جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۷
۷۶

طرحی که روحانی بعد از ۲۰ سال احیا کرد/ اختصاص بودجه برای جبران سهل‌انگاری یک تصمیم قدیمی

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 346564
نزدیک به ۲۰ سال از سفر استانی مقام معظم رهبری به خوزستان می گذرد و در حالی که دولت هاشمی و خاتمی از کنار طرح احیای زمین های کشاورزی خوزستان بی تفاوت گذشتند و پرداختن به مسائل سیاسی را به این گونه طرح هایی که به نفع مردم و کشور است ترجیح دادند، روحانی در اولین سفر خود به این استان این طرح را احیا کرد.
طرحی که روحانی بعد از ۲۰ سال احیا کرد/ اختصاص بودجه برای جبران سهل‌انگاری یک تصمیم قدیمی
گروه سیاسی جهان نيوز: سال ۷۵ بود که در سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان با دستور ایشان قرار شد تا زمین های کشاورزی این استان احیا شوند و دولت آقای هاشمی هم مسؤول اجرایی کردن این طرح شد. بعد از دستور رهبر انقلاب، وزارت جهاد کشاورزی وقت طرحی را با عنوان "طرح ۸۵۰ هزار هکتاری" آماده کرد اما طرح مذکور نه تنها در دولت هاشمی بلکه در دولت خاتمی هم اجرایی نشد تا اینکه نوبت به دولت احمدی نژاد رسید و او نیز در دولت دهم دستور آغاز اجرای طرح مذکور را داد که عملا به نتیجه خاصی نرسید.

سهل انگاری دولت هاشمی و خاتمی در اجرای طرح

سید شکرخدا موسوی نماینده مردم خوزستان در مجلس که از دولتهای پیشین به خاطر عدم توجه کافی به این طرح گله دارد در گفتگو با جهان می گوید: دلیل اینکه این طرح از سال ۷۵ تا کنون عملیاتی نشده سهل انگاری دولت ها و توجه بیش از حد آنها به مسائل سیاسی بوده است.

نماینده مردم خوزستان همچنین به ظرفیت بالای این استان در بخش کشاورزی اشاره می کند و می گوید: خوزستان ۴ میلیون هکتار زمین قابل کشت دارد که در حال حاضر ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن قابل کشت است و با این حال رتبه اول تولید محصولات کشاورزی کشور در اختیار خوزستان است. او این را هم گفت که مقام معظم رهبری در طول این سال ها چند بار پیگیر این طرح بودند و اخیرا قبل از بررسی لایحه بودجه نیز دفتر ایشان در نامه ای به رئیس مجلس این موضوع را پیگیری کردند.

طرحی که روحانی بعد از حدود ۲۰ سال احیا کرد

حال نزدیک به ۲۰ سال از سفر استانی مقام معظم رهبری به خوزستان می گذرد و در حالی که دولت هاشمی و خاتمی از کنار طرح احیای زمین های کشاورزی خوزستان بی تفاوت گذشتند و پرداختن به مسائل سیاسی را به این گونه طرح هایی که به نفع مردم و کشور است ترجیح دادند، روحانی در اولین سفر خود به این استان این طرح را احیا کرد.

در سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان روحانی به مردم قول داد که بودجه مربوط به این طرح را تامین کند و اجرای عملیات آن هم با وزارت جهاد کشاورزی باشد تا در ۳۰ سال آینده شاهد احیای ۵۵۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان خوزستان باشیم. دولت یازدهم در حدود ۱۵۰۰ میلیارد برای طرح مذکور تامین اعتبار کرده است. به گفته کارشناسان اجرای این طرح می تواند بیش از ۵۰ درصد تولیدات کشاورزی خوزستان که به نفع کشور است را افزایش دهد.

این اقدام دولت در احیای طرحی که دستور رهبر معظم انقلاب را هم در پی دارد و در حدود ۲۰ سال از تصویب آن می گذرد قابل تحسین است و با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان که یکی از مهمترین محورهای آن کشاورزی است، امید است تا هرچه سریعتر اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اوخ اوخ
حالا خیال میکنید تخم دوزرده گذاشته؟
«احمدی نژاد اینکار را نکرد.»
چرا اینهمه کار که کرد نمیگید؟
United States
کی میشه این سینه چاکهای احمدی نژاد کمی فکر کنن که بابا غیر از ایشون مدیران متعهد مردمی زیاد داریم که تظاهر این آقا رو ندارن ولی گمنام دارند کار می کنند.
دنیا رو آباد کنی جلوی ولایت بایستی یک شاهی نمی ارزه.
منتظر
ناشناس 14:21
یه نگاه به امار فقط این شش ماه بنداز تا ببینی اگه احمدی نژاد جلو رهبر ایستاد اینا چطور توی این مدت کم جلوی تمام مقدسات و ارزشها و حتی امام حسین ع ایستادند
اگه واقعا قصد رئیس جمهور ابادانی باشه که من به عنوان یه غیر خوزستانی که به ایشون هم رای ندادم ازش ممنونم
اما ای کاش همه کارهای این چند ماهش مثل همین طرح بود
طوری بی تدبیری ویاس ملت را گرفته که این طرح هم در حاشیه اشتباهات و عدم انتقاد پذیری دولت وتوهینهای انها به کسانی بهشون رای ندادن قرار گرفته
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
من نظرم اینه که واسه هم شاخ وشونه نکشید هر دولتی که میاد باید به فکر مملکت ودین مردم باشه ..حالا هرکس تخطی کنه میشه ...
United Kingdom
آنقدر برای هم شاخ و شونه بکشید تا اینجا را هم مثل اکراین کنید. دشمن همین را میخواهد
بی سواد
جوجه رو اخر پاییز می شمرند
مثلا کی؟
احسنت به این کامنت
Iran, Islamic Republic of
تا هشت سال پیشم کسی احمدی نژاد رو نمی شناخت
بازم عکس این خاتمی فتنه گر رو کار کردید ..بابا این عکس باید روی سردر بنیاد سوروس باشه ...!
Iran, Islamic Republic of
"مثل اينكه خيلي داري مي سوزي آب بريز اونجا كه داره مي سوزه" نقل قولي از استاد فرزانه استاد اخلاق احمدي نژاد
... با این حرف تفرقه افکنت
برادر افراطي حواست هست داره چي ميگه. احسنت به نگاه فرا جناحي جهان . هر جا كار خوب هست تاييد و تشويق ، هر جا كار خلاف بود تذكر و تنبيه.
جهان نیوز انصاق قابل ملاحظه ای داره. اشتباهی همدر این راه داره اما انصافا کم دیدم انصاف در حد جهان نیوز. قبلا هم دیدم به وقتش از عملکردی از ظریف یا دیگران دفاع کرده. مسلمانی و شیوه مسلمانه همینو ایجاب و اقتضا می کنه
بعکس شما باید گفت در این گزارش نسبت به دولت هاشمی انصاف رعایت نشده چون آغاز کننده این طرح و اجرای مراحلی از آن در زمان دولت سازندگی شروع شد اما بعد از آن به کناری گذاشته شد تا حالا.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چرا بیخود میگید احیا کرد ؟ایشون هم که فعلا فقط دستور داده
ناشناس
بی ادب
حمید
دولت احمدنزادمشکل این بودکه خوب اطلاع رسانی نکردنداگرحرف آقاروگوش می کردندالان کسی جرات نداشت سیاه نمائی کنه
Iran, Islamic Republic of
.... برای انتقاد چون اصولگرایان هیچ حرفی برای گفتن در مقابل اصلاحات ندارن پشت احمدی نژاد قایم میشن و از ایشون هزینه میکنن.. اما از اون طرف هم برای اینکه احمدی نژاد رو هم بزرگ نکنن در اینجور موارد تخریب میکنن.. ... سایتای اصلاح طلب با همه توهین هایشان از تو بهترن.. چون هر چی هستن رو هستن.....
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هیچ کار بدرد بخری برای این مملکت نکرد که هیچ مملکت رو خراب تر هم کرد
استارت این کار رو دولت دهم زد مصوبه سفر استانی دولت دهم بود بخشی از ان هم اجرا شد
این مطلب یه جورایی بو داره
Iran, Islamic Republic of
يعني اين طرح در شش ماه اخير كليد خورد و ساخته شد؟
حالتون خوبه؟
برادر خبر رو کامل بخون بعد نظر بده.
گفته طرح آماده بوده از بیست سال پیش الان بودجه دادن بهش اجرائیش کردند.
Iran, Islamic Republic of
چه عجب از نظر جهان نيوز يک کار آقاي روحاني خوب بود!
آخه کارهای خوبش زیاد نیست
Iran, Islamic Republic of
نيست دولت نهم و دهم بي پول بودن به خاطر اين طرح ها رو اجرا نكردن حالا من در فكر اينم با اين خشكسالي و وضعيت بد سفره هاي زيرزميني اب چطوري مي خوان اين طرح رو اجرايي كنند بماند كه دولت قبل لطف كردن و رود كارون رو هم خشكوندن.
خدا به شما جلبک ها یک جو عقل بده.
س.ا
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا هر بار که با این غربی ها توافق می کنیم، بعدش خدا حال دولتی که توافق کرده رو با خشکسالی و قحطی میگیره!؟
تازه امسال دیگه این برف و بارون بی موقع کل کشاورزی شمال رو هم مختل کرد!
...
منفی دادم چون فقط فحشتو نپسندیدم همین!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
دولت دهم با تمام مشکلات داخلی و خارجی و تحریم های فلج کننده خزانه را با بیش از 1600 میلیارد تومان ذخیره و ذخایر ارزی را با 120 میلیارد دلار و ذخایر طلا را با چیزی معادل 100 میلیارد دلار و صندوق توسعه ملی را نیز با 32 میلیارد دلار تحویل دولت یازدهم داده است! هر چند دولت یازدهم با تبلیغات کذب سعی در القای خلاف این حقیقت را به مردم دارد تا ضمن ناکارآمد خواندن سیاست های دولت قبل طرفداران دولت قبل را تعدیل و تنش های ناشی از مطالبات مردم را در مسیر پیشبرد اهداف سیاسی خود کم کند و به نوعی تا رسیدن به اهداف قدرت طلبانه و تمامیت خواهانه خود مردم را با سبد کالا و حرفهای آرمانی فریب دهد. ....دقیقاً سیاستی که دولت کارگزاران در پیش گرفته بود و آنروز به خاطر محاسبات غلط آن دولت موفقیت ناقصی را بدست آوردند و مردم در انتخابات های مختلف آنها را ناکام گذاشتند!!! اما امروز با مطالعه و با حساب و کتاب تر به میدان آمده اند تا کار ناتمام را تمام کنند!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این تابلو ترین دروغی بود که امروز خوندم
Iran, Islamic Republic of
حقیقت برای امثال شما که فکر خود را محدود کرده اید به آمال و آرزوهای دست نیافتنی تلخه!!! ولی حقیقت را نمی توان انکار کرد!!
دولت قبلی که بدبخت توی خشک سالی کشورو اداره کرد شما خجالت نمی کشید بعد از این همه بارش های آسمانی این همه نعمت های خدادادی بازم میگید خشکسالی؟ کفر نعمت از کفت بیرون کند عزیز جان
Iran, Islamic Republic of
دعواي بي خودي و مقايسه همراه با خصومت و دشمني بين دولتها درست نيست. نبايد جامعه را دو قطبي کرد.
هردولتي قوتهايي دارد و نيز ضعفهايي نيز دارد.

««« هرچند به آقاي دکتر روحاني راي نداده ام ولي اين کار ايشان قابل تقديره »»»

انشا الله همه مسئولين گوش به فرمان وحدت بخش ولايت باشند.
Iran, Islamic Republic of
اره موافقم
United States
منم موافقم باید وحدت رو حفظ کرد. البته اگه اصلاح طلبا بذارند.
سید
Iran, Islamic Republic of
اگر آثار مثبت این کارها در زندگی مردم ملموس و بر سر سفر آنها مشاهده شود خیلی عالیه! انشاء الله که فقط جنبه تبلیغاتی نداشته باشد! زمان آقای هاشمی هم خیلی تو بوق و کرنا کردن که فلان کار رو باید بکنیم یا کردیم اما روز به روز تورم بالاتر می رفت و مردم هم به لحاظ معیشتی و هم به لحاظ فرهنگی فقیر تر و ضعیف تر می شدند و اختلاف سطوح جامعه زیاد و زیادتر می شد و تنها خودشون برای رسیدن به اهداف سیاسی از این تبلیغات پوچ سود می بردند!!!!
کفار ، منافقین و یهود در جنگ احزاب با هم وحدت کردندعلیه اسلام.....آیا همیشه
باید از وحدت حرف زد؟ وحدت با افسادطلبا و جلبکها و ساکتین فتنه و مفسدین اقتصادی امکان پذیر نیست چون به معنای خروج از ولایت الله و ورود به دایره ولایت شیطان است .
درسته ولی اصلاح طلبای داخل نظام که تو فتنه نبودن با فتنه گرا فرق دارند.
علی اصغر
انشاالله عملی شود
احمد
درود خدا براين روحاني ولايتمدار خدايا خيلي دوسش دارم
United States
با یک گل بهار نمیشه. یک دستور آقا رو اجرا کرده نمیشه ولایتمدار که.
تو یا ولایتمدار نیستی یا طرفدار روحانی چون این دو تا هرگز با هم جمع نمی شوند.....
نويد
به خدا روحاني دلش پاكه چوب لا چرخش ميذارن وگرنه اين اقتصاد مقاومتي بدست مبارك آقاي روحاني به سرانجام خواهد رسيد
افسادطلبا دارن واسش حاشیه درس می کنن ...
بابا وایسا شروع بکنه بعد بگو چوب لای چرخش میزارن.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
احتمالاً مواجب به سایت جهان هم رسید!!! از سردبیر دستور اومده از این به بعد تخریب دولت نهم و دهم وحمایت از دولت یازدهم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تخریب چیه برادر تو خودت اول داری تهمت میزنی بعد از تخریب کردن شکایت می کنی !!!!
ما یه همسایه ایی داشتیم خیلی خیال می کرد مسلمونه وقتی میدید چند نفر دارن تو کوچه حرف ناپسند بهم میزنن می گفت فلان فلان شده ها فحش ندید مگه مسلمون نیستید
یعنی کلا انصاف را رها کنیم به نظر شما؟آنوقت می ددانید انصاف نه فقط شرط عدالت که مکانیزم آن است؟باید این حرکات را تشویق کرد.
رسول سینکی
جایی هم که باید انصاف به خرج داد رو میگید مواجب بگیری؟! روحانی این همه خطا داشته یک جا هم کار خوبی کرده.
جهان نیوزی که من هر روز چک میکنم و اونجور رفت زیر یک خم دانشگاه آزاد و نعمت زاده و زنگنه و دیگران در دولت، باید جمع کنه بره.
امسال زاکانی اگر خریدنی بودند سر پروژه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد معلوم میشد.
یک کم بیشتر فکر کن آقا مهدی.
Iran, Islamic Republic of
چه معنی داره از روحانی تعریف کنید؟
آدم خوب فقط شمایید و همفکرانتان.الباقی همه یا عامل فتنه ،یا ساکت فتنه یا بی بصیرت یا مرعوب غرب یا سازشکار یا غارتگر بیت المال یا... هستند.
ناامیدم کردید.
کریم
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما و نظرات همفکرانتون معلومه سبد کالا رسید و داره اثرش رو نشون می ده!!!!!
هنوز سبد کالایی نگرفتم.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
آقاي ه... همانطور كه نظرات امام را به ديوار مي كوبيد و توجهي جدي به آنها نمي كرد به نظرات امام خامنه اي هم بي اعتنايي مي كنه در حاليكه اگر 20 سال پيش نظر امام را اجرا كرده بود الان كشاورزي ايران نه تنها در منطقه بلكه در جهان حرف براي گفتن بسيار داشت . در زمينه هاي نظامي و جنگ تحميلي هم با نظر امام مخالف بود و ميگفت نظر من با نظر امام متفاوت است بخصوص موقعي كه امريكا تصمصم گفت ناو جنگي به خليج هميشه فارس اعزام كند . ظاهرا" امام فرموده بودند اولين ناو كه وارد خليج فارس امانش ندهيد در دهانه خليج فارس بزنيد يا قريب به اين مضمون كه اگر من جاي شما بودم اينكار را مي كردم چون اگر اولين ناو دشمن وارد خليج فاس بشود و اقدامي نكنيد ناو هاي بعدي هم وارد ميشوند و به تبع آن ساير كشور هاي هم پيمان امريكا هم ناو هاي جنگي خود را به خليج فارس اعزام مي كنند و شد انچه شد . اما اگر به فرمان امام عمل كرده بودند شايد اكنون نقشه سياسي جهان اينگونه نبود و جغرافياي منطقه خاور ميانه تغييرات اساسي كرده بود و مسلمانان در سوريه و عراق و افغانستان و يمن و عربستان و مصر و حتي سودان و افريقا و ميانمار و .... تحت ظلم و ستم و قتل و شكنجه واقع نمي شدند .
...
اما افسوس و صد افسوس كه اصحاب سقيفه قرن حاضر مسير جنگ و انقلاب را از مسير اصلي اش منحرف كردند و ظهور را به تعويق انداختند .( مثلث : ميرحسين موسوي ، ... و ...)
و اكنون هم كه فرزندانشان بزرگ شده اند به سنين سي و چهل و پنجاه رسيده اند آرمانهاي امام را به بوته فراموشي سپرده اند و عافيت طلبي و رفاه و اشرافي گري را برگزيده اند .
خدا خیرتون بده واقعا از این که بدون نگاه سیاسی این خبر را کار کردید خوشحالم اگه هر دو جناح خوبی های طرف مقابل رو در کنار خطا ها ببینند بخدا دلها بهم نزدیک میشه همه یه هدف مشترک داریم و اونم اعتلای انقلاب اسلامیه نظر رحمت خدا را هم جلب خواهیم کرد با رعایت انصاف خبری
کجاش بدون نگاه سیاسیه؟؟! هاشمی یه سال بوده اسمش اومده انوقت جناب دکتر 8 سال تشریف داشتن اما اینجا اصن اسمی هم ازشون نبرده شده!
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
خیلییییییییییییییییییییییییییییییییی زور داره جهان از دولت روحانی تعریف کنی نه؟خدایی چجوری خودتونو راضی کردین ازش تعریف کنین با اینکه اصلش رو به حساب مقام معظم رهبری هم گذاشتین امابازم گفتین جای تحسین داره من موندم این کلمه(تحسین )رو چقدر سختتون بود به کار ببرین؟!
من که میگم تظاهر میکنین به مثبت نگری یا قدر شناسی!جهان نیوز ...؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مجید
خدا شفات بده ان شاالله
Iran, Islamic Republic of
اينجا كه به نفعتون نيست اسمي از احمدي نژاد نبرديد
خدا رحمت كنه انصاف را
حالا اگر به سرانجام برسه
دلیل اینکه این طرح از سال ۷۵ تا کنون عملیاتی نشده سهل انگاری دولت ها و توجه بیش از حد آنها به مسائل سیاسی بوده است.

....
حال نزدیک به ۲۰ سال از سفر استانی مقام معظم رهبری به خوزستان می گذرد و در حالی که دولت هاشمی و خاتمی از کنار طرح احیای زمین های کشاورزی خوزستان بی تفاوت گذشتند و پرداختن به مسائل سیاسی را به این گونه طرح هایی که به نفع مردم و کشور است ترجیح دادند، روحانی در اولین سفر خود به این استان این طرح را احیا کرد.


پس احمدی نژاد این وسط بیق بود که اسمش رو نمیارید؟ چرا بی عدالتی می کنید؟ اونم سیاسی کار بود و دزد با چراغ
Iran, Islamic Republic of
از 17 سالی که از دستور اقا می گذرد هاشمی 1 سال و خاتمی و احمدی نزاد 8 سال رییس جمهور بودند
اما متن شما چی میگه؟
بله اگر آن موقع به جای سرمایه گذاری در ((پتروشیمی)) که صنعتی آلوده کننده بود و مارا نیز در قطعات این صنعت وابسته به خارج ساخت که الان هم که تحریم هستیم قطعه به ما نمیدهند- در کشاورزی خوزستان - سرمایه گذاری کرده بودیم اکنون نه هوای آلوده خوزستان را داشتیم و نه آبها و ماهی آلوده خلیج فارس و نه وابسته به قطعات بودیم در این صنعت و نه نیاز به برنج هندی داشتیم- در اتیلن پتروشیمی خود کفا شدیم اما در ازای آن در قطعات صنعت پتروشیمی و علم آن وابسته شدیم
پس احمدی نژاد چی ؟ بعد هاشمی و خاتمی جناب احمدی نژاد 8 سال ریس جمهور بودند. نکنه یادتون رفته؟
M
1500 میلیارد چی ؟ تومان یا ریال ؟
Iran, Islamic Republic of
فعلاً که مثل بقیه، دستورش را دادند
حالا کو تا اجرا؟
جوجه را .....
پيروز
در دولت احمدي نژاد خيلي طرحها رو اجرا كردند طرحهائي مثل اختصاص بودجه از نفت (2%) كه اگر اشتباه نكنم ششصد ميليارد ميشد براي كل استان خوزستان البته اگر اشتباه ميگم اگر كسي واقعا خبر داره اينواصلاح بكنه اما مديران اجرائي خوزستان خيليهاشون ضعيفند (البته من قصد توهين به مديران خوب خوزستان رو ندارم اما باتوجه به وسعت خوزستان كه حدود سي شهرستان داره اونهم با منابع خدادادي فراوان يعني يك كشور كامل كوچك )اما مديران اجرائي خوبي براي اين استان گذاشته نشده چون داراي قوميت هاي متعددي است و كاركردن در بيناين قوميتها بسيار سخت است اما مردم خوبي دارد در دولت فعلي بودجه عمراني يا كلا بودجه اين استان بسيار كاهش پيدا كرد و به دليل اعتراضات مردمي و نارضايتي هاي بوجود آمده حضور روحاني در اولين سفر استاني و بردن امثال رضائي و .... با خودش و دادن اين دستور مرهمي است بر اين ضايعه چون بودجه به راحتي به اين استان اختصاصا نخواهد يافت يك نكته را بگويم همين الان هم در خيلي استانها مديران نالايقي به سركار آمده اند كه همين دولت را هم بر زمين ميزنند همانطور كه در دولت قبلي نيز چنين شد
ممنون از جهان نيوز حق گو
زپلشک بابا جهان نیوز حق گو اینم از اون حرفا بودا افراطی تر و بی در و پیکر تر از جهان اگه پیدا کردی خبرم کن .
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحانی
کار خوبش رو باید تعریف کرد
Iran, Islamic Republic of
حق مطلب ادا شد
توجه دارید که سال 75 آخرین سال دولت هاشمی بوده است و فرصت برای انجام این طرح وجود نداشته؟ تازه آماده کردن طرح خودش مدتی زمان بردی لابد. منصفانه نقد کنیم...
Iran, Islamic Republic of
عکس اون فتنه گرو بردارید
سهل انگاری دولت هاشمی و خاتمی در اجرای طرح!!!
پس دولت قبلی سهل انگاری نکرده بود؟؟!!!
خب ادامش؟