iran, Islamic Republic of
هر چی تو حرفای این ادم و همفکراش میگردی رد پایی از منطق نیست.
علی
Iran, Islamic Republic of
اخه ... تو اگه یه بار قران خونده باشی فهمیدی که قران میگه اگه شک دارید این قران از جانب خداست یک سوره مثل قران بیاورید.... اقایی که ادعای سواد داری یه سوره مثل قران بیار ببینیم!!!!!
جالب است بدانید یک نفر قرآن را ترجمه کرده و ایشان انتهای آن ترجمه را امضا فرمودند که این ترجمه ترجمه خوبی است!!!!!!!!!!!!
اگر گفتید کدام ترجمه قرآن است؟این ترجمه الآن در بازار موجود است!!!!!!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
حرف های اعراب جاهلی از زبان مدعیان فهم و شعور و سواد قرن بیست و یکم!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
من با قسمتی از صحبتهای ایشان در ارتباط با آموزش و ترویج تفکر انتقادی موافقم. چون بسیاری از دانشجویان ما واقعا راه درست اندیشیدن در ارتباط با واقعیتهای سیاسی و تاریخی را نمی دانند و به سادگی در این راه گمراه می شوند که این آموزشها اگر به درستی صورت گیرد، سطح سیاسی و دانش انتقادی جامعه بهبود خواهد یافت. اما توهین ایشان به اسلام و پیامبر خدا را به هیچ عنوان نمی پذیرمو این موضوع را اهانت به آزادی مذهبی و حقوق بشر می دانم.
ایرانی
ملکیان خاتمی بدون عمامه است...
علی اکبر کهنسال ‏
واقعأ برای اصلاحطلبان متأسفم،‏ اگر کمی ‏،‏ فقط کمی فکر میکردند نباید چنین افراد ....مجال این جفنگیات داشته باشند،‏ اقای رئیس جمهور،‏ چرا ساکتید‏!‏؟ چرا در دولت شما اینقدر به اسلام توهین میشه‏!‏؟
حسن
من فقط یک سوال از ایشان داشتم که شما با این همه ادعا بگویید چند نفر را با خودهم عقیده کرده اید وپیامبر چند نفر را با خود هم عقیده کرده اند؟
دو کلام هم از مادر عروس بشنوید!
سعيد
هيچ كدام از کسانی كه اينجا به بنده خدا... دادند نصف ايشان سواد حوزوي ندارند
موحد
اینروزها بعضیها از به اصطلاح دگر اندیشان و رسانه های منسوب به آنها مکررا تاکید به نقد همه چیز دارند بدون آنکه متد نقد و یا موضوعاتی که قابل نقدند را بیان داشته باشند در حالیکه بعضی از دانسته های بشر پایه اند دیگر خود قابل نقد نیستند مثل بدیهیات اولیه و بدیهیات ثانویه گرچه پایه نیستند ولی متقن اند بنا بر این موضوعاتی مثل وجود خدا و صدق مدعای نبوت از کسیکه معجزه آورده برهانی اند نقد قضایای مبرهن معنا ندارد بدون اینکه قصد اهانت داشته باشم به آقای ملکیان میگویم اینکه شما فرزند پدرتان هستید آیا قابل نقد است؟ اینکه شما پدید آورنده سخنان خودتان هستید و خیلی قضایای دیگر چگونه قابل اند ؟ چندی قبل ایشان خبر از افسردگی خود داده بود شاید ایشان متعادل نیستند که این حرفها را میزنند از خداوند رحیم شفای عاجلش را خواهانم















ا
باید روانپزشک ایشان را معاینه کند
مهیار
United Kingdom
سلام قرآن معجزه جاویدحضرت رسول صلی الله علیه وآله هست ودرمعجزه بودنش همین بس که توسط پیامبریکه سوادخواندن ونوشتن ندارد زیباترین کلمات ومطالب علمی ومعجزات ریاضی درآن است لطفااین آقای جاه طلب به اینموضوع تفکرکنندالبته اگه فکری داشته باشند ثانیا کربلایی کاظم بیسوادحافظ کل این قرآن میشودآنهم به زیباترین وجه ثالثا مگه همین چندسال قبل محمدحسین طباطبایی سه سال ونیمه حافظ کل این قرآن نشد؟آیا اینهابرحقانیت وکلام خدابودن کفایت نمیکند؟البته که چرا،ولی فهم این مطلب قلبی خدایی میخواهدکه متاسفانه ایشون قلبی شیطانی داردفلذااین قلب قابلیت فهم این نکات آسمانی راندارد واین همان مطلب قرانی است که خداوندمیفرماید :ثم کان عاقبه الذین اسائواالسوای ان کذبوا بایات الله وکانوا بهایستهزئون(الروم/10)
سپس سرانجام کسانیکه که اعمال بد مرتکب شدندبه جایی رسید که آیات خدارا تکذیب وآنها را به سخریه گرفتند
آیا این آیه شریفه که حال این افرادرا به بهترین شکل پیشگویی کرده خود معجزه دیگری نیست؟
قطعا چرا
جهان بینی
آقای ملکیان هم سواد حوزوی کاملی دارند و هم به زبان مسلط هستند و افزون بر آن برای دانشجو واقعا وقت میگذارند بر خلاف بسیاری از استادان راهنما و مشاور . اگر صحبتهایشان را نمی پسندید عالمانه جواب دهید.
ایشان یکی از همان کسانی است که فقط تقدیس ملکیان می کنند
این که پیامبر کتاب خودش را داردمن هم باید کتاب خودم را داشته باشم نشان تسلط ملکیان به علوم حوزوی است؟
به زبان مسلط بودن که کودکان انگلیسی زبان هم به این زبان مسلط اند کاری نکنید در همان ترجمه ها و ویراستاری های ایشان جاهایی را نشان دهیم که بدون نگاه به متن اصلی هم قابل تشخیص است که متن غلط ترجمه شده است چه رسد که متن را بیاوریم !
می دانید ایشان در مبانی نظری ترجمه چقدر لنگ می زند ؟ راه چاره شما این است کمی زبان بخوانی تا برای هر کسی که به نظرت بر زبان مسلط بود سر تسلیم فرود نیاوری.
باقی طلب شما
اینچنین افرادی بلا شک از یاران ابلیس اند
ضمن تشکر از آقای ملکیان خیلی خوشحالم
از اینکه کتاب خدا را به پیامبر نسبت داده و بر خدا دروغ بسته خیلی خوشحالی!!!!!!!!!!!!!!!!
به درک !!!!!!!!!
شیطونه میگه پاشم بیام بزنم تو دهن این مرتیکه
بدبخت ...
دولت اعتداااااااال جلوی این هتاکی هارو بگیرید وگرنه خودمون وارد عمل میشیم
جمالی
می خواستم به ایشان چنین بگویم که:
آیا در دنیای غرب که همین حرف ایشان را پیاده کرده اند و با تفکر انتقادی، اصل مسلمات الهی و دینی را نیز کنار گذاشتند رستگاری و زندگی و فکر سالم را مشاهده می کنیم؟
آنها غالبا مانند حشراتی متمدن هستند که به جز سود و لذت از هستی چیزی نفهمیدند و رستگاری انسان، ابدیت انسان، عظمت روحی انسان، میزان قابلیت انسان برای اوج به سمت خدا و ... هیچ جایی در افکار ایشان ندارد.
دین و وحی است که این کلاس مترقی بالاتر از خوردن و خوابیدن را برای انسان به ارمغان می آورد.
من
چقد بی سواتی !!!دیگه همه فهمیدن اسلام حقه تو هنوز خوابی عمو؟!
یک نفر از امثال این عوضی رو گوشمالی بدن حساب کار برای دیگران دستشون مییاد. حمال عوضی
خدا لعنت کند کسی را که در دین شبه افکند
آکنده
Iran, Islamic Republic of
از ایشان بپرسید کتاب خودمان دیگه چیست معرفی کند ما هم بدونیم.
دکتربهاره جمیلی
Iran, Islamic Republic of
نامبرده را چه شده است ؟!
آیا علم و دانش او فراتر از شیخ الرئیس ابوعلی سینا به اسمانی دیگر رسیده ؟ یا فزونی تفکراتش ملاصدرا را در پس گذاشته ؟!
....نه ، نه ، به تعبیر مرحوم دکتر شریعتی از نامبرده بخواهیم آگر در حضور چند دانشجوی متوسط ادبیات کتاب شفا ی ابن سینا را صحیح و بدون غلط بخواند و در رد قرآن اثبات کند که یک دور کامل نه فقط در خصوص تفسیر یک سوره تحقیقاتی نموده و پس از این تحقیقات به نتیجه رسیده ما خود اورا خواهیم ستود . ولی قطعا ادمهای مشهور به تئوری پرداز اینچنینی بدون کوچکترین مطالعه وتحقیق روی به رد یک ایده ، عقیده و حتی پدیده می آورندتا فقط صرفا مشهور شوند
حسین
Iran, Islamic Republic of
این چه برخوردیه با سخنان یک نفر که بدون توهین دارد ادعاهای علمی اش را مطرح می کند چرا فضا را سیاسی و سخیف می کنید؟
بدتر از اینا باید باهاش برخورد بشه
ر ق از مشهد
به نظر بنده بايد پشت پرده را كشف كرد....
صادق
لطفا نظر ايشان درباره ازدواج وفرزنداوري راهم بنويسيد که انرا غير اخلاقي مي داند
توهین به مقدسات تا کی؟؟؟؟
علي
Iran, Islamic Republic of
و...بابا اين آقا يك جيزي گفته جواب بدهيد نه اينكه با الفاظ زشت مواجهش كنيد.دو صفحه در ترد ايشان نوشته ايد يك خط هم جواب درست ميداديد.!!!!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز با اشک برای شما دعا میکنم که حافظ خون همسر و فرزند شهیدم هستید
Iran, Islamic Republic of
منم با جهان موافقم
رضا (دزفول)
سلام . بهتر است ادعاهاي اين آقا را با علم و استدلال پاسخ بدهيد و شبهات ايجاد شده را جواب مستدل بدهيد . مگر ما بحق ، مدعي نيستيم كه اسلام كامل ترين است ...
حجت
Iran, Islamic Republic of
ملکیان هم دچارتوهم شده است ای بیچاره ! هزارسال است بزرگتران ازتو هم این حرف را نزدند
حداقل برو پیش سلمان رشدی چیزی یاد بگیر تا
مزدی بهت بدن
محسن
اشکالی نداره
یه کتاب بهتر از قرآن بیارید تا قرآن را رها کنیم
ایرانی
چه تدبیری است امروز... از بی دین از این بیشتر انتظار نیست
نادر
Iran, Islamic Republic of
عجولانه قضاوت نکنید،خدا ناظراست
خب نگرفتنش؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....