پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

روحانی: تورم را ۱۱درصد دیگر کم می‌کنیم

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 346709
رئیس‌جمهور گفت: دولت را با تورم ۴۳ درصدی شروع کردیم و امروز تورم ۳۳ درصد شده و تلاش می‌کنیم آن را به ۱۲ درصد برسانیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز چهارشنبه در دومین روز سفر استانی خود به هرمزگان در دیدار خانواده شهدا و ایثارگران این استان با بیان اینکه اگر آحاد ملت ایران به صحنه نمی‌آمدند نه انقلاب پیروز می‌شد و نه در دفاع مقدس پیروز می‌شدیم و نه می‌‌توانستیم دشمن را بیرون کنیم، گفت: در دفاع مقدس همه قدرت‌های بزرگ پشت سر رژیم سفاک گذشته عراق بودند، اما حضور مردم و ایستادگی، تحمل زندان و شکنجه ما را به پیروزی رساند.

وی افزود: در شرایطی جنگ به ما تحمیل شد که سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی بودیم و شرایط کشور و وضع نیروهای مسلح در آن مقطع تاریخی مناسب نبود. دشمن تردید نمی‌کرد که با حمله به این کشور اگر در زمانی کوتاه نتواند کشور را اشغال کند حداقل می‌تواند استان‌های مرزی را اشغال کند.

*همه سران قوا فرزندانشان در جنگ بودند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه مردم از همه اقشار به صحنه آمدند و به صحنه‌های جنگ رفتند، تصریح کرد: اگر یک عده می‌ماندند و فقط عده‌ای آماده فداکاری بودند و خدای ناکرده عده‌ای گوششان به صدای دشمن بود و عده‌ای نیز گوششان به ندای امام بود، هرگز پیروز نمی‌شدیم.

"همه سران قوا فرزندانشان در جنگ بودند؛ در یک سفر به جنوب بنده فرزندان هر سه رئیس قوه را دیدم. آن زمان رئیس‌جمهور آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بودند و آقای هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجلس و موسوی اردبیلی رئیس قوه قضائیه بودند و بنده فرزندان هر سه بزرگوار را در یک زمان دیدم و این مهم است که در یک کشوری همه به صحنه بیایند."

روحانی خاطرنشان کرد: ما در دفاع مقدس یک میلیمتر از خاک‌مان را به دشمن واگذار نکردیم و دشمن را تا آخرین میلیمتر بیرون راندیم و این یک افتخار تاریخی بزرگ برای ملت ایران است.

*قبول دارم زندگی مردم توام با مشکلات است

به گفته روحانی در جنگ تحمیلی همه قدرت‌های بزرگ به صدامیان کمک کردند و حتی در یک اقدام عجیب جنگنده‌های خود را در اختیار و اجاره رژیم عراق گذاشتند و حتی در پدافند هوایی که گفته می‌شود یک کمک انسانی است هیچ‌کس به ایران کمک نکرد و ایران تنها بود، اما همه ملت به صحنه آمدند و تنها یاورشان خدا بود و این بزرگ‌ترین پیروزی روحی به حساب می‌آید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس به هیچ‌کس امید نداشتیم و تنها امیدمان خدا بود، گفت: همه به صحنه آمدند. پزشکان و جراحان برای عمل به صحنه‌های جنگ می‌آمدند.

*باید آمار تورم را تا سال آینده به ۲۵، سپس به ۱۸ و به ۱۲ درصد کاهش دهیم

وی تصریح کرد: وقتی همه ما از همه توان‌مان استفاده کردیم، بدانید که خداوند ما را در همه صحنه‌ها پیروز می‌کند و امروز روزگاری است که به نظر بعضی‌ها بسیار سخت باشد، اما قبول دارم که زندگی مردم توام با مشکلات است و این را با همه وجود و نه تنها براساس آمار و ارقام حس می‌کنیم.

به گفته وی دولت معنای تورم ۴۳ درصدی را می‌داند. می‌داند وقتی جنسی ۴۳ درصد گران‌تر در اختیار مردم نسبت به سال گذشته قرار گیرد یعنی سختی و فشارش بر دوش همه مردم است. یعنی بیکاری در جامعه افزایش پیدا می‌کند و فشار بر خانواده‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تلاش دولت از اولین روزهای آغاز به کارش این بوده که قدم به قدم فشارها را کاهش دهد، گفت: این دولت با تورم ۴۳ درصد کار خود را شروع و این آمار امروز ۳۳ درصد است. رساندن ۴۳ به ۳۳ کار بسیار بزرگی است. البته هنوز گرانی‌ها وجود دارد و باید جلوتر برویم و خیلی کار داریم و باید این آمار را تا سال آینده به ۲۵، سپس به ۱۸ و به ۱۲ برسانیم تا زندگی معمولی صورت گیرد و این کار یک روزه نیست، اما کار شروع شد و درست شروع شده و ما در مسیر درست قرار داریم.

به گفته روحانی دولت با مشورت همه متخصصان مسیر درستی را شروع کرده و باید همه صبر و تحمل کنیم. مشکل بزرگ را یک روزه و یکشبه نمی‌شود حل کرد اما ما در مسیر حل هستیم و حل خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ما با فشار زیادی به دلیل تحریم بودند گفت: تحریم‌ها ظالمانه بوده و ظالمانه است. تحریم یعنی اینکه جنسی گرانتر به دست مصرف کننده برسد. یعنی گندمی که وارد می‌کنیم را باید هم در خرید پول بیشتری پرداخت کنیم و هم در حمل و نقل باید پول بیشتری بدهیم

وی با بیان اینکه وقتی تحریم‌ها برداشته شود فشارها بر مردم نیز کاهش می‌یابد گفت: فشار تحریم بر دوش مردم است من در دیدرا با سران کشورهای اروپایی گفتم که تحریم نه تنها غیرقانونی بوده بلکه ضد حقوق بشری هم بوده است. داروها گرانتر به بیمار و بیمارستانها می‌رسد و گاهی اوقات اصلا به دست بیمارستانها نمی‌رسد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما تجربه تحمل ۸ سال دفاع مقدس را با همه وجود داشته‌ایم افزود: در همین جنگهای اخیر منطقه هواپیماهای دشمن نیز به سمت ما آمدند ما که هراسی نداریم ما که ۸ سال زیر توپهای شرق و غرب مقاومت کردیم آنها می‌دانند که کاری از پیش نبرده و نخواهند برد. ملت ما به رغم همه مشکلات می‌دانند که خداوند را دارند.

وی ادامه داد: ایثارگران، معلمان و آموزگاران ما هستند و باید درس زندگی را از شما ایثارگران بیاموزیم. مردم ما قدرشناس فداکاری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند. همه می‌دانند که اگر ایثار و فداکاری‌ها نبود چه بر سر ما می‌آمد. به همه آنهایی که به این کشور ظلم کردند اثار این ظلم را دیده و خواهند دید.

روحانی ادامه داد:‌ آه خانواده شهدا و ایثارگران که فرزندانشان در جبهه‌ها جنگیدند و جان دادند دامن ظالمان را گرفته و خواهد گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در حد توانش با افتخار در خدمت خانواده ایثارگران خواهد بود، به اجرایی شدن قانون جامع مربوط به ایثارگران اشاره و تصریح کرد: این قانون که سالها به دلایلی اجرا نشده و بر زمین مانده بود در دولت به آقای شهیدی اعلام کردم که آن را اجرایی کنند. دولت دستور اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را صادر کرد و قدم به قدم این قانون را اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماه اسفند ماه سختی برای دولت است، گفت: ما در حد توانمان بخشی از بدهی‌هایمان را امروز البته بخشی از بدهی به حساب بنیاد شهید واریز شد و هفته اینده به حساب ایثارگران واریز می‌شود. ما تا سال آینده قدمهایی را در این جهت برخواهیم داشت. چرا که خانواده ایثارگران عزیزان و معلمان ما هستند و باید به وظیفه‌مان در قبال آنان عمل کنیم.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه انشاءالله همه ما دست به دست هم دهیم و مسیر پیشرفت کشور را با وحدت و همدلی ادامه دهیم گفت:‌ایران آبادی را خواهیم ساخت که روح شهدا از همه ما راضی باشد. و خانواده ایثارگران نیز بیش از گذشته به ایران‌شان افتخار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من از این خبر کپی برداشتم.یادتون باشه چی گفت.