جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

افشای طرح حمله نظامی آمریکا به سوریه

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 345188
منابع آگاه ِ نزدیک به دولت آمریکا از طرح این کشور برای انجام حمله نظامی محدود به سوریه خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، این منابع فاش کردند که آمریکا هم اکنون در حال بازنگری سیاست خود در قبال سوریه در پشت درهای بسته است و گزینه حمله نظامی محدود به سوریه را در دست بررسی دارد.

منابع نزدیک به دولت آمریکا افزودند : دولت درپی اتخاذ تدابیری مانند ایجاد منطقه پرواز ممنوع و گسیل موشک های ضدهوایی به مخالفان سوری است .

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از این منابع نوشت : دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، تجدیدنظر در سیاست خود در قبال بحران سوریه را آغاز کرده است و به سوی گزینه نظامی پیش می رود .

یکی از مسئولان عالی رتبه آمریکا که وال استریت ژورنال نام وی را فاش نکرد ، گفت : محافل سیاسی آمریکا به شدت معتقدند که باید در سیاست مربوط به بحران سوریه بازنگری کرد به خصوص اینکه مذاکرات ژنو ۲ به علت امتناع روسیه از اعمال فشار بر نظام بشار اسد برای قبول تشکیل دولت انتقالی (موقت) شکست خورده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت : دولت آمریکا درپی " ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه با نظارت کارشناسان سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) و مدیریت مراکز مستقر در خاک اردن ، تحویل دادن موشک های ضدهوایی دوربُرد به مخالفان سوریه، و تسلیح و آموزش آنان توسط نیروهای ویژه آمریکایی و کمک به مخالفان برای حفظ مناطق تحت کنترلشان" است.

وال استریت ژورنال افزود: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، مسئول بررسی گزینه حمله نظامی محدود به سوریه است و به تازگی با دیوید پترائوس، رییس سابق سیا، درباره این گزینه گفتگو کرد و پترائوس به وی گفته است که محافل نظامی ، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا از گزینه نظامی بسیار حمایت می کنند.

این روزنامه اعلام کرد : دولت آمریکا به تازگی به فرانسه و دیگر اعضای اتحادیه اروپا ابلاغ کرده که در سیاست خود در قبال سوریه بازنگری خواهد کرد و به بررسی دو مساله ایجاد منطقه پرواز ممنوع و گسیل موشک های ضدهوایی برای مخالفان سوری خواهد پرداخت.
وال استریت ژورنال همچنین نوشت: ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در سال ۲۰۱۲ درباره پیامدهای دخالت نظامی کشورش در سوریه هشدار داده و اعلام کرده بود که چنین امری باعث درگیر شدن تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی در جنگ سوریه خواهد شد و دمپسی هم اکنون نیز تغییری در دیدگاه خود ایجاد نکرده است و نقش فعالی در بازنگری دولت واشنگتن در سیاست خود در قبال سوریه ایفا نمی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *