کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوجوانان وزنه بردار ایران بر بام آسیا

18 اسفند 1392 ساعت 10:48

وزنه برداران نوجوان فوق سنگین ایران به ۶ مدال نقره و برنز دست یافتند تا تیم کشورمان عنوان قهرمانی شانزدهمین دوره مسابقات وزنه برداری نوجوانان آسیا در تایلند را از آن خود کند.


به گزارش  جهان به نقل از ایرنا از فدراسیون وزنه برداری، در آخرین روز شانزدهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا در تایلند، مهرشاد محمودی و سعید رضازاده در گروه ˈآˈ دسته فوق سنگین به رقابت با وانگ لی از چین و چهار وزنه بردار فوق سنگین دیگر رفتند تا تکلیف قهرمان این دوره مشخص شود.

در این دسته، نماینده چین سه بار متوالی در مهار وزنه های ۱۳۰ و ۱۳۳ کیلوگرم ناموفق عمل کرد تا از صحنه رقابت ها کنار برود و قهرمانی تیم نوجوانان ایران را مسجل کند.

در حرکت یک ضرب دسته فوق سنگین، سلیم خان ابوباکاروف از قزاقستان با مهار وزنه ۱۶۰ کیلوگرمی به مدال طلا دست یافت و محمودی و رضازاده نیز مدال های نقره و برنز این حرکت را کسب کردند.

در حرکت دوضرب هم نماینده قزاقستان با مهار وزنه ۱۹۰ کیلوگرمی، مدال طلای دیگری را کسب کرد و مهرشاد مومنی و سعید رضازاده به ترتیب دوم و سوم شدند.

با این اوصاف، تیم وزنه برداری نوجوانان کشورمان عنوان قهرمانی این رقابت ها در تایلند را از آن خود کرد.

رده بندی نفرات برتر دسته فوق سنگین:

۱ - سلیم خان ابوباکاروف (قزاقستان): یکضرب ۱۶۰، دوضرب ۱۹۰، مجموع ۳۵۰ کیلوگرم.

۲ - مهرشاد محمودی (ایران): یکضرب ۱۴۲، دوضرب ۱۸۳، مجموع ۳۲۵ کیلوگرم.

۳ - سعید رضازاده (ایران): یکضرب ۱۴۰، دوضرب ۱۸۳، مجموع ۳۲۳ کیلوگرم.

در نهایت تیم وزنه برداری نوجوانان ایران با کسب شش مدال طلا، شش نقره، پنج برنز و ۵۷۹ امتیاز، جام قهرمانی آسیا را به دست آورد. چین با ۵۴۷ امتیاز نایب قهرمان شد و تایلند با ۴۹۳ امتیاز بر سکوی سوم قرار گرفت.

اسامی مدال آوران کشورمان از این قرار است:

مهدی فروتن در دسته ۶۲ کیلوگرم (مدال برنز یکضرب)، کیانوش باقری در دسته ۶۹ کیلوگرم (دو مدال طلای دوضرب و مجموع)، رامین ولی پور در دسته ۷۷ کیلوگرم (یک مدال طلای یکضرب و یک نقره مجموع)، رضا بیرالوند در دسته ۸۵ کیلوگرم (سه مدال طلا)، سیدمصطفی خلیلی در دسته ۹۴ کیلوگرم (مدال برنز یکضرب، نقره دوضرب و نقره مجموع)، سعید رضازاده در دسته فوق سنگین (مدال برنز یکضرب، نقره دوضرب و برنز مجموع) و مهرشاد محمودی در دسته فوق سنگین (مدال نقره یکضرب، برنز دوضرب و نقره مجموع)

رده بندی تیمی شانزدهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا، از این قرار است:

۱ - ایران با ۵۷۸ امتیاز (قهرمان)

۲ - چین با ۵۴۷ امتیاز (نایب قهرمان)

۳ - تایلند با ۴۹۳ امتیاز

۴ - هندوستان با ۴۴۶ امتیاز

۵ - کره جنوبی با ۴۴۰ امتیاز


کد مطلب: 348795

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/348795/نوجوانان-وزنه-بردار-ایران-بام-آسیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com