پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

توصیه‌یکی‌ازمراجع درباره‌دانشگاه تک‌جنسیتی

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب: 348371
یکی از مراجع تقلید قم گفت: دولت باید نسبت به اجرای سیاست تک جنسیتی کردن و بومی سازی پذیرش دانشجویان اهتمام داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امشب در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ارتباط مسئولان با مراجع تقلید امری پسندیده بوده و ضروری است اظهار کرد: این ارتباط موجب می‌شود مردم بدانند که مسئولان افراد متدین، علاقه‌مند به روحانیت و دین هستند.

وی با اشاره به اینکه رهبری نسبت به نزدیک شدن مسئولان و روحانیت به یکدیگر تاکید دارند بیان کرد: شما در وزارت علوم مسئولیت خطیری بر عهده دارید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنی از امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر اظهار کرد: تغییر دولت‌ها نباید منجر به خاتمه یافتن اقدامات خوب گذشته و عدم بهره‌گیری از افراد ارزشمند و با اخلاق است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشورهایی مثل آلمان و کانادا سیاست تک جنسیتی را مورد توجه قرار داده‌اند اظهار کرد: بسیاری از مفاسد نتیجه اختلاط زن و مرد و دختر و پسر است و باید نسبت به تک جنسیتی شدن دانشگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشید.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه رهبری بر این مسئله تاکید دارند که نباید جو دانشگاه‌ها سیاسی شود افزود: باید فضای دانشگاه‌ها علمی بوده و دانشجویان به دنبال کسب مطالب علمی باشند؛ البته آگاهی نسبت به مسائل سیاسی امری ضروری است.

وی مسئله بومی سازی دانشگاه‌ها به ویژه در پذیرش دانشجویان دختر را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این مقوله در قم اهمیت بسیار بیشتری دارد چرا که قم دارای فرهنگ خاصی بوده و باید به مسئله بومی سازی دانشگاه‌ها اهتمام بیشتری داشت.

رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه علم بدون اخلاق سرانجام خوبی ندارد تاکید کرد: امیدواریم که بتوانیم با بهره‌مندی از نظرات مراجع تقلید در مسیر خدمت به خلق گام برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *