چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

جانشین بنا در جام ژومباتلی!

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 345572
مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: سعی می‌کنیم در رقابت‌های ژومباتلی فرنگی‌کاران را که مدتی از تشک دور بوده‌اند با شرایط و قوانین جدید هماهنگ کنیم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمد بنا تصمیم گرفته به تورنمنت کشتی فرنگی مجارستان نرود و این در حالی است که فرنگی کاران جهان و همچنین چهره های شاخص ایران خود را در قوانین و وزنهای جدید محک می زنند و تماشای این مسابقات می تواند اطلاعات ارزشمندی به سرمربی تیم ملی دهد.

خلیل رشید محمدزاده که قرار است سرمربی‌گری تیم کشتی فرنگی را در رقابت‌های بین‌المللی ژومباتلی مجارستان بر عهده داشته باشد در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بعد از المپیک لندن، مسابقه‌های مجارستان اولین رقابتی است که فرنگی‌کاران شاخص در آن شرکت می‌کنند و امیدوارم در اوزان جدید و با قوانین تازه کشتی فرنگی هماهنگ شوند.

او ادامه داد: بعد از سه اردویی که پشت سر گذاشتیم، کشتی‌گیران آمادگی نسبی دارند. برایمان مهم است که نفرات شاخص بتوانند باز هم خود را نشان دهند چون در هر حال مردم ما به نتایج کشتی همیشه نگاه ویژه‌ای دارند. البته هنوز بچه‌ها به اوج آمادگی خود نرسیده‌اند و تلاش می‌کنیم برای رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی آن‌ها را به اوج آمادگی برسانیم.

محمدزاده همچنین درباره آمادگی نفرات اعزامی به مجارستان گفت: در ۵۹ کیلوگرم حمید سوریان تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشته و انگیزه بالایی دارد تا دوباره خود را نشان دهد. او از نظر روحی و روانی هم وضعیت خوبی دارد و امیدوار است موفقیت‌های گذشته را تکرار کند. در ۶۶ کیلوگرم امید نوروزی با تغییر اوزان شرایط بهتری دارد و از این وضعیت خوشحال است چون او زیاد وزن کم می‌کرد و این تغییر اوزان به او زندگی دوباره‌ داد.

وی افزود: در ۷۱ کیلوگرم، محمد کریمی و وحید بابایی جعفری پشتوانه‌های خوبی برای عبدولی هستند. عبدولی هم قرار است در این رقابت‌ها در ۷۵ کیلوگرم کشتی بگیرد ولی از الان برای مدال رقابت‌های جهانی و المپیک در وزن ۷۱ کیلوگرم دورخیز کرده است. فرشاد علیزاده هم بعد از مدت‌ها دوری به خاطر آسیب دیدگی حالا بهبود یافته و امیدوار است که بتواند دوباره به اوج بازگردد.

محمدزاده با اشاره به دوری طولانی مدت حبیب‌الله اخلاقی از میادین اضافه کرد: حبیب تمرین‌های خوبی داشته و مصمم است که در این وزن جدید (۸۰ کیلوگرم) ظهور دوباره‌ای داشته باشد. در وزن ۸۵ کیلوگرم نیز طالب‌ نعمت‌پور وضعیت خود را مستحکم کرده هرچند با حضور یوسف قادریان و سامان عزیزی در این وزن نباید مغرور شود. بنا هم صحبت‌های زیادی در تمرین‌ها می‌کند که کشتی‌گیران تلاش بیشتری داشته باشند و بی‌انگیزه نشوند.

وی در ادامه بیان کرد: قاسم رضایی مدت زیادی از تمرین‌ها دور بوده ولی تقریبا خودش را به آمادگی رسانده و انگیزه لازم را پیدا کرده است. تغییر وزن از ۹۶ به ۹۸ کیلوگرم به نفع او شد چون کمی وزنش زیاد شده بود. در سنگین وزن هم با توجه به اینکه کمی تنبلی و کم‌کاری وجود دارد اما خوشبختانه بشیر باباجان‌زاده مصمم است که دوباره خودش را به اوج برساند و تمرین‌هایش را هم از سایرین زودتر شروع کرده است.

محمدزاده با بیان اینکه تغییر اوزان به نفع ایران است اظهار کرد: وزن‌های جدید به نفع ما شده و باعث می‌شود که مهره‌هایمان پشت هم نمانند و مهره‌سوزی نداشته باشیم. در این چند سال کشتی فرنگی نشان داده که می‌تواند به خوبی خود را با شرایط جدید چه در وزن‌های مختلف و چه با قوانین تازه، وفق دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست محمد بنا بعد از مدت‌ها دوری همراه تیم به مجارستان برود، عنوان کرد: باید دلیل این موضوع را از خود آقای بنا بپرسید. خود کشتی‌گیران هم دوست دارند که بنا در کنارشان باشد ولی او با توجه به تفکراتی که برای اردوها و ملی‌پوشان دارد این طور صلاح دیده که در تهران و با سایر نفرات بماند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه جام جهانی در تهران برگزار می‌شود، تلاش می‌کنیم تا بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی به اوج آمادگی برسیم امیدواریم که بتوانیم دوباره کشتی فرنگی را به روزهای اوج بازگردانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *