يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 17 Feb 2019
 
۱۱
۷۶

سخنان جنتی درباره شجریان/ دولت در مورد فیسبوک مشکلی ندارد

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳
وزیر ارشاد گفت: در مورد آقای شجریان بحث از وزارت ارشاد خارج بوده است ایشان به عنوان یکی از برجسته ترین اساتید موسیقی کشور احترام زیادی دارند و ما تلاش مان این است که ایشان بتوانند از بسترهایی که برایشان فراهم است استفاده کنند و همچنین علاقه مندانشان از ایشان استفاده کنند اما ایشان یک مسئله سیاسی شده است و امیدواریم که شرایط جوری بشود که بتوانیم از وجودشان استفاده کنیم.
سخنان جنتی درباره شجریان/ دولت در مورد فیسبوک مشکلی ندارد
به گزارش جهان به نقل از نسیم، علی جنتی صبح امروز در اتاق بازرگانی گفت: یکی از مسائلی که تا به الان در کشور مغفول مانده است، بحث اقتصاد فرهنگ و هنر است. بنده یکی از برنامه هایم که در روز رای اعتماد به مجلس ارائه کردم همین بحث بود. سهم فرهنگ و هنر از اقتصاد کشور بسیار ناچیز است.

وی افزود: تا به حال و عمدتا فعالیت های فرهنگی و هنری که در کشور انجام می شد، از طریق دولت یا موسسات وابسته به دولت انجام می گرفت.

وی با بیان اینکه ما ۳۷ موسسه وابسته در وزارت ارشاد داریم، گفت: این موسسات عموما به صورت خصوصی ثبت شده اند ما در عین حال وابسته به دولت هستند و بسیار هم کارهای خیری انجام داده اند و کمک به هنرمندان بیشتر از طریق این موسسات انجام می شود.

جنتی افزود: موسسه فارابی که وابسته به سازمان سینمایی است حمایت های مختلفی از فیلم ها داشته است مثلا فیلم «چ» حاتمی کیا با حمایت همین موسسه ساخته شد و اگر حمایت های دولت نبود قطعا نمی توانست با این ساخت فنی قوی، ساخته شود.

وزیر ارشاد با اشاره به وضعیت اصحاب فرهنگ و هنر گفت: بعضی از اصحاب فرهنگ و هنر وضعیت بسیار نامطلوبی دارند و از نظر معیشتی گاهی اگر کمک های دولت نباشد، نمی توانند کاری انجام دهند.

جنتی با اشاره به تاسیس صندوق حمایت از روزنامه نگاران و نویسندگان گفت: این صندوق زمانی که بنده به وزارت ارشاد آمدم حدود ۲۱ میلیارد تومان بدهی داشت و تامین اجتماعی در حال قطع اعتباراتش بود اما ما از آنها خواستیم کارشان را ادامه دهند تا به مروز این بدهی ها را پرداخت کنیم.

وزیر ارشاد در ادامه با بیان اینکه در بعضی از حوزه ها ما می توانیم خودمان سودآوری داشته باشیم، گفت: در حوزه نگارگری و خوشنویسی تابلوهایی هستند که می توانند ارزش افزوده بالایی را برای ما بیاورند، مثلا در حراج کیریستیس ما ۴۰ اثر را بردیم و در ۲ شب ۳۲ اثر فروخته شد و در داخل کشور نیز بسیاری از بازرگانان به این حوزه روی آورده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه های دیگر شاید به این صورت ما سودآوری نداشته باشیم چون سیاست های زیگزاگی داریم، مثلا به یک فیلم در گذشته مجوز داده می شد بعد از ساخت ایرادی گرفته می شدو فیلم پخش نمی شد و یا اینکه به آلبوم موسیقی ای مجوز داده می شد اما بعد از مدتی آن را جمع می کردند ما سعی کردیم که سیاست ها را تا حدی اصلاح کنیم و پروانه هایی که در این حوزه داده می شود تا پایان کار از آن دفاع شود و مثلا با یک اعتراض آن را جمع نکنیم.


وی با اشاره به وضعیت سینماها گفت: برخی از سینماهای ما با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند و گاهی مشکلات زیادی برای پخش یک فیلم دارند ما تصمیم مان این است که همه سینماهای کشور را دیجیتالی کنیم تا اقبال به سینما رفتن زیاد شود و همچنین سال آینده امیدواریم ۲۰ تا ۳۰ سال جدید مورد بهره برداری قرار بگیرد.

جنتی با اشاره به مشکلات در حوزه کتاب و نشر گفت: ما در این حوزه مشکلات زیادی داریم اما می شود این مشکلات را برطرف کرد و آن را سودآور کرد. من با مشکلاتی که عموما ناشران و وضعیت چاپخانه ها دارد، آشنا هستم. اخیرا معاون فرهنگی ارشاد سفری را به افغانستان داشته اند و می گویند میدان وسیعی برای فروش کتاب های ایرانی در آنجا وجود دارد.


وزیر ارشاد با اشاره به دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما صحبت هایی را با آقای نعمت زاده داشته ام تا کارهایی را در حوزه صنایع فرهنگی انجام دهیم و قرار است یک تفاهم نامه ای را هم امضا کنیم تا این حوزه را رونق بخشیم.

وی با اشاره به حوزه مطبوعات گفت: در حوزه مطبوعات هم مشکلات زیاد است، دولت به دنبال این است که مقداری فضا را برای رسانه ها باز کند و احساس می کنم که رشد کشور در رشد مطبوعات است؛ زیرا اگر مطبوعات قوی داشته باشیم دیگر فسادهایی مانند فساد ۳ هزار میلیاردی اتفاق نمی افتد و دستگاه ها با شفافیت کار می کنند.

وی افزود: ما سعی داریم که فضا را باز کنیم اما با این حال مشکلات در این حوزه زیاد است اما اگر مطبوعات خوب عمل کنند خودشان هم بسیار سودآور خواهند بود.

وی تاکید کرد: ما از زمانی که به وزارت ارشاد آمده ایم سعی کرده ایم که به کتاب ها مجوز بدهیم و حتی کتاب هایی را که چندین سال در وزارت ارشاد مانده اند با اصلاحات جزئی مجوز داده ایم احساس ما این است که اصولا توسعه کشور در توسعه فرهنگ است.

جنتی در ادامه نشستش در اتاق بازرگانی به سوال اعضای این اتاق پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی گفت: شخص بنده و یک مجموعه از فرهیختگان اعتقادشان بر این است که ما نمی توانیم خودمان را در یک محیط محدود، محصور کنیم و بگوییم که هیچ رابطه ای با دنیا نداریم و به بهانه ای که می خواهیم ارزش های اسلامی را حفظ کنیم جلوی یکسری از موارد را بگیریم.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در دهه اول انقلاب افتاده بود، گفت: اگر به گذشته برگردیم کارهایی را یادمان می افتد که الان که به آن فکر می کنیم خودمان خنده مان می گیرد، مثلا استفاده از ویدیو، نوار و یا حتی فکس ممنوع بود. بنده زمانی که استاندارد خراسان بودم آقای غرضی، وزیر ارتباطات بودند، ایشان یک تعدادی فکس را تهیه کردند و برای ما فرستادند اما تاکیداتی را هم همراه آن فرستاده بودند که استفاده از این فکس باید محرمانه باشد که الان که یاد آن موضوع می افتیم، می خندیم.

جنتی بیان داشت: در دنیا حدود ۷۰۰ میلیون نفر در فیس بوک هستند و در خود کشور ما نیز ۴ میلیون نفر عضو این شبکه اجتماعی هستند، در مجموعه دولت در مورد این مسئله مشکلی وجود ندارد در مجلس یک کارگروهی تصویب شد به عنوان کارگروه تعیین مصداق مجرمانه که ۶ وزیر عضو این کارگروه هستند و از دستگاه های دیگر نیز در آن حضور دارند، ما به تفصیل در این جلسه صحبت هایمان را بیان کرده ایم و گفته ایم که ما نمی توانیم دور خودمان حصار بکشیم و خودمان را محصور کنیم از همین رو اگر در فیس بوک صفحات مبتذل وجود دارد اما باید ان طرف قضیه را هم دید که چقدر می شود ارتباطات برقرار کند ما افکارمان را می توانیم از این طریق منتقل کنیم و البته این کار احتیاج به مرور زمان دارد.

جنتی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بحث سرمایه گذاری و گردشگری گفت: سیاست کلی دولت این است که این مسئله را رونق ببخشد و سرمایه گذاری کند زمانی که آقای اردوغان به ایران آمده بودند می گفتند که زمانی که من در مسند کار در ترکیه نشستم ۱۳ میلیون نفر گردشگر داشتیم اما الان ۳۶ میلیون گردشگر داریم و ترکیه آمادگی هدایت این گردشگران به ایران را دارد اما مشکل اصلی آنجاست که شما هتل ندارید.

جنتی افزود: ما نه هتل داریم و نه خدمات هتلداری را بلد هستیم در طول ۸ سال گذشته کسانی که به سازمان میراث فرهنگی آمدند آن را شخم زدند و بسیار اوضاع بهم ریخته ای دارد و بسیاری از آثار فرهنگی را مخدوش کردند در دولت جدید حرف این است که این مسئله احیا شود تا بتوانیم جذب سرمایه کنیم.

وی همچنین در خصوص مجوز دادن به نشریات گفت: ما هیچ مشکلی برای صدور مجوز نشریه نداریم زمانی که بنده به وزارت ارشاد امدم بعضی از درخواست ها از سال ۸۵ به این طرف باقی مانده بود اما با کارهایی که انجام دادیم عموما به بیشتر درخواست ها تا سال ۹۲ پاسخ دادیم


جنتی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تحریم ها و تصمیم گیری در حوزه فرهنگ گفت: سیاستی که دولت دنبال می کند و در حوزه خارجی آثارش را ملاحظه می کنید این است که توافق ژنو کمی فضا را باز کرده و دکتر روحانی هم تاکید داشتند به این مسئله و بسیاری از مسائل تا به الان حل شده است.در حوزه فرهنگ نیز سعی مان بر این است که تحریم ها برداشته شود.

وی همچنین در خصوص اعزام گروه های موسیقی به خارج از کشور گفت: در گذشته برخی از محدودیت ها وجود داشته است اما تا جایی که اعتبار مالی داشته باشیم بنای ما بر حضور است ضمن اینکه ایرانیان خارج از کشور هم برای ما بسیار مهم هستند و می خواهیم که از این اقدامات استفاده کنند.


وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از هنرمندانی مثل محمدرضا شجریان و بهرام بیضایی گفت: به هر حال محدودیت هایی وجود داشته است و در مورد آقای شجریان بحث از وزارت ارشاد خارج بوده است ایشان به عنوان یکی از برجسته ترین اساتید موسیقی کشور احترام زیادی دارند و ما تلاش مان این است که ایشان بتوانند از بسترهایی که برایشان فراهم است استفاده کنند و همچنین علاقه مندانشان از ایشان استفاده کنند اما ایشان یک مسئله سیاسی شده است و امیدواریم که شرایط جوری بشود که بتوانیم از وجودشان استفاده کنیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص واردات کاغذ گفت: اگر ما خودمان در حوزه کاغذ سرمایه گذاری کنیم خیلی بهتر است راهش این است که ما در داخل تولید کنیم و این مسئله با توجه به امکاناتی که داریم از جمله تولید باگاس در جنوب کشور خودمان می توانیم که این مسئله را رونق بخشیم.

جنتی افزود: اما در خصوص واردات کاغذ نیز اگر قیمت مناسب باشد ما هم استقبال می کنیم که آن را با قیمتی مناسب در اختیار ناشران قرار دهیم.

وی با اشاره به بخش اقتصاد فرهنگ گفت: مدتی پیش به همراه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم و ایشان فرمودند که اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ هستند و این معنایش این است اگر توسعه اقتصادی و سیاسی بخواهد انجام بگیرد ابتدا باید در مسائل فرهنگی ما کار انجام دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تعرفه های ورودی برای صنعت چاپ گفت: افرادی که در این حوزه متخصص هستند با اتحادیه ناشران و مدیر کل چاپ وزارتخانه جلسه ای را بگذارند و این موارد را مطرح کنند تا ما آن را بررسی کنیم و به یک نتیجه کامل برسانیم.

وی همچنین در خصوص برنامه وزارت ارشاد برای انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: انجمن صنفی روزنامه نگاران یک بخشی از آن رسانه ای است که به ارشاد مربوط است و ما مشکلی نداریم بخشی هم که به وزارت کار در گذشته و یا وزارت صنعت فعلی مربوط است مشکلی ندارند.

وی افزود: در گذشته شکایتی از طرف وزارت اطلاعات در خصوص این انجمن صورت گرفته بود که منجر به این شد که دادستانی این انجمن را ببندد اما الان ۳ وزارتخانه با هم تفاهم کرده ایم و وزارت اطلاعات شکایتش را پس گرفته است و قرار بر این است که هیئت مدیره و اعضای انجمن تشکیل شود تا بتوانند هیئت مدیره جدید را انتخاب کنند و در مجموع باید بگویم ما ۳ وزارتخانه مشکلی نداریم.
کد مطلب: 347309
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۱:۰۷
الان کل مشکلات جوونای ما حل شد !!!
بابا بی خیال این هتاک خودش دوست نداره ، شما چرا کاسه داغ تر از آش می شید ؟
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۸:۳۳
ایشون کلا مشکل اعتقادی دارن....
مگه نگفته بود که "اینا 1400 ساله با هنر مشکل دارن" .... منظورش غیر از اسلام است؟؟؟
شجریان با دین مشکل داره
اگر مشکلش با اسلام بود میگفت 30 سال نمی گفت هزار و 400 سال...........
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۱:۱۶
صد رحمت به م...
مجیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۱:۲۰
میراث فرهنگی شما ظرف 5ماه دو رئیس به خود دیده
متوسلیان
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۱:۳۷
فرض بفرمایید یک سال پیش همین موقع مهندس مشایی اینحرف را میزد...
اولی: جاسوس است...
دومی: غربزده است...
سومی: یهودی صفت است...
چهارمی:.........
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۱۷
اون مشائی هم دست کمی ازاین جنتی نداره هرکه ازمرز اسلام حقیقی پارا فراتربگذارد منحرف می شود یکی این وری یکی اون وری ....
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۰۰:۳۷
مثل همن
علي طهماسب پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۰۸:۱۷
مشايي نه منحرف بود نه ضد اسلام مشايي بهانه اصولگرايان پر بصيرت براي تخريب احمدي نژاد بود
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۱:۴۱
حرف حق میزند . تا کی میخواهیم دورمان حصار بکشیم و با چماق مردم را وادار کنیم که مثل ما فکر کنند؟
آشنا
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۳۲
باسلام
آقای شجریان خودشان وارد سیاست شدند و آن رفتار وگفتار را از خود به جاگذاشتن کسی ایشان را وارد بازی سیاسی نکردند (خود کرده را تدبیرنیست )
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۴۶
به نظر شما اشکالی داره . چرا همه حق دارند حرف بزنند نابغه ای مثل ایشان حق ندارند ...
شفیعی
Australia
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۰۹:۰۰
سلام
اول ازاینکه نابغ نیست که هیچ هنرمند هم نیست
نابغ وهنر مند آنها ئی بودند که در جبه های شهید
شدند نه مثل شجریان راه بیافتده ازاین کشور و آن
گشور علیه نظام اسلامی ایران یک مشت دورغ
بگوید .کسی که با پول مردم از طریق فروش نوارهایش بزرگ شده است
مرگ برآمریکا
رهگذر
Norway
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۵۳
اگه یک ذره هم از سیاست بلد بود باز دلمون نمیسوخت.
به این میگن کم ظرفیتی اشخاص، تا چهار نفر برای یک مطرب سوت و کف میزنند و بهشون استاد استاد میگن فکر میکنند که دیگه در تمام امور صاحب نظرند و هر چی بگن باز هم خریدار دارند.
کی میخواین بفهمید؟ مثل شماها هزارها نفر اومدند و رفتن و امروز اثری ازشون نیست، بیدار شین!
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۳:۴۰
جواب ابلهان خاموشی است.مثلا تو توی کدوم دانشگاه سیاست خوندی؟جناب سیاستمدار
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۷:۰۱
,ولی به نظرت ایا شجریان محو شدنی است . نسلها باید بگذرد تا مثل او بیاید .خوشحالم در زمانه ای زندگی میکنم که در ان شجریان را دیده ام و صدایش را گوش داده ام
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۳۴
البته یه عده هم با چماغ و هویچ آمریکا دارن واسش مزدوری می کنن !!!
اینور قضیه رو هم داشته باش ...تندرو جان...
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۴۸
شما مثل همون شبکه محبوب اقای شجریان من و تو فکر کن . کی دورت حصار کشیده . انقدر ازادی داشتید که پرده دری کردید
سهراب
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۱۰
...
چندین دهه است که نمیگذارند فرهنگ غنی ایرانی اسلامی از زبان هنر پخش بشه و به دنیا صادر بشه.این حصار واقعیه
حصار ها در فکر آدم هاست.
کاش به جای دغدغه های فیسبوکی و شکستن حصار هرزگی های فرهنگی از زندان حماقت و خیانت دوستان به ظاهر دوست رها میشدیم.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۳۹
برادر واقع بین من، تو فقط یک هنرمند ( در هر زمینه ای ) به من معرفی کن که خواسته فرهنگ اسلامی را ترویج کنه و جلوش رو گرفته باشند. فقط یک نمونه بگو
محمد
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۵۵
آقا محسن عزیز
شجریان خودش دور خودش حصار کشیده...
حصار خود خواهی و خودخاص پنداری...
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۰۴
چرا تهمت مي زني ؟كي گفته كه فكر همه يكي باشد وهمه بايد همانند اكثريت فكركنند؟مشكل اصلي از خود اين افراده كه هرگاه يه موجي ببينند بلافاصله هوا ورشون ميداره كه سوار اين موج بشن و خودشون رو مطرح كنند!! خواست نظام اينه كه بر خلاف مسير رود خروشان ملت حركت نكنند. و الا هر فكري دوست دارن داشته باشن.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۲۹
چه ربطی به تهمت داشت
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۳:۴۲
حالا کی گفنه شما اکثریتی؟
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۳۰
دقیقا میشه بگید کدوم افکارو جز افکار... از طریق فیسبوک نشر دادید؟؟؟؟؟؟؟ بذارید فقط وزارت خارجه از فیس بوک استفاده کنه و بقیه از همین شبکه های اجتماعی داخلی استفاده کنن، چه اشکالی داره؟؟ البته اشکالش که معلومه با غربزدگی در تضاده!
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۱۸
اونائی که باچماق بزورمی خواستند دروغی رابه خورد مردم بدهند فتنه گران سال 88بودند
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۸:۳۱
کو چماق؟ بی انصاف
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۱:۴۴
دولت با فیس بوک مشکلی ندار؟!!!!

ببخشید فیلتر فیس بوک با چه گروهی است؟ چند نفر از آن گروه نماینده دولت هستن؟ همین نشون میده دولت در فیلتر فیس بوک و وی چت و... نقش بیشتری داره.
و این ادعا نشان عدم تطابق حرف و عمل است.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۰۷
جنتي نقش محلل دارد و در پي تطهير فتنه گران و دميدن روح در كالبد مردگان سياسي است
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۱۶
از اون طرف حامد زمانی تهدید میشه از این طرف زمینه رو برای جولان شجریان فراهم میکنن.
کی به کیه؟
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۱۹
فعلاکه گردونه دست یک عده ازخود بیخود شده است که خداراهم فراموش کرده اند .
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۳:۴۴
ههههههههههههههههههه تو استاد شجریان رو باکی مقایسه می کنی؟
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۰۸:۱۳
راست میگی اصلا اینا قابل مقایسه نیستن. حامد زمانی انقلابی با یه ضد دین مقایسه نمیشه
محمد
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۱۸
اگه یک بار مزخرفات و اهانتهای این مردک به اسلام و علما در مصاحبه با بی بی سی رو دیده بود نمگفت هنرمند قابل احترام.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۴۷
... من دیدم کدوم توهین
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۳:۳۳
اگر در روز روشن هم از تو روز و شب رو سئوال کنند خواهی گفت الان شب است...
وقتی به همین راحتی دروغ میگی.. دیگه میشه گفت؟
سرور
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۷
از کجا معلوم ندیده است.بنابراین برایش قابل احترام است وزیر فرهنگ و ارشاد "اسلامی"!
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۰۸:۰۶
کی گفته شما بی بی سی رو ببینید؟برادران نیروی انتظامی دیش شما رو هلی برد نمی کنن؟
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۲۵
همیشه یک فتنه گر از فتنه گر دیگر دفاع می کند آن زمان که شجریان در فتنه 88 به کشور و ملتش توهین علنی نمود و با فراریان و فتنه گران و مطربان .... هم کاسه شد آنموقع کجا بودی ؟ ملت فقط منتظر است این چهار سال دولت یازدهم تمام شود فعلا هر چه فتنه گر است در کابینه دولت یازدهم جای بالایی دارد. فقط خداوند رب العالمین به فریاد این ملت برسد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۲۷
مگه ما گفتیم شجریان بیانیه سیاسی بده و بره غرب با خوانندگان لس انجلسی عکس های +16 بندازه؟!
ماهم از صدای شجریان خوشمون میاد ولی خود ایشون فعالیت هنری خودشو به سیاست بسط داد نه دیگران!
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۳۳
فاصله پسر از پدر زمین تا آسمان هست
پدر دل سوز نظام پسر دل سوز مخالفان نظام
پدر حافظ ارزش ها پسر حافظ ضد ارزش ها
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۳۶
جناب آقای جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی. سلام عرض می کنم. بنده بعنوان یک شهروند از نظرات شما بسیار بسیار متشکرم شما واقعیات را عنوان فرمودید خصوصاً در بخش میراث فرهنگی و گردشگری. واقعاً دولت نهم ودهم این سازمان را شخم زدند و بهم ریختند و فکر نمی کنم به این زودیها آنجا آباد شود. با تشکر از شما
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۲۱
از شیردال قلابی نجفی هم تشکری کن !!!!
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۲۱
دولت نهم ودهم شخم زد ، تااین دولت تخم نفاق وبی دینی بکاره !!
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۵۰
حق با جنتی است مایارانه میخواهیم .همینطور سبد کالا با مقداری سیب زمینی ....درود بر وزیر دولت سبد کالا
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۲۲
حق امثال شماها همین سبدکالاهاست وگدائی پروری!!!
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۰۴
زنده باد جنتی
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۲۱
جنتی پدر .
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۱۷
....... علی جنتی.
احمد
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۲۱
.... رئیس فرهنگ هم شما هستید پس چه بروز کشور می آید !؟
صهبا
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۲۷
....
اینا شمشیر را از رو بستن
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۲۳
باپرروئی هم ازرو بستند ....
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۳۷
جنتی می خواهد فتنه گران را بر سر کار بیاورد و کسانی که دلسوزانه برای این انقلاب زحمت کشیده و خون دادند به حاشیه بروند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۲۸
دولتی که با شبکه رسمی جاسوسی دشمن مشکلی ندارد فقط می تواند جاسوس باشد یا .... بله یه وقت میگید فقط وزارت خارجه از این شبکه استفاده می کنه چون کارش بین المللیه، به اغماض میشه پذیرفت ولی سایر وزرا و معاون اول وقتی از این شبکه کاراشونو پیش می برن باید رفت مرد. چرا مثلا از شبکه اجتماعی تبیان اقای جهانگیری استفاده نکرد که همه امکانات فیسبوک رو هم داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۲۹
ما هم زمانی ایشان را به عنوان استاد موسیقی کشور تقدیس می کردیم ولی خاک بر سر خودش که خودش را خاک بر سر کرد.حضرت عیسی هم نمی تواند این مردگان سیاسی را احیا کند جنتی که چیزی نیست!
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۴۹
اشتباه می کردیم
هادی
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۵۱
خاک بر سر خودت. به استاد مسلم موسیقی ایران که در دل میلیون ها ایرانی جا دارد توهین نکن. ما هم بلدیم به شما توهین کنیم. خیلی خوشتان می آید؟
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۰:۱۹
آخه به تو چه توهین می کنه ...برو رد کارت عمو
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۳:۳۵
استاد مسلم موسیقی شما در دل جهنم جای دارد... مردک بی غیرت..
البته انشاء الله به همراه همه دوستدارانش
محمد
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۰۸:۴۲
شما اسم خودتو گذاشتی انسان به این راحتی یه نفرکه در دل میلیونها نفر جاداره میفرستی جهنم مگه شما چه کاره ای نایب خداوندی امثال تو ادمای مریضی هستید که علاجی هم ندارید استاد شجریان با صدای ماورایی خودش میلیونها نفرو مثل خود من به خدا سوق داده تا شماهای افراطی چندش اور. یارب ان زاهد خود بین که بجز عیب ندید دود اهیش در ایینه ادراک انداز ...ننگ بر شما . درود بر استاد شجریان
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۲۳
احسنت
حمید
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۶:۲۴
به عقیده من.. شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ازاد بشه وبرای کاربران ان اموزشهایی را بگذاریم پس از مدتی خود غربیها ما ایرانیها از دسترسی به فیسبوک منع میکنند
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۶:۳۹
بابا وزارت ارشاد يك آدم فرهنگي مي خواهد
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۱۵
آقای جنتی بر خلاف نظر شما مسئلۀ شجریان سیاسی نیست، بلکه دینی است!
یعنی شما نظر ایشان در مورد دین که 1400 سال است با موسیقی ایشان مخالف است نشنیده اید؟!
عکس انداختن و ... شدن ایشان با دختران بی حجاب شبکۀ مزدور بی بی سی و من و تو را ندیده اید؟!

شرم کنید!
محمد
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۵:۵۱
به خودش مربوطه که دین داره یا نداره شما که مصاحبه ایشونو دیدید حتما دیدید که تاب زور گویی را نیاورد و صداشو به خاطر من و تو بلند کرد
هر کسی ان درود عاقبت کار که کشت
شما که دین داری چرا نسخه انسان شریفی رو اینجوری میپیچی درود بر استاد شجریان ننگ بر شم
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۶:۳۵
تو خجالت نکشیدی با اسم مقدس محمد اومدی حرف های کفار رو میزنی؟ لا اقل با آی دی شمعون و موشه بیا این حرفای اربابای اسراییلیتو بزن......
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۲۱:۴۱
ولی مردم حسابی با شما مشکل دارن آقای وزیر
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۰۰:۲۷
دولت جدید خیلی....
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۰۰:۵۶
ای پسر جنتی......
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد......
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۰:۲۹
علی جنتی اگر پدر تو از تو ناراضی باشد ، عمرت در فناست
چرا دوست داری همراه و همدل با فتنه گران باشی ؟!
چرا تیشه را برداشتی و در درون کشتی نظام
می خواهی همان کاری را بکنی که پسر نوح کرد
؟ !
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۷:۰۷
اینهامشمول آیه صم بکم عمی فهم لایعقلون هستند که مهر برقلبهایشان نهاده شده بخاطر دنیاگرائی شدید ....ازخداوند هدایت وعاقبت بخیری رابرای همه مؤمنین ومؤمنات خواهانیم .
احمد علی جهانبین
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۰:۴۰
با سلام آقای علائی وزیر محترم وزارت اطلاعات مواظب باشیدکه که دشمنان به سیستم شما نفوذ نکنند که بسیار خطر ناک است و لو رفتن اطلاعات مساوی با از هم گسیختگی ف شما نباید به دوست و دشمن اعتماد کنید و فقط و فقط با رهبری هماهنگ باشید و ملت به عشق رهبری زنده است و بس
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۷:۰۴
وزیراطلاعات آقای علوی درسته ، البته اگراین وزیرهم مثل یونسی بادولت نباشد بله ، ازایشان این توقع راداریم !!!!!!!!!
زینب
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۲:۱۵
تو اگه راست میگی اوضاع در هم برهم سینما رو درست کن فیس بوک پیش کش