پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

درخواست آیپک از اوباما درباره توافق با ایران

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 347676
کمیته روابط خارجی آمریکا و رژیم صهیونیستی (ایپک) به عنوان بزرگترین لابی صهیونیستی در واشنگتن در پیامی به رئیس جمهور آمریکا، از او خواست حق غنی سازی اورانیوم در تأسیسات فوردو و اراک را از توافقنامه نهایی با جمهوری اسلامی ایران حذف کند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، شش عضو حزب جمهوریخواه و دمکرات آمریکا با خواسته‌های مندرج در نامه ایپک مانند "تداوم تحریم ایران تا قبول مطالبات طرف مقابل، ممنوعیت غنی سازی اورانیوم، ممنوعیت امتلاک تأسیسات غنی سازی اورانیوم از جمله تأسیسات فردو، صرف نظر کردن از تأسیسات اراک و تشریح کامل نحوه فعالیتها در پارچین" موافقت کردند .
این خواسته‌ها همان خواسته‌های چند ماه گذشته "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

همچنین ایپک از دیگر نمایندگان کنگره آمریکا خواهد خواست که با مطالبات مندرج در نامه‌اش برای اجبار کاخ سفید به پذیرفتن این مسائل موافقت کنند.
از سو دیگر "باراک اوباما" از تداوم تحریم علیه ایران خبر داد و افزود : ۹۵ درصد تحریم ها همچنان پابرجاست و این تحریم ها همزمان با مذاکرات ادامه خواهد داشت .

این در حالی است که مسئولان رژیم اشغالگر قدس اخیراً اعلام کرده بودند که کاهش تحریم‌های ایران براساس توافقنامه ژنو شرکت‌های خارجی و تجار کشورهای مختلف را به همکاری با ایران ترغیب خواهد کرد .

اوباما درباره اظهارات قبلی اش مبنی بر روی میز بودن همه گزینه های مربوط به ایران مانند گزینه نظامی گفت: ایرانی ها می بینند که ۳۵ هزار نظامی آمریکایی در منطقه حضور دارند، لذا باید اظهارات مسئولان آمریکایی را بسیار جدی بگیرند.

به عقیده ناظران، اعضای آیپک به شدت از شکست تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت مذاکرات هسته ای به شدت عصبانی هستند. چرا که رفتار فعالانه و رویکرد مثبت و کاملا شفاف جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای و همکاری های کامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، موجب شده است رژیم صهیونیستی و لابی های این رژیم در دنیا به شدت در انزوا قرار بگیرند.

نشست سالانه ایپک از دیروز آغاز شده و تا سه شنبه ادامه می یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *