چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۹

حدادیان از سوریه برگشت/ روایت فضای شهر دمشق و حرم بی‌بی

يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 348906
حضور در مراسمات عمومی همچون غبارروبی حرم زینب کبری (س)، قرائت دعای کمیل، مولودی خوانی در حرم حضرت(س) و قرائت دعای ندبه، نشان از وجود امنیت در آنجا را داشت.
حدادیان از سوریه برگشت/ روایت فضای شهر دمشق و حرم بی‌بی
به گزارش جهان به نقل از وارث، حاج سعید حدادیان ایام ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها در کشور سوریه - شهر دمشق سپری کرد.

آنچه موجب حساسیت این حضور ایجاد برخی نگرانی ها شد، وضعیت امنیتی شهر دمشق بود.

اما حضور حاج سعید در مراسمات عمومی همچون غبارروبی حرم بی بی زینب کبری (س)، قرائت دعای کمیل، مولودی خوانی در حرم حضرت(س) و قرائت دعای ندبه، نشان از وجود امنیت در آنجا را داشت.

مطلع شدیم که حاج آقای حدادیان، روز شنبه صبح از سوریه به مقصد لبنان حرکت کردند و از آنجا راهی تهران شدند.

در حاشیه مراسم هیئت هفتگی شنبه شب ها در حسینیه فاطمة الزهرا (س) به دیدنش رفتیم و حال و هوای شهر دمشق و حرم بی بی(س) را جویا شدیم و نظرش را در مورد وضعیت امنیتی شهر دمشق جویا شدیم.

آنچه در ادامه می خوانید گپ و گفت کوتاهی است با حاج سعید حدادیان پس از بازگشت از حرم بی بی حضرت زینب سلام الله علیها.

* حاج آقا، ارزیابی شما از حضور در حرم حضرت زینب (س) و وضعیت امنیتی شهر چگونه است؟ و بجز ایرانی ها، کاروان های دیگری هم حضور داشتند؟

امنیت در شام برقرار است و راه حرم بحمدلله کم کم رو به باز شدن است. بله، الان دارد از عراق مفصلاً کاروان می رود به سمت سوریه.

یعنی این فضا برای حضور عموم در حرم مناسب است؟

بله، و البته ما می خواهیم از مسئولین خواهش کنیم که جریان سفر به سوریه را برای ایرانیان هم راحت کنند. الآن آنجا زوار خیلی راحت دارند می روند و خیلی حیف است که ما با عسرت برویم. من فکر می کنم که یکی از چیزهایی که امنیت آنجا را مضاعف می کند همین زیارت هاست، همین حضور بچه هاست که خیلی موضوعیت دارد.

وضعیت برگزاری مراسمات عمومی حرم چگونه است؟

در حال حاضر برنامه هایی که در حرم برپاست، خیلی برنامه هایی مهمی است. در سخت ترین شرایط نمازها برگزار بود.

* از روز ولادت و حال و هوای حرم بی بی در این روز بفرمائید:

خدا را شکر در روز تولد تمام صحن غلغله بود و مراسم کمیل و صبح ندبه برقرار بود. کلا در سوریه از ساعات۱۰ الی۱۱ به بعد چراغ کارها روشن است در هر صورت کمیل خیلی درخشان بود و ندبه هم برگزار شد.

* پس شما بحمدالله در هیچ معذوریتی قرار نگرفتید، چه از لحاظ امنیتی و غیره ...؟

خیر، الحمدلله به هیچ وجه در معذوریت نبودیم. البته تعریف می کردند که چند ماه پیش اینجا مشکلات حاکم بوده است و به ما نشان دادند که تکفیری ها تا کجا آمده بودند، تک تیراندازهایشان کجا مستقر بودند و اینکه تلفات می دادیم و... اما الان الحمدلله مستقر هستند و امنیت حاکم است.

برای استمرار این امنیت باید این زوار بروند. رفقا هم یک عده جمع شوند، بروند، تنظیم کنند درست می شود. من این بشارت را بدهم، جوان هایی که خودشان هیئت دارند، خودشان (ار طریق قانونی) بروند که زینبیه (سلام الله علیها) و حرم حضرت رقیه (سلام الله علیهما) مظلوم نباشد.

* نکته پایانی حاج آقا؟

واقعا حفظ حرم مطهر حضرت رقیه (سلام الله علیها) با حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) است، همین!

این یک نکته است.

یعنی این مشهود است که هر وقت می خواهد آسیبی به آن طرف برود انگار این طرف اسراری است، مسائلی است، که مطالب را جور دیگری رقم می زند. حال با چه بیانی باید گفت ... (من همین الان هم پرهیز می کنم از اینکه بخواهم بیشتر وارد مباحث دوستانی که آنجا بوده اند، بشوم) اما در کل نماز جمعه به احسن وجه برگزار می شود و بقیه مراسم هست و من هیچ وقت در این همه سال مثل این سفر حرم را دست بچه بسیجی ها ندیده بودم.

بسیار زیبا، یک چای خانه زیبا در حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) و حرم حضرت رقیه (سلام الله علیها) زده اند که درست مثل چای خانه ای که در عاشورا در خیابان می زنید! می گفتند ما از شب سوم محرم دیگر هر شب در حرم حضرت زینب(س) برنامه داشتیم. شب پنجم شاید مثلا خمپاره زدند و برنامه ها جمع شده بوده اما به طور کلی برنامه ها برپا بوده است. حیف است که ما از برکات آن حرم محروم شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هوای حرم بی بی
جالبه معنی این منفی ها رو نمی فهمم
خوش به حالش
زیارت قبول
United States
خدا قسمت ما هم کند
انشاالله
مالک اشتر
سوریه حیاط خلوت جمهوری اسلامی ایران است باید هم امن باشد
حاج آقا!!!!!!!....
رفقا هم یک عده جمع شوند....
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا این اقا ارزش تیتر زدن دارند