جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

غرب وارد خطوط قرمز ما نشود

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 345346
آصفری تأکید کرد: غربی‌ها باید از این فرصت استفاده کنند نرمش قهرمانانه سیاست همیشگی ما نخواهد بود.
به گزارش جهان، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: غرب باید متوجه باشد که جمهوری اسلامی ایران به توافق‌نامه با ۱+۵ پایبند است و تا زمانی که غربی‌ها به زیاده‌خواهی دست نزنند از تعهدات سر باز نخواهد زد.

وی با اشاره به اینکه اجرا نشدن تعهدات زیرسؤال بردن توافق‌نامه است، افزود: این توافق‌نامه طبق چارچوب باید دنبال شود. در متن آن به هیچ عنوان به موضوع تعلیق غنی‌سازی اشاره نشده است و غربی‌ها نباید در ادامه مذاکرات وارد خطوط قرمز ما شوند.

آصفری تصریح کرد: ما روند گذشته و اقدامات خود را ادامه خواهیم داد. در این موضوع جمهوری اسلامی نیست که متضرر می‌شود همانگونه که تاکنون با هر اقدام‌شان نیز ضرر نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کشور با وجود همه تحریم‌های اعمال شده پیش رفته است و مشکلی نیز به وجود نیامده است، عنوان کرد: تعلیق غنی‌سازی خط قرمز ماست در این خصوص در گام اول مشکلی نداشتیم و این موضوع را قابل مذاکره عنوان کردیم چراکه ما تنها برای راکتور تهران نیاز به تولید اورانیوم ۲۰ درصد داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تأکید کرد: طرف غربی و همچنین تیم مذاکره‌کننده در بحث موشک‌ها و سیستم دفاعی ایران به هیچ عنوان اجازه دخالت ندارد و تصمیم‌گیری در خصوص صنایع موشکی ارتباطی به مسائل مورد مذاکره ندارد.

وی اضافه کرد: در مذاکرات کسی حق ندارد که در خصوص حمایت از جنبش آزادی‌بخش حزب‌الله اظهارنظر کند. اصل شکل‌گیری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حمایت از مظلومین بوده است و اجازه نخواهیم داد که برای کشور خط‌مشی تعیین کنند.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به اینکه حقوق بشر دستاویزی برای غربی‌ها شده است و تنها دم از آن می‌زنند، گفت: این امر موضوعی نیست که امریکا و غرب اجازه دخالت در آن را داشته باشند. غربی‌ها اول باید جنایات خود را جبران کنند و رفتارهای خود در بحرین، سوریه و عراق را تغییر دهند. به جای اینکه وارد بازی‌های نخ‌نما شوند باید پاسخگوی زندان گوانتانامو و ابوغریب باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *