جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۶
۱۱۳

رئیس جمهور چقدر دارایی دارد؟/ لیست اموال هاشمی تا روحانی!

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 346056
رئیس جمهور چقدر دارایی و اموال دارد؟ آیا او هم مانند برخی از اعضای کابینه آنطور که مجلسی ها می گویند مردی 1000میلیاردی است؟!
رئیس جمهور چقدر دارایی دارد؟/ لیست اموال هاشمی تا روحانی!
به گزارش جهان به نقل از تبیان، دارایی های شخصیت های سیاسی موضوعی جذاب برای مردم است. مردم دوست دارند بدانند که یک مسئول چقدر دارایی دارد، چگونه و با چه میزان دارایی و حقوق زندگی خود را می گذراند و زندگی او به عنوان یک چنین فردی چگونه می گذرد؟ البته تنها موضوع جذابیت نیست بلکه حساسیت هایی هم دراینباره وجود دارد. شفافیت میزان دارایی های یک مسئول هم به شکل گیری سیستمی سالم و به دور از فساد کمک خواهد کرد و هم رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت. مسئولینی که دارایی های زیادی دارند باید پاسخگو باشند که در سیستم اداری چگونه این چنین دارایی هایی را به دست آورده اند؟

البته نظارت بر این مسئله طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی وظیفه ای است که بر دوش قوه قضاییه نهاده شده است اصلی که تحت عنوان عامیانه "از کجا آورده اید؟" مطرح می شود. این اصل می گوید "دارایی رهبر، رییس جمهور، معاونان رییس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رییس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد"

این مسئله که در هر دوره ریاست جمهوری که شخص برگزیده ملت چه مقدار دارایی دارد، همواره مطرح بوده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی

شاید اطلاعات دقیقی از دارایی های رئیس دولت های پنجم و ششم در دست نباشد و بهترین راه برای اطلاع از دارایی های وی جستجو در خاطرات و گفتگوهای وی است.

هاشمی در کتاب خاطرات خود که مربوط به وقایع سال ۶۸ است و با عنوان «بازسازی و سازندگی» منتشر شده، در تاریخ ۲۵ شهریور سال ۱۳۶۸ درباره موضوع اظهار اموالش به قوه قضائیه می نویسد: شب در مقر خوابیدم تا کارهای فردا را صبح زود شروع کنم. فرم صورت اموال خود و بستگان درجه اول را در اجرای اصل ۱۴۲ قانون اساسی برای قوه قضائیه پر کردم .

اکبر هاشمی ظاهرا در همان روزهای ابتدایی دولت خود که کمی دیرتر از زمان معمول (به دلیل فوت امام راحل) آغاز شده بود، لیست اموال خود و افراد درجه یک خانواده اش را به رئیس وقت قوه قضائیه ارسال کرده است.

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه تاریخی و ۱۶ ساعته خود با روزنامه کیهان که بعدها با عنوان «بی پرده با هاشمی» منتشر شد، تا حدودی اموالش را تشریح کرد.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان که درباره حواشی اموال وی می پرسد، می گوید:" در مورد قم، من وقتی وارد کار ساختمان و زمین شدم، مقداری زمین با قیمت متری یک یا دو تومان در بیرون شهر خریدم. اینها را کم کم خیابان بندی کردند و بعد گران تر شد که یک مقدار را فروختم و آن را آباد کردم. مقداری را برای خودش مصرف کرده بودم. چند سال هم در زندان بودم و اینها یک مقدار مصرف شد. وقتی که از زندان آزاد شدم، مقداری را مجانی به طلبه های نیازمند دادم. عده زیادی از طلبه ها از این زمین ها گرفتند به هر فرزندم پنج قطعه دویست یا سیصدمتری دادم که برای خودشان استفاده کنند. بچه ها هم کم کم فروختند و هزینه زندگی و ساخت منزل کردند. در تهران و کرج هم مستغلات داشتم و آن را هم فروختم و خرج کردم. زمینهایمان را هم به تدریج فروختیم و برای بچه ها خانه ساختیم. ولی سطح معاش را نگه داشتیم.

وی تاکید می کند: بعد از انقلاب هم کاسبی نکردم." بنابراین از لحاظ دارایی، در حد متوسط است و همین است که من می گویم!

سید محمد خاتمی

خاتمی رئیس جمهوری است که هیچ خبری مبنی بر اعلام عمومی دارایی هایش وجود ندارد محمد علی ابطحی رئیس دفتر وی در اوایل دولت هفتم می گوید در همان ابتدای دوره ریاست جمهوری خاتمی، دفترچه ای برای اظهار اموال رئیس جمهور، خانواده و وزرایش ارسال شد که در همان روزهای اول لیست اموال به قوه قضائیه تقدیم شد.

وی ادامه می دهد: البته لیست اموال خاتمی به عنوان رئیس جمهور رسانه ای نشد . ابطحی می گوید حتی وی لیست دارایی های خاتمی را ندیده این لیست در اختیار قوه قضائیه قرار دارد و در اسناد آنها موجود است.

محمود احمدی نژاد

در میان چند رئیس جمهور قبلی این تنها محمود احمدی نژاد است که در این زمینه شفاف ترین عملکرد را داشته و ساختار شکنی کرده است وی در نامه اش اموال خود در سال ۸۴ را اینگونه اظهار کرد:

۱- یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۷۵ متر، با ۱۲۷ متر مربع زیربنا، ۴۰ سال سابقه ساخت در منطقه‌ نارمک تهران

۲- حساب جاری بانک ملت شعبه دانشگاه علم و صنعت ایران برای دریافت حقوق از دانشگاه

۳- حساب جاری بانک ملی شعبه‌ وزارت کشور مربوط به دوره‌ استانداری اردبیل که در حال حاضر موجودی ندارد

۴- یک دستگاه اتومبیل پژو ۵۰۴ مدل ۱۹۷۷ سفید رنگ

۵- دو خط تلفن ثابت شهری

رئیس دولت دهم بار دیگر در پایان ۸ سال مسئولیتش طی نامه ای تغییرات صورت گرفته در اموالش را اینگونه به رییس قوه قضاییه اظهار کرد:در اجرای اصل یکصد و چهل و دوم قانون اساسی و پیرو اعلام اموال اینجانب در سال ۱۳۸۴ به اطلاع می رساند که در این مدت تغییری که در اموال اینجانب پدید آمده است بازسازی و نوسازی منزل مسکونی قدیمی نارمک است که با کمک همسر و فرزندان و با استقراض از بانک و همچنین صندوق نهاد و برخی بستگان چهار واحد حدود یکصد متر مربعی احداث گردیده که با فرزندان در آن سکونت داریم. مساحت زمین ۱۷۵ متر مربع و زیربنای فرسوده قبلی حدود ۱۳۰ متر مربع بوده است.

حسن روحانی

دارایی های برخی از اعضای دولت روحانی این روزها درمجلس محل گفتگو شده است اما مسئله ای که در این دولت هنوز شفاف مشخص نشده اظهار اموال اعضای آن است در روزهای ابتدایی کار دولت خبری که بر روی رسانه ها قرار گرفت مبنی بر عدم تمایل برخی دولتی ها به ابراز دارایی های خود که باعث شد رسانه ها به سراغ وزرا رفته و در اینباره از آنها سوال هایی کنند که در آن زمان پور محمدی، جنتی، دهقان، چیت چیان ،رحمانی فضلی اعلام کردند لیست اموالشان را به قوه قضائیه ارسال کرده اند.



بعد از این خبر، پور مختار در ان زمان اعلام کرد به غیر از دو سه وزیر همه لیست خود را اعلام کرده اند. اما فارغ از این مسئله موضوعی که باعث شد چندی قبل کمی این موضوع دوباره بر سر زبان ها بیفتد و حاشیه ساز شود بحث میزان حقوق رئیس جمهور و عدم دریافت روحانی از این محل و بحث یارانه ها بود اما این موضوع با همه ابعاد خود باعث شده است موضوعی اصلی تر میان جنجال ها گم شود.

دارایی هایی که اعلام نمی شوند!

دقت در دارایی مسئولین و حساس بودن روی آن برای احقاق بند ۱۴۲ قانون اساسی، امری است که باید قوه قضاییه تحقق آن را پیگیر باشد و نباید سایر ارگان ها، جناح های سیاسی و افراد، فراتر از مسئولیت خود با پیگیری های غیر مسئولانه و حاشیه ساز دولت را دچار حاشیه  کنند.



دولت یازهم در زمینه مادی دارایی های خود را اکثرا اعلام کرده است و در عملکرد هم سعی در مدیریت این موضوع دارد از جمله دستور رییس جمهور برای عدم عضویت اعضا در شرکت های خصوصی و... البته باید پیرامون دوری از اشرافیت و برطرف کردن ابهامات به وجود آمده نیز اقداماتی صورت گیرد.

به گزارش جهان، سرمایه های معنوی دولت هم مسئله ای مهمی است که باید حفظ، حراست و مورد اهتمام و پی گیری جهت تحقق قرار گیرند از جمله اعتدال گرایی، که به نظر می رسد چندان اجرایی نشده، جوان گرایی که اساسا به حاشیه رفته است، نقد پذیری که در برخی مواقع ناظران را ناامید کرده و انتظارها سعه صدر بیشتر دولت است، تدبیر گرایی که باید از حرف به عمل برسد، امید آفرینی که موج آن در جامعه جریان پیدا کرده و سیاست خارجی که نباید بی توجه به توان و استعداد داخلی ملت دنبال شود و رفع مشکلات اقتصادی که تنها در سایه اقتصاد مقاومتی بدست می آید و.....

حسن روحانی مردی هزار میلیاردی است اگر شعارهایش که همانا سرمایه های اوست و بیش از هزاران میلیارد می ارزد، به مرحله عمل برساند و روی کمک مردم و منتقدان دلسوز حساب کند.
https://jahannews.com/vdcbs0bf0rhbagp.uiur.html
jahannews.com/vdcbs0bf0rhbagp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متوسلیان
مشایی از احمدی نژاد هم ساده زیست تر است
اونوقت یه عده پا میشن میگن فقط ما میدونیم اسلام چیه؟!!!!
سعيد
Iran, Islamic Republic of
س________________اده !!!!اره مشايي اگه يارانه نباشه اصلا نون شبم نداره بخوره !!!...
متوسلیان
سعید جان
تعریف شما از ساده زیستی چیه ؟! یعنی نون شب هم نباید داشته باشی که بهت بگن ساده زیست!!!
منتظر
ساده زیستی فقط یک ملاک است
بقیه ملاکها را هم باید داشته باشه
الان تو با این کامنت میخوای بگی فقط تو میدونی اسلام چیه؟
...
زاینده رودبه طرف پسته هاکج شده دردولت خاتمی ....
منتظر
....
به همه گیر میدین اما خودتون از همه بدترین
متوسلیان
منتظر
ساده زیستی یک ملاک "بسیار مهم" است!
من منکراین نیستم که باید بقیه ملاک ها رو هم داشته باشی....
خودشو ناراحت نكن....
تا حدودی اموالش را تشریح کرد.

iiiiiiiii!iiهههههههه
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی شما گفتین ومردم هم باور کردند
علی
ای بی سوادا باز دارید انتقاد میکنید!!!!!!!!!
آرش
بی سواد شما هستی که نمیدونی اینها واقعیت هست نه انتقاد
طاهر
United Kingdom
با سلام
....
چرا اینقدر دوپهلو صحبت می کنید . بابا از خدا بترسید !!!...
با حال بود همه بی سوادن !!!
به یکی میگن شما چجوری پولدار شدی گفت هیچی
یه باغ پسته داشتم ایران افتاد توش !!!
محمود وضعش چطوریاست؟..
United States
.... مردم رو مثل خودتون فرض کردین
سرور
...منبع خبر اشکال دارد.
مینا
ثروت و دارایی آیت الله طبق فرمایش خودشان در حد متوسط است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و انشا الله تا پایان دولت تدبیر و امید به کمال خواهد رسید!!!
اینا برا خودشون جمع نمیکنن!!! همه رو برای اولاد صالح خود به ارث می گذارند!!!
u
هرچی دارن نوش جونشون
خرج ...شون بشه
تیتر شما به متن ربطی نداره... اینجور تیتر زدن جالب نیست و یه جور توهین به مخاطب است. وقتی نمیتونید یه جمعبندی داشته باشید با این تیتر فقط ذهن مردم رو آشفته می کنید.
00013
درود براحمدی نژاد کار درست پاک دست
آرش
خوب بود.......
تموم شد.........
خبرای جدید رو دربارش بخون.....
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
پاکدست رو خوب اومدی شما ! فقط یک نمونه از پاکدستی انتقال 16 میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست جمهوری به حساب دانشگاه خصوصی ایشون(دانشگاه ایرانیان)
در روزهای آخر ریاست جمهوری
ناشناس
اینم از اون ترفندهای غبار آلود کردن است.
برادر این مبلغ پول خورد بعضی هاست. پول 500 متر زمین یا کمی بیشتر در شمیران. امروز پیامی دریافت کردم:
معاوضه 5000متر زمین با 10000متر آپارتمان
علیرضا
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است الان دیگه دادن اینجور امارایی که معلوم نیس منبعش از کجا تامین میشه راحته. حرف میزنی با سند و مدرک حرف بزن
مهم عملکرده افراده 800 میلیارد درامد چی برای ما داشت 40درصد تورم 5درصد کوچک شدن سفره مردم
عزیز دل!
مصوبه هیئت وزیران رو داشتن! میدونی مصوبه چیه؟ هیئت وزیران کجاست؟ حدود اختیارت هئیت وزیران چیه؟!!

یکم مطالعه و بعد اظهار فضل...
حسن
Iran, Islamic Republic of
میخواستم جوابشو بدم ولی ولش کن بذارهمینطور بماند
هاشمی شون خودشون پولدار بودن
آره تازه ، این سرزمین باغ پسته اونا بوده ، اشتباهی ایران افتاد وسطش !
عالی بود
بی سواد
وای به حال اینها
چه جور ی می خوان فردای قیامت جواب بدن
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
قيامت را قبول ندارند قلبا" اگر داشتند اين براي دنيا اين در و اون در نمي زدند .
Iran, Islamic Republic of
مطمئن نباش خودت رییس جمهور بودی قیامت رو فراموش نمی کردی
منتظر
به رئیس جمهور بودن و نبودن نیست
طبق فرموده امام(ره) عالم محضر خداست
این چیزیه که فراموش میشه
خوب بود.......
تموم شد.........
...
طاهر
United Kingdom
بی سواد هستی دیگه ... مانند آدمهای باد حرف میزنی . شما قیامت خود را بگیر خدا ارحم الراحمین است
Iran, Islamic Republic of
شاید فکر کنن جواب دادن قیامت مثل جواب به قوه قضائیه .....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
زیاااااااااااااد دارایی دارن
از همه اینها سرمایه دارتر که می تواند ایران را بارها و بارها بخرد فقط و فقط هاشمی است
Iran, Islamic Republic of
اینا ک چیزی نیس
Iran, Islamic Republic of
آری، اطرافیان احمدی نژاد...، واقعادست پاک بودند ...
Iran, Islamic Republic of
درود بردولت مردمی و منتخب روحانی باد که اینقدرمظلوم است که دوستان دیروزجریان غارتگرانحرافی ، امروزدشمنان خونی او و دولتش شده اند .
منظورت از جریان غارتگر همون ...
و منظورت از جریان انحرافی همون اصلاحات چیها هستن
نه عزیزم هنوز دستشون تو گردن همه
اصلا هم با هم دشمن نیستند وتازه با هم برادر خونی هم شدند
...

در ضمن حالا هر چیزی که جذابه واسه مردم نباید رسانه ای بشه که . . .
Iran, Islamic Republic of
همه میدانند که آقای هاشمی ، ازثروتمندان قبل ازانقلاب بوده اند وبه خیلی ازانقلابی هاکمک میکردند . باید به ثروت های نجومی کسانی رسیدگی بکنند که دردولت قبلی جریان انحرافی ، به اختلاسهای نجومی دست زدند و الان پرونده دارند . باید به پرونده خاوری ها و تامین اجتماعی و رحیمی رسیدگی شود نه به دولت نوپای روحانی، که وارث بدبختیهاوفلاکتهای دولت سابق است .
طوسی
United States
ظاهرا خودشون هم خبر ندارن از ثروتمندان قبل از انقلاب بوده اند وفقط شما میدانی! اگه واقعا این طور باشه با شجاعت می ایستاد وبا سند ومدرک ثروتهای نجومی ابا واجدادیشون (همون باغ پسته که ایران توشه!) رو ذکر میکردند .ثروت مستند که پنهان کاری نداره !
چه میکنه...!!
هزار میلیارد؟؟؟ روحانی مچکریم
باید دیدمان را اصلاح کنیم ..مگر مال حلال اشکال داره ..زندگی در شمال شهر چطور ..مدیریت کشور زمینه ساز هر موضوعی است ....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مدوني چرا اين طرح در مجمع تشخيص نظام معطل مانده ؟ چون ليست اموال ارقامش را كامپيوتر هم نمي تواند حساب كند اگر مطرح كنند خودشون ضايع مي شوند ! اينها مردم را به قناعت و تقوي دعوت ميكنند اما خودشان آن كار ديگر ميكنند . براي پست و جاه و مقام و مال دنيا همه كار مي كنند از مباح ، حلال و العياذ بالله حرام و غيبت و تهمت و ....
Iran, Islamic Republic of
میگن مردم قناعت کنن تا یه چیزی به اونا برسه.
Iran, Islamic Republic of
راست میگی
علیرضا
و باید فرق قائل شد بین کسانی که داخل نظام تیشه به ریشه اسلام میزنن و کسانی داخل همین نظام خون دل میخورن و خدمت میکنن
دارایی به صورت واقعی معلوم شده؟؟؟
روحانی مچکریم!
Iran, Islamic Republic of
عجله نکن جوجه رو آخر پاییز میشمارن
غیر احمدی نژاد هیچ کدوم حاضر نشدن لیست اموالشون را رسانه ای کنن و دلیلش کاملا مشخصه!
احمدی نژاد پاک بود برای همین هم بعضی ها سعی دارن از نظر مالی متهمش کنن تا خودشون را پنهان کنن...
آرش
خوب بود.......
تموم شد.........
خبرای جدید رو دربارش خوندی؟؟؟؟؟؟؟
محمدپور
Iran, Islamic Republic of
بله انتقال 16 میلیارد تومان از حساب دولت به دانشگاه ایرانیان بهترین گواه پاکدستی ایشان است
طاهر
United Kingdom
آره فقط موقع رفتن 16 میلیارد برای دانشگاه ایرانیان برداشت همین ...
برادر عزیز!

چه کسی با مصوبه دولتی دزدی میکند؟! هیئت دولت اختیاراتی دارد و...

اول مطالعه بعد اظهار فضل...
علی
آخه تقصیر اینها چیه یه باغ پسته دارند یوهو ایران می افته توش
بابا ایران نباید بیافته توش
اشتباه منفی زدم
چشمتون دراد
امير
هاشمي هر چه دارد از پيش از انقلاب است احمدي نژاد هم چيزي ندارد خاتمي مغازه ... دارد روحاني هم قلبي پاک دارد....
علی
همشون پاکدستن انشاالله!
ایرانی
... به سواد نیست به زیرکی است....
از آقای رفسنجانی بپرسید بنیاد ... چه کسی است. ظاهرا ا...
هاشمی دارایی ندارد که ! فقط دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ مثل علوم تحقیقات شهریه حاصل پولهای تریلیاردی....
احسان
حداقل جهان جان ،شما که دائما برعلیه احمدی نژاد مصاحبه ومقاله میزنی ،یادت باشه با این چیزا ثابت میشه که پاکترین دولت ،دولت گذشته بود واگه دوباره انشاله کاندیدا بشه بالای30میلیون رای میاره
ما که منتظریم بیاد بدویم دنبال ماشینش نامه بدیم 50 هزار بگیریم
رياض
احمدي نژاد چون منحرف بود ليست اموال داد چون ديگران در صراط مستقيم هستند نيازي به ارائه ليست اموال نمي بينند نمي دانم چرا اين جور راه انحرافي از ان جور راه مستقيم بهتر تو دل ادم مي نشيند استغفروالله
ماشالله
تا حالا که باز هم آقا محمود همون دکتر خودمون هم تو عمل هم تو حرف نشون داد از همشون شجاع تر و پاکتر و... شجاع تره
فقط یادش رفت لیست اموال بابک جون رو هم ضمیمه کنه بفرسته قوه قضاییه
لیست اموال بابک را باید از اونایی بگیری که ازش تقدیر کردن. منظورم هاشمی و روحانی و...
معلم:حد وسط و به عبارتی وضعیت متوسط زندگی را شرح بده؟
دانش آموز:آقا وضعیت متوسط یعنی اینکه هم بچه ها برای خود ساخت و ساز کنند و هم پدر برای آنها ساختمان سازی کند و کلی زمین داشته باشیم و میلیاردها تومن اموال و پول داشته و هیچ زمانی نباید وضع معیشت مان تغییر بکندمثلاً مانند زندگی آقای ...
خوب شدن وضع کشور مهمه....اینایی که فکر میکنن مشکل اموال دیگرانه به زندگی امامان ع مراجعه کنن ..مال حلال هیچ اشکالی نداره
ناشناس
وزرای دولت احمدی نزاد همان دارایی که قبل از وزرات داشتن هم از دست دادن چون اگه پس اندازی هم داشتن با ان حقوق کمی که میگرفتن ان را هم خوردن اما وزرای دولت هاشمی وخاتمی که دوهزار میلیارد وسه هزار میلیارددارن از کجا اوردن خداوند جای حق نشته
علیرضا
ساده زیستی ملاک مهمیه . و اینکه کسی ساده زیست باشه دلیل نمیشه شایستگیهای دیگه رو نداشته باشه. ضمن اینکه دعوت میکنم صحبتهای امام رو راجع به اشرافی گری مسئولین بخونین....
مهم نیست کی چی داره مهم اینه که تو ذهن مردم کی عزیز تره ؟؟؟
....
و لابد مردم فقط شما طرفداران شیوخ هستین
Iran, Islamic Republic of
مطلب خوبی بود در این اوضاع
من كه فكرميكنم خداوندبايددوتا قيامت برپاكنه يعني يكي مختص حسابرسي برا ايرانيا و يكي ام..... خداياپناه برتو
خودم و خانومم 20 سال است با مدرك فوق ليسانس در سطوح مديريتي تلاش ميكنيم و زحمت ميكشيم اما پاك و صادقانه!كل سرمايه ما را كه بخواهيي حساب كني 200 ميليون به زور ميشه.البته كلي وام هم بدهكاريم!حالا نميدونم تو كشورمون چطور بعضي ها با كارمندي پول دار ميشن.
روحانی لا مچکریم!بدجوری
علیزاده
این حضرات باید طبق قانون اساسی دارایی خود را اعلام کنند ....
Iran, Islamic Republic of
مهم نیست چقدر دارد مهم است بدانیم قدرت جابجایی چقدر را داراست مثل جناب احمدی نژاد که پژو 37 سال پیش را داشت و حقوق ریاست جمهوری را نمی گرفت ولی رییس دولتی بود که فقط 700میلیارد را ظرف 7 سال طوری جابجا کرد کرد که نه دارویی برای سرطانیها پیدا می شد و نه هوایی مانده بود برای نفس کشیدن غیر سرطانیها البته مردم باید خودشان مدیریت کنند در هر حال مر دم مقصرند نه دولتمردان ...
فقط احمدی نژاد محبوب قلبها
احمد
Iran, Islamic Republic of
قدرت همینه برادران. ....
محمد
توروخدا صحبت آلودگی هوا نکنید که دولت تدبیر و امید هم دیدیم .
یشم
Iran, Islamic Republic of
وای به روزی که پرده بیفتد
Iran, Islamic Republic of
......
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
...
محمد هادی
Iran, Islamic Republic of
سلام ریس جمهور،من دیگه از زندگی سیر شدم توی ۳۰سالگی چون نه مدرک لیسانس نه کارت پایان خدمت بدردم نخورد،بیکار شدم پول نان هم ندارم چند روز با این وضع اقتصادی و گرانی مصالح کارگری هم نیست،نه دیگه ارزو ازدواج دارم نه خانه ،،ماشین فقط کمکم کن شاغلم بشم یا بیشتر از این گرسنگی نکشم
Iran, Islamic Republic of
چه انتظاری داری محمد هادی
ناسناس
France
اگر به روحانی رای دادی از این بد تر باید بسرت بیاد!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم. روحانی سفره مردم گسترش نداد که هیچ کلا سفره ها رو جمع کرد. اولین سالی هست که دیگه واقعا قید آجیل و پسته شب یلدا زدم . من به روحانی رای دادم وااسه این کارم هرگز خودم نمی بخشم.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما که به روحانی رای ندادیم هم،امثال شمارو نمیبخشیم.چشم بسته رای دادین همه رو انداختین تو بدبختی...
Iran, Islamic Republic of
.....
مردم بدبخت
Iran, Islamic Republic of
ای آقا ی روحانی مابه تو الکی رای ندادیم بیایی پشت میز بشینی.!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
سعید
Iran, Islamic Republic of
......
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
United Kingdom
الهم عجل لولیک الفرج. انشاا... ,,,,
یه بنده ی خدا
مردم پول خرید آرد ندارند !!