پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
بی‌پولی" همچنان معضل فدراسیون فوتبال!

کفاشیان: تلویزیون مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی را سانسور کرد/ از سقف‌قرارداد خبری نیست

يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 348861
رییس فدراسیون فوتبال که امروز (یکشنبه) اولین تجربه حضور در برابر دوربین مجموعه تلویزیونی را پیدا کرد، درباره این تجربه و مسائل پیرامون تیم ملی به صحبت پرداخت.
کفاشیان: تلویزیون مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی را سانسور کرد/ از سقف‌قرارداد خبری نیست
به گزارش جهان، علی کفاشیان در گفت‌وگو با ایسنا، در حالی که از صحنه فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی "پایتخت ۳" بیرون آمده بود، درباره حضورش در جلوی دوربین سیروس مقدم گفت: من در این صحنه مثلا در مراسم رونمایی "پیراهن تیم ملی" صحبت کردم که این کار طبیعی من بود و بازی خاصی انجام ندادم.

وی همچنین گفت: امروز به صورت نمایشی از پیراهن تیم ملی رونمایی کردیم و امیدواریم که تصاویرش از تلویزیون پخش شود، چون بار اول رونمایی انجام شد. صدا و سیما برای پخش تصاویرش از ما پول خواست و چون پول ندادیم پخش نکرد. این بار هنرمندان در این کار دخیل هستند و امیدواریم که این تصاویر از تلویزیون پخش شود.

کفاشیان در سخنرانی‌اش در مراسم رونمایی نمادین پیراهن تیم ملی گفت که ای کاش سازمان محیط زیست یک "یوزپلنگ" به مراسم می‌آورد تا همه با این حیوان زیبا آشنا شوند.

وی در پاسخ به این سوال طنز اگر این امر واقعیت پیدا می‌کرد و یوزپلنگ یکی از حاضرین مراسم را می‌خورد، چه کسی مسئولیتش را می‌پذیرفت؟ که او با خنده پاسخ داد : خیلی خوب می‌شد که یوزپلنگ می‌آمد و همه آن را می‌دیدند. اگر هم کسی را می‌خورد به ما چه.

رییس فدراسیون فوتبال بار دیگر تاکید کرد: بار اول یک کار فوتبالی انجام دادیم و از پیراهن تیم ملی رونمایی کردیم،‌ اما صدا و سیما نشان نداد. یوزپلنگ نماد کشور ماست و خوب است که در فیلم‌ها و سریال‌ها نمایش داده شود، چون مردم چیزی را که در فیلم می‌بینند بیشتر به یاد می‌آورند و همه جا از آن صحبت می‌کنند.

وی همچنین درباره این که چه شد که پذیرفت برابر دوربین تلویزیون قرار بگیرد، گفت: به هر حال می‌خواستیم در این کار نقش داشته باشیم تا نماد یوزپلنگ بیشتر شناخته شود، هر چند که عوامل فیلم به من پولی نداده اند! (با خنده)

رییس خنده‌روی فدراسیون فوتبال در ادامه تاکید کرد که پیراهن تیم ملی در جام جهانی همان پیراهن رونمایی شده در این مراسم است که تصویر یوزپلنگ روی آن نقش بسته است. وی همچنین گفت: فیفا اجازه نمی‌دهد که هر چیزی روی پیراهن‌های جام جهانی نقش ببندد و صحبت‌هایی که درباره تغییر طرح پیراهن تیم ملی مطرح می‌شود درست نیست. ما تنها کاری که انجام می‌دهیم این است که تصویر یوزپلنگ که روی پیراهن نقش بسته است را پررنگ‌تر می‌کنیم تا خشن‌تر شود و حریفان بترسند! (با خنده)

در حالی که خنده‌های کفاشیان ادامه داشت، در پاسخ به این سوال که آیا اضافه شدن یک قهرمان کیک بوکسینگ به تیم ملی نیز برای ترساندن حریفان ایران در جام جهانی است؟ گفت: بله! می‌خواهیم حریفان را بترسانیم!

کفاشیان درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی نیز گفت: فعلا همان دیدارهای که از قبل قطعی شده برگزار می‌شود و بازی جدیدی قطعی نشده. اگر بازی‌های قبلی لغو نشوند همانها فعلا قطعی هستند.

وی درباره این خبر که گفته می‌شود از فصل بعد بار دیگر سقف قراردادها به لیگ برتر باز می‌گردد، گفت: به آن صورتی که پیش‌تر وجود داشت سقف نداریم، بلکه برای همه باشگاه‌ها سقف بودجه تعیین می‌کنیم. همچنین قراردادها شفاف سازی می‌شود و هیچ چیز پنهانی وجود نخواهد داشت. تمام قراردادها و مبالغ‌شان منتشر می‌شود. اگر باشگاه یک بازیکن گران قیمت بخرد باید چند بازیکن ارزان هم بخرد تا سقف بودجه‌اش شکسته نشود. این طور نیست که یک باشگاه تمام بازیکنان خوب را با وعده پرداخت‌های بالا به خدمت بگیرد.

کفاشیان همچنین تاکید ویژه‌ای داشت که لیگ برتر در فصل آینده هم‌چنان شانزده تیمی باقی می‌ماند و هیچ فشاری از سوی هیچ نهادی باعث نمی‌شود که تعداد تیم‌های لیگ برتر افزایش یابد.

وی همچنین به ایسنا گفت: فصل آینده از هر یک از گروه‌های لیگ دسته یک، یک تیم کاسته و بازی‌ها در دو گروه ۱۲ تیمی برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال درباره سرنوشت آریا هاسه‌گاوا، فوتبالیست دو رگه ایرانی و ژاپنی شاغل در جی لیگ گفت: خبر ندارم. هیچ اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.

کفاشیان درباره مسائل مالی فدراسیون فوتبال گفت: مشکلات مالی هم‌چنان پا برجاست. پولی که اسپانسر به ما داده بود را خورده‌ایم و تمام شده و قرار است باز هم به ما پول بدهد. اگر بازی‌های تدارکاتی که در نظر داریم انجام شود، تیم ملی به آمادگی مطلوب می‌رسد.

وی در مورد زمان اضافه شدن ملی‌پوشان به تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی گفت: قرار است لژیونرها از اردوی اروپا به تیم ملی اضافه شوند. درباره پژمان منتظری، مجتبی جباری و جواد نکونام هم روسای فدراسیون‌های قطر و کویت به ما قول داده‌اند، اما معلوم نیست که باشگاه‌هایشان به آنها اجازه همراهی به تیم ملی را بدهند یا نه.

رییس فدراسیون فوتبال درباره زمان عقد قرارداد با نلو وینگادا برای هدایت تیم ملی امید نیز گفت: این هفته‌ مذاکرات نهایی را انجام می‌دهیم و قرارداد می‌بندیم. او پذیرفته که دستیارش ایرانی باشد، ‌اما می‌تواند به عنوان بدنساز یا مانند آن را با خود بیاورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *