سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

پاسخ قاطع افخم به توهم اماراتی ها

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 344974
سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به درخواست ارجاع مسئله جزایر سه گانه از سوی کشور امارات متحده عربی به شورای امنیت تاکید کرد: تعلق جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی به ایران تاریخی و واقعیتی انکارناپذیر است .
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،مرضیه افخم در خصوص درخواست امارت متحده عربی مبنی برارجاع مسئله جزایر سه گانه به شورای امنیت : طی برنامه ای که معمولا در سازمان ملل وجود دارد ، کشورها به صورت دوره ای برخی مکاتبات را با دبیرکل سازمان ملل انجام می دهند و موضوعات مورد نظرشان را برای ثبت در اسناد سازمان ملل اعلام می کنند و کشورهایی که نظر مخالف یا رویکردی دیگر نسبت به موضوع مطرح شده دارند ، سند مورد نظر خود را منتشر می کنند تا در مجموعه اسناد سازمان ملل لحاظ و حفظ شود .

افخم در پایان تاکید کرد : کشور امارات متحده عربی نیز در این راستا چنین موضوعی را مطرح کرده و نمایندگی ایران در نیویورک نیز متقابلا یادداشت مورد نظر جمهوری اسلامی ایران را که مبتنی بر مواضع اصولی ما که همواره بر آن تاکید کرده ایم تهیه و در اختیار سازمان ملل قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *