کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهید برونسی به روی صحنه‌تئاتر می رود

13 اسفند 1392 ساعت 11:14

نمایش «آشنای غریب» با محوریت زندگی «عبدالحسین برونسی» از سرداران شهید دوران دفاع مقدس و تلفیق آن با کرامات معنوی حضرت فاطمه زهرا (س) فروردین ماه سال آینده در تهران به صحنه خواهد رفت.


به گزارش جهان به نقل از فارس، نمایش «آشنای غریب» با محوریت زندگی «عبدالحسین برونسی» از سرداران شهید دوران دفاع مقدس و تلفیق آن با کرامات معنوی حضرت فاطمه زهرا (س) فروردین ماه سال آینده در تهران به صحنه خواهد رفت.

علی شادکام، نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی گفت: مبنای این اثر براساس زندگی و خاطرات شهید «سید عبدالحسین برونسی» فرمانده مقتدر تیپ جوادالائمه (ع) و ارتباط معنوی ایشان با حضرت زهرا (س) شکل گرفته است و سعی شده تا با استفاده از جلوه‌های ویژه تصویری، حرکات فرم و نواهای موسیقی فضایی جدیدی ارائه شود که اساس کار هم بر همین تجربه دیداری شنیداری خاص خواهد بود.

وی افزود: برای ایفای نقش شهید برونسی با «اتابک نادری» بازیگر متعهد کشور به توافق نهایی رسیده‌ایم که ان‌شاءالله در فروردین ماه سال ۱۳۹۳ این کار به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: این اثر به سفارش معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۳ و توسط موسسه فرهنگی هنری هاتف تولید خواهد شد.

در این نمایش اتابک نادری، وحید راد، یاشار نادری، سعید کاظمی و محمد کرمی به ایفای نقش می پردازند، همچنین جواد تمدنی مشاور مذهبی،‌ نوشین طهماسبی دستیار کارگردان و برنامه ریز، حسین پور دستان و سهراب مدیری مدیر صحنه و اجرای دکور احمدرضا آهنگساز، شکیبا شافع عکاس،‌ عرفان خداپرست تهیه کننده این نمایش هستند.

به گزارش فارس، عبدالحسین برونسی (زاده ۳ شهریور ۱۳۲۱، روستای گلبوی کدکن توابع نیشابور - درگذشت ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ عملیات بدر، شرق دجله) یکی از فرماندهان ایران در جنگ ایران و عراق بود.

پیکر عبدالحسین برونسی در نهایت پس از ۲۷ سال از زمان مرگش در شرق دجله به همراه ۱۲ شهید دیگر کشف شد.


کد مطلب: 347813

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/347813/شهید-برونسی-روی-صحنه-تئاتر-می-رود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com