جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

چرا گوشت قرمز قرار است گران شود؟

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب: 346996
تاکنون چند نامه خطاب به مسوولان دولتی نوشته‌ایم و از این مساله انتقاد کرده، اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم ؛ تولید گوشت در کشور سودی برای تولیدکننده ندارد.

به گزارش جهان به نقل از اقتصادپرس، مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران اظهار داشت: در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها دامداران به شدت لطمه خوردند.

سعید سلطانی‌سروستانی با بیان این مطلب به اقتصادپرس گفت: هدفمندی یارانه‌ها اگر به صورت کامل اجرایی شود، خوب است، زیرا در ماده ۸ قانون پیش‌بینی شده که ۳۰ درصد از عواید حاصل از اجرای این قانون به تولید اختصاص یابد.

وی افزود: متاسفانه در مدت زمان اجرای مرحله نخست این قانون تولید کننده ضرر فراوانی متحمل شد و هیچ حمایتی از این بخش صورت نگرفت.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران بیان کرد: قرار بود برای خرید علوفه به دامداران کمک شود، اما همان مبلغی از ارز مرجع که برای خریداری علوفه اختصاص یافت، برای واردات خودروهای لوکس و زین اسب و... نیز تخصیص یافت.

سلطانی عنوان کرد: دولت برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید به طور دقیق ماده ۴ و تبصره آن و همچنین ماده ۸ را اجرایی کند.

وی در ادامه با انتقاد از واردات بی‌رویه دام زنده از سایر کشورها گفت: تاکنون چند نامه خطاب به مسوولان دولتی نوشته‌ایم و از این مساله انتقاد کردیم ، اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

سلطانی عنوان کرد: ما مجوز صادرات ۱۰هزار رأس گوساله را گرفته‌ایم. این در حالی است که اکنون متاسفانه شاهد واردات دام زنده از سایر کشورها با ۳-۴ هزار تومان پایین‌تر از قیمت داخلی هستیم.

وی گفت: کیفیت این دام‌ها بسیار پایین تر از کیفیت دام‌های ایرانی هستند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران اظهار داشت: خوشبختانه به اندازه کافی شاهد تولید گوشت در کشور هستیم و مشکل و کمبودی در آینده مشاهده نخواهیم کرد.

سلطانی خاطرنشان کرد: در نزدیکی مناسبت‌های خاص شاهد فعالیت گسترده سودجویان برای گران کردن قیمت‌ها هستیم؛ این عده ذهن مردم را برای گران شدن آماده کرده و سبب می‌‌شوند مردم برای خرید هجوم بیاورند و این وضعیت در کشور ما درست عکس سایر کشورهاست. وی پیش بینی کرد به احتمال زیاد همین اتفاق در هفته های پایانی اسفند هم رخ دهد.

سلطانی گفت: تولید گوشت در کشور سودی برای تولیدکننده ندارد و دراین بازار تولیدکننده ومصرف‌کننده هر دو مغبون می‌شوند و سود اصلی به جیب واسطه‌ها می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *