پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳

بانوی آلمانی: از انتخاب چادر خوشحالم

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 348715
بانوی تازه مسلمان شده آلمانی گفت:زمانی که چادر را به عنوان حجاب خود انتخاب می‌کردم بسیار خوشحال بودم زیرا که دخترم پیش از من چادر را به عنوان حجاب خود انتخاب کرده بود و زمانی که او را با چادر می‌دیدم او را زیبا و دوست داشتنی می‌دیدم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در همایش دختران خوش حجاب شهر قم که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد مریم فاضلی با اشاره به اینکه به تازگی مسلمان شده است اظهار کرد: بسیار خوشحالم که مسلمان شده‌ام و مذهب شیعه را انتخاب کرده‌ام.

بانوی تازه مسلمان شده آلمانی افزود: زمانی که چادر را به عنوان حجاب خود انتخاب می‌کردم بسیار خوشحال بودم زیرا که دخترم پیش از من چادر را به عنوان حجاب خود انتخاب کرده بود و زمانی که او را با چادر می‌دیدم او را زیبا و دوست داشتنی می‌دیدم و حالت او غبطه می‌خوردم.

وی با اشاره به پوشش زنان تهرانی عنوان کرد: من در تهران با مانتو بلند و گشاد رفت و آمد می‌کردم زیرا که بیشتر بانوان تهرانی با این پوشش بودند و پس از آنکه دخترم چادر را به عنوان حجاب خود انتخاب کرد من نیز تصمیم گرفتم چادر را انتخاب کنم اما شهر تهران نیز با تصورات و اعتقادات ما نسبت به پوشش اسلامی و چادر فرق می‌کرد.

فاضلی خاطر نشان کرد: من وقتی در آلمان بودم همیشه نگران آینده دختر و پسرم بودم زیرا که ما به عنوان یک خانواده مسلمان در آلمان زندگی می‌کردیم، از این‌رو تحت فشار بودیم و برای حفاظت از حجاب خود مورد آزار و اذیت فراوانی قرار می‌گرفتیم.

بانوی تازه مسلمان شده آلمانی با اشاره به دلیل سفر خود به ایران عنوان کرد: ‌حتی ما وقتی در آلمان حجاب داشتیم به ما زخم زبان زده و بد به ما نگاه می‌کردند، ما در آنجا احساس می‌کردیم که هیچ رشدی نداریم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم به ایران سفر کنیم و زمانی که به تهران آمدیم تصوراتمان نسبت به تهران تغییر کرد و با لطف خداوند به شهر قم آمدیم.

وی تصریح کرد: شیعه پر از محبت است، اگر با محبت شیعی با بانوان رفتار شود همه بانوان چادری می‌شوند، محبت را می‌توان در شهر قم حس کرد، و مسلمانان بدون این محبت نمی‌توانند رشد کنند که متاسفانه دلیل رشد برخی از مسلمان‌ها نداشتن اطلاعات کافی درباره اسلام است.

فاضلی با اشاره به طرز صحیح امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: محبت کردن بهترین عامل در انتخاب حجاب از سوی بانوان بدحجاب می‌تواند باشد زیرا که رفتار با محبت مسلمانان و افراد باحجاب سبب می‌شود تا افراد تحت تاثیر قرار گیرند و از سوی دیگر هیچگاه نمی‌ توان با اجبار و دعوا فرد را به حجاب وادار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *