شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۲۲

حاجی: تحصن در مجلس ششم اشتباه بود

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 347255
وزیر تعاون و آموزش و پرورش در دولت اصلاحات، تحصن در مجلس ششم را از مصادیق تندروی توصیف کرد.
حاجی: تحصن در مجلس ششم اشتباه بود
به گزارش جهان، مرتضی حاجی در مصاحبه با ایرنا گفت ‌«اصلاح‌طلبی در ذات خودش اعتدال دارد و ذاتا با تندروی مخالف است». خبرنگار در واکنش به این اظهار می‌پرسد «شما می‌گویید که تندروی در ذات اصلاح‌طلبی نیست پس کاری مثل تحصن در مجلس ششم را چطور ارزیابی می‌کنید؟» و حاجی پاسخ می‌دهد: من تحصن را درست نمی‌دانستم و با آن موافق نبودم.

حاجی البته توضیح نداد که چرا این موضع در قبال رفتار ضد انقلابی افراطیون را با ۱۰ سال تأخیر اتخاذ می‌کند. غیر از نمایندگان مجلس، شماری از وزرا و معاونین دولت اصلاحات نیز تهدید به استعفا و خروج از حاکمیت کرده بودند.

وی همچنین درباره فعالیت‌های بنیاد باران (وابسته به خاتمی) و امید ایرانیان (وابسته به عارف) می‌گوید: همان‌طور که انتظار تداوم فعالیت‌های سیاسی آقای خاتمی از طریق بنیاد باران تلقی اشتباهی بود، بنیاد امید ایرانیان هم بنای همین رویه را دارد.

«حاجی» با بیان اینکه عضو هر دو بنیاد است، می‌گوید: بنیاد امید قطعا نباید فعالیتی به مثابه یک حزب داشته باشد، اما در عین حال یک مرکز مطالعاتی میدان بازی برای تحقیق و مطالعه دارد و می‌تواند در حوزه سیاسی هم مطالعه کند و هم گزارش بدهد و یا مثلا راه‌حل‌هایی را که برای حل بعضی از مسایل کشور می‌شناسد در اختیار نامزدها قرار دهد و یا انتشار عمومی کند. این کار فعالیت سیاسی نیست. فعالیت‌های آموزشی و امور خیریه و نظایر آن است.

برخلاف این اظهارنظر، محمدرضا عارف پس از انصراف توام با دلخوری از انتخابات ریاست‌جمهوری، عمده فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی خود را در بنیاد امید ایرانیان متمرکز کرده است.

مرتضی حاجی در ادامه در پاسخ این سوال که آیا فکر می‌کنید در انتخابات آتی اتحاد اصلاح‌طلبان و جریان اعتدالی ادامه ‌یابد؟ می‌گوید: فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها به دلیل قرابت زیادی که دارند، می‌توانند در انتخابات موضع مشترکی داشته باشند. با هم بودن این دو جریان به سود کشور است و تفکیک آنها شانس موفقیت آنها را کاهش می‌دهد.

وی درباره ناطق نوری نیز گفت: آقای ناطق نوری شخصیت برجسته و ارزشمندی است، مدیر، مدبر و دارای سعه ‌صدر و خوش‌رفتار و در عین حال تصمیم‌گیر است و می‌تواند نقطه اتصال مناسبی باشد و فکر کنم اگر بیاید به ایشان خوشامد گفته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اع نه بابا درست خوندم ؟ صبح یخیر عافیت باشه .واقعا تحصن مجلس ششم اشتباه بوده یا بوی تازه به مشام آقایان خورده ؟ اگه واقعا باین جمع بندی رسیدی هم خودت هم دوستانت بگو مواطب باشند کاری نکنند _ که میکنند_ چند سال دیگه مجبور بشین بگید اشتباه بوده البته دوستان همپالگی تو این جمله ی ترو جدی نمیگیرند حتما قبول دارند که تو برای رد صلاحیت نشدن این حرفا رو زدی ولی بدانید که عده ای سوگند میخورند که مدافع حقوق مردم و نظام اسلامی باشند ولی نوکری دشمنان این ملت رو میکنند وقتی بر مسند قدرتند خیانت میکنند و تبعیت از دشمن وقتی بر کنار میشن میگن اشتباه کردیم ما که میدانیم ولی گفتیم تا بدانید و بدانندتوبه گرگ مرگه
Iran, Islamic Republic of
چه زود فهمید اینه میگن بصیرت !
احتمالا در سخنان بعدی از کارهای اشتباه عمر سعد و یزدید پرده برخواهد داشت
مجید
Iran, Islamic Republic of
اقای حاجی می توان کشور را بدستان تحصن کنندگان و حامیان و همفکران ان داد ایا انها خیانت نکردند فتنه 88 ادامه همان تحصن کنندگان نبود گردانندگان تحصن و طرحان ان همان فتنه گران 88 و همان حامیان ان نبود این ها را مردم خوب میدانند
ایرانی
افساد طلبان همیشه منافقانه عمل میکنند واین رفتار را از خاتمی یاد گرفته اند...
حالا چقدر جالب شده که اون مزدور در همدان گفته بود ، مجلس ششم بهترین بوده !!!
این افسادطلب ها با خودشون هم درگیری دارن .....
منیب
Iran, Islamic Republic of
اقای ناطق ببین کجای کارت می لنگد که بهت خوشامد گویی می گویند؟
مرتضی
دعا می کنم 10 سال دیگه برنگردند بگند توافقات ژنو اشتباه بـــــــــــــــود!


شاید الانم واسه اعلام دروغ بودن تقلب در انتخابات یکم خیلی دیـــــــــــــــــر شدش ، فردا فایده ایی نداره
حقگو
Iran, Islamic Republic of
اين اظهار فضلها باد معده...است
United States
خب خلاصه اعتدال و اصلاح طلب باهمن!
صفر سوخته سرائی اصل
پس با این حسا ب این دوگروه با هم هستن و کاراشون مثل همه
چشای ما روشن
بلدم بلدم اعتدال رو هم فهمیدیم
United States
خلاصه اعتدالیون از اصلاح طلب رو جدا شده بدونیم یا خیر؟
نصیری
این اقایان مدعی اعتدال اهل حفظ ظاهرند ولی باطنا اطلاح طلبند
تازه بعد از باطنشون می تونن طرفدار یه سری افراد دیگه هم باشن
یک اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد من اینست که اصلاح طلبان در زمان انتخابات بصورت مستقل و مردمی وارد میدان رقابت بشوند. البته این به معنی تقابل با دولت اعتدال نخواهد بود.
موافقم، چون وزنشون معلومه چقدره. یک اصولگرا
اونطوری که وارد شوند هفت دهم درصد بیشتر رای ندارن!
اگر واقعا اصلاح طلبا از اعتدالیون جدابمونیم این حرفا خوبه اگر هم جدانیستن که......بی خیال
عجب خطی داده. قابل توجه آقایان اصولگرا به خصوص جریاینات نزدیک به مؤتلفه که به دنبال تفکیک اعتدالیون از اصلاح طلبها هستند.
حواسشون باشه توی پازل اعتدال و اصلاحات بازی نکنند. شاید اون وقت نگاه کنند که این دو جریان از اینها که هیچ از انقلاب هم عبور کرده اند.
حمید
رونوشت شود به آقای باهنر که به دنبال وحدت با دار و دسته اعتدال است.
مجید مجد
اونا فقط بلدن
رونوشت هم بشه بلدن
یک آزاده
تعجبم از این جریان [برخی] اصلاحات این جماعت از سال 76 ت لااقل 84 امثال هاشمی و ناطق نوری را با بی رحمانه ترین مواضع ترور شخصیت کردن اونوقت حالا برای ماندن در قدرت و بدست آوردن امتیاز به این حضرات تمکین می کنند. عجب جماعت منافق و نون به نرخ روز خوری هستند. خواهشا جهت تنویر افکار این پیام حقیر را بگذارید.