جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واگذاری حاشیه تهران برای درخت‌کاری

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 347170
معاون خدمات شهری شهردار تهران از توافق با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع برای واگذاری زمین‌های اطراف تهران به منظور توسعه درختکاری خبر داد.
به گزارش جهان، مجتبی عبداللهی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت موجود درختکاری در کلانشهر تهران، اظهار داشت: به طور کلی وضعیت درختکاری در تهران خوب است و سیاستمان ادامه این روند است. در حال حاضر سرانه فضای سبز در تهران برای هر شهروند حدود ۱۵ متر است که قصد داریم طی برنامه پنج ساله دوم شهر تهران این رقم را به ۱۸ متر به ازای هر شهروند برسانیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۸ میلیون درخت در معابر،‌خیابان‌ها و منازل مردم کاشته شد، ادامه داد: امسال نیز حداقل بیش از ۵ میلیون درخت کاشته خواهد شد و به طور حتم این روند را به همین ‌ترتیب ادامه می‌دهیم؛ در عین حال که کاشت درخت در کمربند سبز را ادامه خواهیم داد توافقاتی با وزات جهاد و سازمان مراتع و جنگل‌ها انجام شده تا زمین‌های اطراف تهران جهت درختکاری به شهرداری تهران واگذار شود.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، درختکاری دامنه‌های البرز نیز در دستور کار داریم، تصریح کرد: سال گذشته و امسال اقدامات خوبی صورت گرفته اما این میزان درختی که کاشته می‌شود خارج از میزان توسعه فضای سبز است که طی دو سال اخیر داشته‌ایم. در واقع توسعه فضای سبز و پارک‌ها از درختکاری‌های ۳ ماه آخر سال که به دلیل قرار گرفتن در فصل درختکاری است، مجزاست.

وی بار دیگر بر وضعیت خوب درختکاری در شهر تهران تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم این روند با همین شدت ادامه یابد اما یکی از بحث‌هایی باید برای آن تلاش کنیم موضوع تأمین آب خام است؛ متأسفانه با توجه به اینکه میزان بارش‌ باران در سال جاری نیز کم بوده باید نسبت به تأمین آب خام و ذخیره کردن آب برای فصل تابستان و همچنین باز چرخانی آب‌های سطحی تلاش بیشتری داشته باشیم تا فصل گرمای شدید با مشکل آب رو به رو نشویم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در کشور نیز باید علاوه بر کاشت درختان نسبت به حفظ و نگهداری آنها تلاش ویژه‌ای شود و در مدیریت منابع آب نیز با توجه به کمبود بارش‌های فصل زمستان توجه‌ای بیشتری صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *