پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
میشل عون:

همواره از حزب الله حمایت می کنیم

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۳۵
کد مطلب: 345690
رئیس جریان ملی آزاد لبنان طی سخنانی ضمن اذعان به وجود رابطه با حزب الله تاکید کرد: همواره از حزب الله حمایت می کنیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، "میشل عون" رئیس جریان ملی آزاد یکی از مهمترین جریان های سیاسی مسیحی و ازهمپیمانان مهم حزب الله لبنان درگفتگو با رادیو صدای روسیه ضمن اشاره به افزایش حملات تروریستی در داخل لبنان تصریح کرد: امروز شرایط و زمینه بسیار مناسبی برای فعالیت تروریست ها در داخل خاک لبنان فراهم است.

وی افزود: ما باید با تمسک به همبستگی و اتحاد ملی این شرایط و زمینه ها را از بین ببریم.

این سیاستمدار کهنه کار لبنانی افزود: دولت از طریق ارائه طرح های کارآمد و جدی در زمینه مبارزه با تروریسم با این پدیده در لبنان مبارزه خواهد کرد و نیروهای امنیتی و ارتش برای این امر کاملا آماده هستند.

وی همچنین هدف از تشکیل کابینه لبنان را انتخاب رئیس جمهور جدید برای کشور و به تبع آن تشکیل دولت جدید دانست و اظهار داشت: دولت آتی باید زمینه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در پایان ماه سپتامبر سال جاری و ازطریق تدوین قانون جدید انتخابات، فراهم کند.

میشل عون با بیان اینکه دولت زمان کافی برای حل بحرانهای موجود در اختیار ندارد گفت: بیانیه وزارتی کامل و همه جانبه خواهد بود و راه را بر گسترش چند دستگی و افکارضد و نقیض خواهد بست.

وی در ادامه اظهار داشت: بسیار بعید است که دوره ریاست جمهوری "میشل سلیمان" رئیس جمهوری کنونی لبنان تمدید شود و این به تصمیم مردم لبنان و نمایندگان آنها در پارلمان بستگی دارد.

رئیس جریان ملی آزاد با بیان اینکه میان وی و "سعد الحریری" رئیس جریان "المستقبل" لبنان درگیری و خصومتی وجود ندارد، تاکید کرد: مسئله ای که در زمان کنونی از همه چیز مهمتر است کاهش اختلافات میان شیعه و سنی است و باید بگویم که ما تمام تلاش خود را در این رابطه به کار بسته ایم و در واقع هیچ مشکلی میان ما وجود ندارد و لذا میتوانیم به نقاط مشترکی درباره تشکیل دولت جدید برسیم و دیدگاه های خود را در این رابطه به هم نزدیک کنیم.

وی با اشاره به وجود رابطه با حزب الله تاکید کرد: همچون سابق روابط ما با حزب الله برقرار است و برخی از مشکلات داخلی درباره مقاومت را از میان برداشته ایم.

این مقام لبنانی تصریح کرد: ما همچنان با خطر تهدید اسرائیل مواجه هستیم و بر این اساس همواره از حزب الله بویژه در مرزها حمایت خواهیم کرد.

میشل عون اظهار داشت: اوضاع منطقه بر لبنان تاثیر گذار است و امیدواریم که این تاثیرات مثبت باشد اما متاسفانه باید بگویم امروز وقایع منطقه ای تاثیری منفی بر شرایط لبنان دارد.

وی همچنین با اشاره به بحران سوریه تاکید کرد که تنها راه حل بحران سوریه مذاکره و راهکار سیاسی است.

میشل عون درباره حمایت از مشارکت حزب الله در جنگ سوریه گفت: عقاید و نظرات مختلفی در این باره وجود دارد اما تنها چیزی که در این رابطه می توانم بگویم این است که هیچ کس تا خطری تهدیدش نکند خود را به دردسر نمی اندازد، فضای تروریسمی که در سوریه موجود است امکان دارد به داخل لبنان نیز نفوذ کند و ما باید کمربند امنیتی را در مرزها مستحکم تر کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *