پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۸
۱۱

حاشیه های جالب از توزیع سبد کالا/ از تعداد پیامکها تا بگو مگوی اعضای هیات دولت

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 344989
توزیع سبد کالا به عنوان اولین اقدام جدی دولت یازدهم در حوزه اقتصادی اتفاقات عجیب و واکنشهای متفاوتی را رقم زد که در روزهای گذشته رسانه ها به گوشه هایی از آن پرداختند.
حاشیه های جالب از توزیع سبد کالا/ از تعداد پیامکها تا بگو مگوی اعضای هیات دولت
گروه سیاسی جهان نيوز: با این حال هنوز هم اخبار و اطلاعات جدیدی از این پروژه دولت تدبیر و امید به گوش می رسد که مرور برخی از آنها خالی از لطف نیست.

خبرنگار جهان با خبر شد، در شب اول بعد از آغاز توزیع سبد کالای حمایتی، گزارشی از اوضاع مربوط به توزیع این سبد تهیه و به رئیس‌جمهور ارائه ‌شده ‌است. روحانی بعد از تذکر به نعمت زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت) صحبتی هم با ربیعی وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی داشته و از وی می‌خواهد که مصاحبه کند و ماجرا را جمع و جور کند.

ربیعی در پاسخ گفته‌است که متاسفانه کار از دست نعمت‌زاده در رفته و کاری نمی‌توان کرد. ربیعی اشاره‌ای به مصاحبه نعمت‌زاده درباره علت توزیع برنج خارجی (هندی) کرده که وی گفته ‌است: برای توزیع برنج ایرانی تکنولوژی بسته‌بندی ۱۰ کیلویی نداشتیم، این کار انجام شد! این چه استدلالی‌است، مگر سانتریفیوژ بوده که پیچیده باشد؟

همچنین نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدت و تجارت اخیرا در جمعی گفته ‌است که در ماجرای سبد کالا همه انتقادها متوجه من شد، اما این سبد کالایی ابتکار روحانی بود که در گزارش ۱۰۰ روزه اول بدون هماهنگی با ما آن را مطرح کرد و بعد از مطرح کردن آن از ما خواست که راه‌کار اجرایی‌اش را آماده کنیم.

از سوی دیگر سازمان بازرسی کشور هم گزارشی درباره مشکلات توزیع سبد کالا تهیه کرده‌است. در این گزارش آمده ‌است که علاوه بر مشکلات جاری در شهرهای بزرگ، به خاطر اینکه برای شهرهای کوچک و روستاها، محلی برای توزیع این اقلام در نظر گرفته نشده‌ بود، عملا روستائیانی که مشمول این طرح بودند، باید ضمن طی مسافتی طولانی و ایستادن در صف‌ها در شهرهای بزرگ، متحمل هزینه‌ای زیادی می‌شدند.

همچنین خبرنگار جهان با خبر شد، تعدادی از وزرا نسبت به برنامه سبد کالای اهدایی دولت اعتراض کرده و انتقاداتی مطرح کرده‌اند. علاوه بر ربیعی وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی، که گفته ‌است با این کار آبروی دولت رفت و ضربه سنگینی به دولت وارد شد، وزیر بهداشت هم به شیوه توزیع این سبد اعتراض کرده و گفته ‌است که ما همیشه از رفتار پوپولیستی احمدی‌نژاد انتقاد کرده‌ایم، این هم که همان روش و بلکه بدتر از آن است. شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم آن را افتضاح می‌خواند.

روحانی هم با قبول انتقادات می گوید قرار بود این بسته ابتدا فقط به مستمری بگیران داده شود که نعمت زاده به من گفت داریم و به کارمندان هم بدهیم و بعد توسعه یافت. ظاهر کار هم این بود که همه چیز آماده‌است.

پس از آن از نوبخت خواسته می‌شود که ماجرا را مدیریت کند که وی می گوید درگیر موضوع یارانه‌هاست و به این کار نمی رسد و سرانجام قرار می‌شود ربیعی آن را سامان دهد.

از سوی دیگر گفته می شود، استعلام پیامکی برای تاییده سبد کالا، حدود ثانیه ای ۴۰ هزار نفر بوده و این درآمد بالایی برای اپراتورها ایجاد کرد.

در همین رابطه حبرنگار جهان با خبر شد برخی دلسوزان نظام ضمن ابراز گلایه از این نحوه اجرای این طرح و شیوه پوشش آن اعلام داشته اند: این شیوه کار در دهه فجر مناسب نبود و در رسانه های خارجی انعکاس زیادی داشت و برخی از رسانه های اصول گرا نباید این موضوع را بهانه قرار می دادند و انتقام گیری می کردند. به دولت هم گلایه وجود دارد و این اتفاق نشات گرفته از ایرادات نابجایی است که دولت فعلی از دولت قبل می گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جلیلیان
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبیر و امید که فریاد می زد چرا از نیروهای متخصص و تحصیلکرده استفاده نمی شود چگونه نتوانست یک سبد کالا که شأن و جایگاه مردم عزیز را زیر سوال نبرد اجرا کند ؟
هموطن
Iran, Islamic Republic of
دکتراحمدی نژادسال گذشته به همه عیدی دادایادولت غیرازسبدکالاعیدی هم امسال میدهدهمه مثل اینکه این موضوع یادشان رفته
Iran, Islamic Republic of
عیب کسان منگر و احسان خویش
دیده فرو بر به گریبان خویش

آقایان در اولین تجربه خودشان آن هم تجربه بسیار کوچکتر از هدفمندی و سهمیه بنزین چنان شکست خورده اند که مجبور به عذر خواهی شدند.
Iran, Islamic Republic of
عذرخواهی اخلاق میخواهد.فرهنگ میخواهد.
میثم
آقا این سبد کالای کارمندانی که صندوق بیمه ایشان تامین اجتماعی است چه شد؟
خجالت آور نیست که دولت نمی داند که کارمند در صندوق تامین اجتماعی دارد؟
شنود هاي شما خوب كار ميكنه ها؟!
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی آدم دهن لق هست شنود نمیخواد
تدبیر سرخ کردنی
France
دیشب از روغن سبد استفاده کردم متاسفانه اینقدر بوی بدی شبیه ماهی میداد که مجبور شدم غذا را بیرون بریزم بقیه دوستان هم به همین مصیبت دچار شدند ینی روغن موتور پیشش شرف داشت !!!!
علوی
عاقبت استفاده از با تجربه های مسن و مشاوره گرفتن از آنها نتیجه اش می شود توزیع نامتوازن سبد کالا و سیل انتقادات دولتی و مردمی !!!
هم کیش
United Kingdom
اگر هدف دولت رضایت خدا بود هرگز چنین شرمساری برایش به وجود نمی آمد. دولتی که در توزیع سبد کالا در جا زده چطور میخواهد مملکت اداره کند. وا مصیبتا...
منصف
United Kingdom
کابینه ای که ثروت افسانه ای دارد ، هرگز درد مردم را احساس نمی کند. دولت تدیر و امید....از عوامفریی خود در زمان انتخابات ، بهره ای نخواهید برد، خیلی زود ضعف شما برای مردم رو شد.