جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راننده خواب‌آلود ، دردسر آفرید

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 345213
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف یک دستگاه کامیون کمپرسی با چهار خودروی سواری در حاشیه بزرگراه شهید لشگری خبر داد.
به گزارش جهان؛سرهنگ عین الله جهانی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت:‌در ساعت ۶:۳۰ صبح روز پنجشنبه ی دستگاه کامیون کمپرسی بنز در حال حرکت در لاین کندرو مسیر شرق به غرب بزرگراه مخصوص بود که در کیلومتر ۱۱ این بزرگراه با چهار خودروی سواری که در حاشیه بزرگراه پارک شده بودند، تصادف کرد.

وی با بیان اینکه این حادثه سبب وارد شدن خسارات به چهار خودروی سواری و کامیون کمپرسی شد، گفت: کارشناسان پلیس راهور علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت خستگی و خواب آلودگی تشخیص دادند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به وقوع این حادثه گفت:‌این تصادف از دو جنبه قابل تامل است و از آنجایی که به رانندگان تنها در شب اجازه فعالیت داده می شود و به قول معروف شب کار هستند نیاز است قبل از رانندگی استراحت خوب و کامل را داشته تا در هنگام رانندگی در شب از سطح هوشیاری بالایی برخوردار باشند.

وی گفت: به این موضوع باید توجه داشت که رانندگانی که در هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی می‌کنند بطور ناخودآگاه اقدام به تندرانی می‌کنند که در این گونه موارد خسارتهای زیادی بعلت سرعت بالا بوجود می‌آید.

جهانی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه این تصادف در باند کندرو اتفاق افتاده، مسیری که رانندگان می‌بایست با احتیاط بیشتر و متناسب با سرعت مجاز و حتی مطمئنه برانند اما متاسفانه این راننده بدون توجه به این موضوع و بر اثر بی مبالاتی باعث بروز این حادثه شده است. در مورد رانندگان کامیون که در شب رانندگی می‌کنند این واقعیت وجود دارد که سعی می‌کنند در شیفت کار خود حداکثر جابجایی بار را داشته باشند که این خود باعث سرعت رفتن و عجله آنها در هنگام رانندگی می‌شود.

وی افزود: به رانندگان ناوگان حمل و نقل بار بخصوص رانندگان کامیون توصیه می‌کنم حتما با توجه به شرایط و حساسیت کاری قبل از رانندگی استراحت کامل را داشته باشند و همچنین برای انجام سرویس‌های بیشتر عجله و شتاب را چاشنی کار خود نکنند که در غیر این صورت عواقبی همچون این تصادف را به همراه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *