چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

تست دوپينگ از ملي‌پوشان قبل از جام‌جهاني

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 344917
انتشار خبر آزمايش دوپينگ از كليه تيم‌هاي حاضر در رقابت‌هاي جام‌جهاني ما را بر آن داشت تا در گفت‌وگو با دكتر هاشميان رئيس كميته پزشكي فدراسيون نقطه‌نظرات او را در اين باره جويا شويم
به گزارش جهان به نقل از روزنامه نود، رئيس كميته پزشكي فدراسيون به ۹۰ خبر داد

انتشار خبر آزمايش دوپينگ از كليه تيم‌هاي حاضر در رقابت‌هاي جام‌جهاني ما را بر آن داشت تا در گفت‌وگو با دكتر هاشميان رئيس كميته پزشكي فدراسيون نقطه‌نظرات او را در اين باره جويا شويم و بدانيم اين كميته چه نقشي در بحث كنترل دوپينگ ملي‌پوشان حاضر در رقابت‌هاي اين جام‌جهاني خواهد داشت.

۹۰: در جريان خبر كنترل دوپينگ از كليه ملي‌پوشان حاضر در جام‌جهاني قرار گرفته‌ايد؟!

بله من هم شنيده‌ام كه از كليه بازيكنان حاضر در اين رقابت‌ها آزمايش دوپينگ مي‌‌گيرند.

۹۰: اين حرف نگراني‌ خاصي درخصوص احتمال اشتباه يك درصدي و ناخواسته يك ملي‌پوش را در شما ايجاد نمي‌‌كند؟

نه حتي يك درصد هم نگران اين موضوع نيستم.

۹۰: چرا؟

چون به شهادت آمار ستاد كنترل دوپينگ جهاني (وادا) ايران بيشترين آزمايش دوپينگ را در سال ۲۰۱۲ داشته و اين روند در سال ۲۰۱۳ بيش از پيش افزايش يافته است و ملي‌پوشان هم بدون استثناء در اين آزمايشات شركت داشته‌اند و به خواست خدا از تمامي اين موارد سربلند بيرون آمده‌اند از طرف ديگر پزشك معتمد كميته پزشكي در هر كدام از اردوهاي تيم‌ملي ايران حضور دارد و حركات كليه ملي‌پوشان حاضر در اردوها را رصد مي‌‌كند و حتي خوردن يك آسپرين براي معالجه بيماري هم بدون هماهنگي دكتر تيم‌ملي امكان‌پذير نيست. پس نبايد از اين بابت نگراني خاصي داشته باشيم.

۹۰: شايد براي اطمينان خاطر آزمايش از كليه ملي‌پوشان در آستانه جام‌جهاني اين اطمينان خاطر را افزايش دهد؟

بله، ما هم در اين فكر هستيم و در آستانه اين بازي‌ها و در يك تاريخ اتفاقي از كليه ملي‌پوشان تست دوپينگ بگيريم تا احتمال ايجاد مشكل به صفر برسد تازه حتي اگر پزشك همراه تيم‌ملي درخواست آزمايش اورژانسي از يك ملي‌پوش تا ده ملي‌پوش را داشته باشد مي‌‌توانيم به صورت اورژانسي اين كار را در يك بازه زماني ۴۸ ساعته انجام دهيم و جواب بگيريم.

۹۰: قضيه داروهاي نيروزا يك سري متخصصين متخلف به ورزشكاران ايران ربط پيدا نمي‌‌كند؟

نه، اين داروها براي ورزشكاراني است كه حاضرند چند ميليون دلار خرج كنند تا به اين داروها دسترسي پيدا كنند كه اين مورد شامل حال بازيكنان ما نمي‌‌شود.

۳) بازيكناني مثل ليونل مسي چطور؟

بيائيد بازيكناني مثل ليونل مسي را كه كليه زيبائي‌هاي ورزش فوتبال را خلق مي‌‌كنند از اين قضيه مجزا كنيم و اميدوار باشيم كه اين ورزشكاران هم سراغ چنين دارو‌هايي نمي‌‌روند و چنين اشتباهاتي مرتكب نمي‌‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *