شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۱۲
واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به عملکرد برخی رسانه‌ها و فیلم‌ها:

خطراتی احساس می‌کنم که اگر اصلاح‌نشود موضع‌گیری خواهم‌کرد

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب: 347242
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفتند: من خطراتی در برخی مطبوعات و فیلم ها احساس می کنم که الان سر بسته می گویم؛ بنا است مذاکراتی بکنیم که اگر نتیجه داد که خوب، اما اگر عملی نشد و نتیجه نداد آشکارتر بیان خواهیم کرد.
خطراتی احساس می‌کنم که اگر اصلاح‌نشود موضع‌گیری خواهم‌کرد
به گزارش جهان به نقل از ابنا؛ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، نگرانی خود را از عملکرد برخی رسانه ها ابراز کرده و اظهار داشتند: من خطراتی در برخی مطبوعات و فیلم‌ها احساس می‌کنم که الان سر بسته می‌گویم؛ بنا است مذاکراتی بکنیم که اگر نتیجه داد که خوب، اما اگر عملی نشد و نتیجه نداد آشکارتر بیان خواهیم کرد.

ایشان در ادامه با انتقاد از سیاست یک بام و دو هوای مدعیان حقوق بشر و دمکراسی در قبال تحولات جهانی، خاطرنشان کردند: کسانی که درباره مسائل انسانی و حقوق بشر ادعاهایی می‌کنند اگر همه جا (چه به نفع شان باشد و چه به ضررشان) آن را اجرایی کنند معلوم می شود راست می‌گویند؛ آنها دم از دمکراسی و حقوق بشر می زنند اگر همه جا پذیرفتند قبول اما اگر رفتار شان با گفتارشان متضاد است، معلوم می شود که دروغ می گویند.

مرجع تقلید شیعیان ابراز داشتند: در کشور مصر کودتا شد و حکومت قانونی را کنار زدند و در تصویب قانون اساسی که هفتاد درصد مردم شرکت نکردند آن را قانونی به حساب آورند، اما ما انتخابات را با آن حضور و دقت انجام می دهیم آنها می گویند قبول نداریم.

ایشان یادآور شدند: تحولات اوکراین شبه کودتا بود، چندی پیش در الجزایر نیز یک حکومت قانونی را کنار زدند؛ چرا؟ چون منافع شان اقتضا می کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که غربی ها هر چه به نفعشان باشد می پذیرند، افزودند: الان حکومت حاکم در عربستان با کدام یک از این مسائل می سازد؟ اما آنها محکم طرفدار این حکومت هستند و هر نوع حمایتی را از آن به عمل می آورند.

ایشان اضافه کردند: این مسائل به ما درس می دهد هوشیار باشیم. فردا نگویند حقوق شهروندی، حقوق بشر و امثال اینها؛ آنها امروز حرفی می زنند و فردا به گونه ای دیگر عمل می کنند و ما نباید فریب آنها را بخوریم.

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کردند: کشورهای استکباری تنها منافعشان برایشان مهم است و به هیچ وجه کوچک ترین پایبندی به اصولی که ادعا می کنند ندارند؛ فردا عده ای بلند نشوند و دنبال حرف های اینها بیفتند و بخواهند از آنها پیروی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما که از مجلس قطع امید کردیم امید ما بعد از رهبری به شما مراجع بصیر است
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرجع زمان‌شناس و بصیر
برادر یا خواهر محترم اینکه به مطلب منفی دادی آیا نظری هم دارید که بفرمائید استفاده کنیم یا کلا مخالف علماء عظام هستید؟؟
بیریا
خدارا شکر که مراجع عظام بزرگوار عمار گونه وبابصیرت تمام به دفاع از اسلام ناب و همراه
رهبری هستند و قوت قلب پیدا کردیم خدارا

هزاران مرتبه شاکریم خدا شماراحفظ کند
سیدمحمد علی سیادت از آبادان
United States
آقا ماکه فقظ ازهمه حرف وشعارمیشنویم .سکوت دربرابراین جرثومه های فساد ظبق فتوای خوتان جایز نیست پس لطفا عمل کنید ملت شعارزده شده اند
خدا حفظشون کنه...
سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما.
احسنت
انشاالله هر چه زودتر موضع گیری کنید
تیترتون فوق العاده بود
Iran, Islamic Republic of
درود بر این مرجع دلسوز نظام
خداكرم
دشمنان هميشه رو تعدادي كار مكنن براي كودتا دركشور ما هم به سران فتنه چسبيدن كه آرزو را به گور مبرند
احمد علی جهانبین
درود بر مرجع انقلابی