جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

موج فزاینده پناهندگی اوکراینی‌ها به روسیه

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۳۲
کد مطلب: 347487
«سرویس فدرال روسیه در امور مهاجران» از پناه‌جویی حدود ۱۴۳ هزار تبعه‌ی اوکراین در این کشور خبر داده است.
به گزارش جهان به نقل از پرس.تی.وی، «سرویس فدرال روسیه در امور مهاجران» از پناه‌جویی حدود ۱۴۳ هزار تبعه‌ی اوکراین در این کشور خبر داده است.

«ولنتینا کازاکووا»، رئیس دفتر شهروندی «سرویس فدرال روسیه در امور مهاجران»، روز شنبه (اول مارس، ۱۰ اسفند) اعلام کرد حدود ۱۴۳ هزار اوکراینی در دو هفته‌ی آخر فوریه با تنظیم سند و مدرک خواستار پناهندگی در روسیه شده‌اند.

این مقام روسیه بیشتر این درخواستها را از سوی مناطق مرزی به ویژه از جنوب اوکراین عنوان کرد و افزود: «رویدادهای غم‌انگیز در اوکراین آمار درخواست پناهندگی از روسیه را به شدت افزایش داده است.»

وی تصریح کرد این اداره همچنین درخواست‌هایی را از سرویس‌های امنیتی و مقامات حکومتی در اوکراین دریافت کرده است که «از اعدام احتمالیِ بدون محاکمه به دست گروه‌های مسلح تندرو» بیمناکند.

«سرویس فدرال روسیه در امور مهاجران» به پناه‌جویان اوکراین وعده داده است روند اداری درخواست پناهندگی آنان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام رساند.

اوکراین از نوامبر ۲۰۱۳ میلادی، پس از آن که «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور این کشور در حمایت از روابط نزدیکتر با مسکو، از امضای نوعی «توافق‌نامه‌ی شراکت» با اتحادیه اروپا امتناع کرد، صحنه‌ی اعتراضات ضد دولتی بوده است.

با ادامه روند فزاینده‌ی خشونت در اوکراین، پارلمان این کشور ۲۳ فوریه ۲۰۱۴ یانوکویچ را برکنار و «الکساندر تورچینوف»، رئیس پارلمان، را به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب کرد.

این درحالی است که هزاران نفر به طرفداری از روسیه در جنوب شرق اوکراین تظاهرات کرده اند.

بر اساس آمار سال ۲۰۱۳ میلادی، حدود هفت میلیون و ششصد هزار نفر از جمعیت ۴۵ میلیونی ساکن اوکراین، روس‌تبار هستند.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در بیانیه‌ی روز شنبه‌ی دفتر ریاست جمهوری این کشور تصریح کرد روسیه از «حق حفظ منافع خود و جمعیت روسی‌زبان این مناطق (جنوب شرق اوکراین)» صرف‌نظر نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *