کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد به بیمه محدود کشیدن دندان

15 اسفند 1392 ساعت 9:32

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس،با انتقاد از اینکه نباید فقط کشیدن دندان یا جرم‌گیری تحت پوشش بیمه قرار گیرد،‌گفت: پُرکردن دندان یا ترمیم روت‌کانال‌ها در اصلاح دندان‌ ضروری است واگر مشمول بیمه قرار گیرند،بیمار به سمت کشیدن دندان نمی‌رود.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عبدالرحمان رستمیان درباره بیمه شدن خدمات دندان‌پزشکی اظهار داشت: اصل بیمه شدن خدمات دندان‌پزشکی اقدام مثبتی است اما لازم است تا بخش مهمی از درمان دندان مشمول حمایت‌های بیمه‌ای شوند.

رستمیان با یادآوری بیمه شدن معاینه و طرح درمان، جرم گیری و بروساژ، رادیوگرافی و کشیدن دندان دائمی و عقل به خانه ملت گفت: خدماتی که قرار است در دندان‌پزشکی زیر پوشش بیمه قرار گیرند مشکلی زیادی از بیمارانی که از دندان درد رنج می‌برند را رفع نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم‌ تصریح کرد:‌ بدون‌ شک کشیدن دندان باعث می‌شود تا ساختار دندان به هم بریزد این در حالی است که لازم است پُر کردن یا روت‌کانال‌ها در درمان دندان زیر چتر حمایتی بیمه قرار گیرند.

رستمیان، با بیان اینکه پُرکردن دندان یا ترمیم روت‌کانال‌ها برای زیبایی انجام نمی‌گیرد، تاکید کرد: بدیهی است اگر بتوان پُرکردن دندان یا ترمیم روت‌کانال‌ها را به بیمه شدن معاینه و طرح درمان، جرم گیری و بروساژ، رادیوگرافی و کشیدن دندان دائمی و عقل اضافه کنیم کشیدن دندان نیز کاهش می‌یابد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به افزایش بودجه حوزه سلامت خاطرنشان کرد: هزینه کردن در بهداشت و درمان به نفع کشور است و در شرایط کنونی بهتر است که با هدف‌گذاری دقیق اولویت‌ها را به درستی مدنظر قرار داد.

لازم به ذکر است پیش از این؛ با موافقت دولت و در راستای بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان قرار است خدمات دندانپزشکی مشمول تعهدات بیمه پایه سازمانهای بیمه‌گر قرار گیرد. بر این اساس، معاینه و طرح درمان، جرم گیری و بروساژ، رادیوگرافی و کشیدن دندان دائمی و عقل ویژه جمعیت بالای ۱۴ سال مشمول بیمه قرار خواهند گرفت.


کد مطلب: 348254

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/348254/انتقاد-بیمه-محدود-کشیدن-دندان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com