چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

روسیه به دنبال گرفتن حق وتو از آمریکا

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 348381
روسیه پیشنهادی به کشورهای گروه ۲۰ داده که خواستار پیشبرد یک طرح صندوق بین‌المللی پول بدون موافقت آمریکاست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مقامات روسیه در حال انجام اقداماتی در صندوق بین‌المللی پول هستند تا اصلاحات برنامه‌ریزی‌شده این نهاد بین‌المللی بدون موافقت آمریکا به انجام برسند.

آمریکا در تصمیم‌گیری‌های صندوق بین‌المللی پول حق وتو دارد و این اقدام روس‌ها می‌تواند به منزله نادیده گرفتن آن تلقی شود.

منابعی از کشورهای گروه بیست به خبرگزاری انگلیسی رویترز گفته‌اند «آنتون سیلووانوف»، وزیر امور اقتصاد و دارایی روسیه این ایده را ماه گذشته در جلسه‌ای با حضور مقامات بلندپایه دارایی کشورهای گروه بیست مطرح کرده است.

کنگره آمریکا نتوانسته است اصلاحات توافق شده در سال ۲۰۱۰ برای صندوق بین‌المللی پول را به تصویب برساند. این اصلاحات، منابع مالی صندوق بین‌المللی پول را به دو برابر افزایش داده و به بازارهای نوظهوری مانند چین مجال بیشتری می‌دهند.

آمریکا تنها کشوری است که سهم کنترل‌کننده‌ای از رأی‌های این صندوق را در اختیار دارد و این به معنا است که موافقت این کشور برای پیشبرد هر گونه تصمیم در این نهاد بین‌المللی ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *