جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

احتمال قطعی برق در تابستان ۹۳ و ۹۴

قول وزارت نیرو برای رفع مشکل
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 345225
فلاحتیان با ذکر این نکته که تمام تلاشمان را برای رفع خاموشی خواهیم کرد، اظهار داشت: با همت و تعامل مسئولین و راهبردهایی که برای این منظور تعیین شده است امیدواریم تابستان ۹۴ را بدون مشکل سپری کنیم.
به گزارش جهان به نقل از "برق‌نیوز"، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با ابراز نگرانی نسبت به خاموشی در تابستان آینده گفت: اگر اوضاع به همین منوال بگذرد مطمئناً در تابستان ۹۴ با خاموشی روبرو می‌شویم.

با این حال فلاحتیان با ذکر این نکته که تمام تلاشمان را برای رفع خاموشی خواهیم کرد، اظهار داشت: با همت و تعامل مسئولین و راهبردهایی که برای این منظور تعیین شده است امیدواریم تابستان ۹۴ را بدون مشکل سپری کنیم.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار در حوزه صنعت برق عامل محرک در رفع این مشکل است؛ تصریح کرد: با ساماندهی اقتصاد برق و ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی مطمئناً مشکلات موجود در زمینه‌ی ساخت نیروگاه از بین خواهد رفت.

مهندس فلاحتیان در پایان خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها همواره در خصوص تأمین برق وجود دارد.

به گزارش برق نیوز، این اظهارات معاون برق و انرژی وزارت نیرو در حالی صورت می گیرد که پیش از این، برخی از کارشناسان صنعت برق نسبت به خاموشی گسترده در تابستان سال ۹۳ و ۹۴ در صورت ادامه روند فعلی بارش‌ها و همچنین عدم تحرک وزارت نیرو در احداث نیروگاه‌های جدید و همچنین عدم پرداخت مطالبات وزارت نیرو هشدار داده بودند.

به طور مثال مسعود حجت قائم مقام سابق توانیر در مصاحبه ای که چند هفته پیش منتشر شد، پیش بینی کرده بود که در تابستان ۹۳ تا حدودی با خاموشی پراکنده مواجه خواهمی بود و در تابستان ۹۴ کشور، شاهد خاموشی سنگین‌تری خواهد بود.

البته حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران نیز چندی پیش با اشاره به همین معضل احتمالی کشور گفته بود: در زمینه برق نیز در شرایط فعلی سال آینده با قطعی برق مواجه خواهیم بود به همین دلیل سهم برق از هدفمندی یارانه ها را به شرکت برق بازگرداندیم. اجرای هدفمندی یارانه‌ها موجب مشکل عدم سرمایه گذاری در شرکت های برق، نیروگاه ها و بنگاه های اقتصادی می شود، اما چاره ای جز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *