شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مسافران مراقب طبیعت باشند

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب: 347700
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تاکید کرد: مسافران در ایام نوروز مراقب طبیعت و گونه‌های جانوری باشند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سیاوش شمسی‌پور در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی که با حضور معاونین، کار‌شناسان، روسای ادارات محیط زیست شهرستان‌ها و مسئولین ستادی در اداره محیط زیست قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای اطلاع رسانی و آشنایی مردم با زیستگاه‌ها، مناطق دیدنی و تفرجگاه‌های استان، مفاهیم محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن، بروشورهایی، تدوین و در مراکز و کمپ‌های ویژه در ایام نوروز در بین گردشگران توزیع خواهد شد.

معاون اداره کل محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: با هماهنگی مدیریت پسماند شهرداری قزوین و شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها در مسیرهای پرتردد تفرجگاهی، مخازن زباله تعبیه و همچنین در روز انس با طبیعت کیسه‌های زباله در بین مردم توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات و هماهنگی‌های به‌عمل آمده به منظور جلوگیری از خرید و فروش جانوران وحشی در سطح استان، تاکید کرد: یگان حفاظت اداره کل با همکاری نیروی انتظامی و دامپزشکی استان تدابیر لازم برای برخورد با متخلفین به اجرا خواهد گذاشت.

شمسی‌پور ادامه داد: در راستای معرفی گونه‌های جانوری و زیستگاه‌های استان در ایام تعطیلات نوروزی، موزه تاریخ طبیعی شهر محمدیه به صورت تمام وقت جهت بازدید علاقه‌مندان باز خواهد بود.

وی همچنین از واحدهای شهرستانی و محیط بانی‌ها درخواست کرد تا با هماهنگی بخشداری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به پاکسازی مناطق آلوده به زباله قبل از آغاز سال نو اقدام کنند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با توجه به گستره اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما جهت تنویر افکار عمومی و آگاه سازی مردم، فیلم‌هایی با مضامین زیست محیطی تاثیرگذار، تهیه و از طریق این رسانه پخش خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *