جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نمي‌توانم پرايد سوار شوم

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 344908
در فصلي که پرسپوليس به شدت دچار بحران شده. رضا حقيقي بدون هيچ حاشيه‌اي و بي‌سروصدا کارش را در اين تيم دنبال مي‌کند.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه نود، در فصلي که پرسپوليس به شدت دچار بحران شده. رضا حقيقي بدون هيچ حاشيه‌اي و بي‌سروصدا کارش را در اين تيم دنبال مي‌کند. هافبک مشهدي اين فصل پرسپوليسي‌ها که در ۹۰ درصد بازي‌هاي ليگ به ميدان رفته توانسته تبديل به يکي از مهره‌هاي کليدي علي دايي شود. اين بازيکن روز پيش دچار مصدوميت شد اما اعلام کرد مصدوميتش چندان جدي نيست و مي‌تواند روز جمعه مقابل صبا به ميدان برود. حقيقي درخصوص اتفاقات اخير پرسپوليس صحبت‌هاي جالبي کرد که خواندنش خالي از لطف نيست. مصاحبه‌اش را با ۹۰ بخوانيد:

شنيديم مصدوم شدي؟

خدا را شکر مصدوميتم جدي نيست. اتفاقا امروز هم تمرين کردم و مشکلي پيش نيامده. در زانويم کمي چسبندگي به وجود آمده بود که مجبور شدم يک روز استراحت کنم. در حال حاضر هم تا حد زيادي به بهبودي رسيده‌ام و مشکل خاصي نيست.

 پس به بازي با صبا مي‌رسي؟

بله، صددرصد به اين بازي مي‌رسم.

 از آخرين شرايط پرسپوليس صحبت کن؟

شما خودتان از شرايط تيم بهتر از من باخبريد. متأسفانه در بهترين موقعيت که تيم داشت نتيجه مي‌گرفت و ما شانس نخست قهرماني بوديم حواشي در داخل تيم ايجاد شد که ما را از مسير قهرماني دور کرد. واقعا امسال بهترين موقعيت بود که با اين بازيکنان بزرگ بتوانيم قهرمان ليگ شويم. البته هنوز چيزي دور از دسترس نيست. ما اگر ۴ بازي بعدي را ببريم مي‌توانيم قهرمان شويم. هرچند که شرايط خيلي سخت است. اگر در بازي با صبا امتياز از دست بدهيم آن وقت بايد دور قهرماني را خط بکشيم.

 الان هم که شرايط مالي بدجوري به بازيکنان فشار آورده؟

متأسفانه فعلا اين اتفاقات براي پرسپوليس افتاده تا زمانيکه رويانيان در تيم حضور داشت دلمان خوش بود که او حرکتي مي‌کند و حداقل پاداش مي‌دهد. حتي وقتي بحث اعتصاب بازيکنان شد رويانيان خانه‌اش را فروخت تا بتواند پول بازيکنان را بدهد هرچند بچه‌ها واقعا راضي به اين کار نبودند. ايشان براي اينکه مشکل بازيکنان حل شود خيلي تلاش کرد. در حال حاضر هم که علي پروين مديرعامل شده بايد بگويم او اصلا مقصر نيست بلکه تقصير از وزارت ورزش است که باشگاه نمي‌تواند طلب بازيکنان را بدهد. حداقل آقاي پروين آب پاکي را روي دستمان ريخت و گفت من با شما هستم اگر پول به باشگاه رسيد طلبتان را پرداخت مي‌کنيم اگر هم نرسيد حداقل به عشق مردم بازي کنيد تا ليگ تمام شود.

 پس خيلي زود به حرف پروين گوش کرديد؟

ببينيد حساب دو دوتا چهارتاست. وقتي تيمي به خوبي تمرين کند مي‌تواند مزد زحماتش را بگيرد. قبل از بازي با فجرسپاسي ما سه روز اعتصاب کرديم و يک روز تعطيل بوديم. يعني ۵ روز تمرين نداشتيم. هرچند اکثر بچه‌ها تمرين انفرادي داشتند. اما انفرادي تأثير تمرين گروهي را ندارد به همين دليل تيم به مشکل خورد و مساوي شديم. واقعا اين اتفاقات تقصير علي پروين نيست. ابتدا گفتند پروين را به عنوان سرپرست به پرسپوليس آوردند و بعد گفتند مديرعامل شده. پروين وقتي ديد پول نيست ترجيح داد با بازيکنان حرف بزند و آنها را قانع کند. اين حواشي براي پرسپوليس خيلي بد است، ما بايد خودمان را با تيم‌هايي مانند فولاد خوزستان و سپاهان مقايسه کنيم. اين دو تيم ۸۰ درصد طلب بازيکنانش را دادند و هيچ وقت نشنيديم پول‌شان به تأخير بيفتد اما تيم بزرگي مانند پرسپوليس تاکنون فقط ۳۰ درصد پول بازيکنانش را پرداخته. شما حساب کنيد مبلغ قرارداد اکثر بچه‌ها رقمي نزديک به يک ميليارد تومان است اما بچه‌ها فقط ۳۰۰ ميليون گرفتند. آن وقت هنگام پرداخت ماليات‌ها بايد کلي بدهيم. وقتي رقم قراردادها ثبت شده اداره ماليات که نمي‌فهمند ما پول نگرفتيم بايد حداقل ۲۲۰ ميليون تومان پول به ماليات بدهيم که واقعا نمي‌شود اين کار را کرد. اکثر بچه‌ها از حالا ترس پرداخت ماليات را دارند.

 محسن بنگر که گفته ۵۰ ميليون وام گرفتم؟

خداوکيلي محسن درست گفته. نه تنها او بلکه اکثر بازيکنان مجبور شدند وام بگيرند. اگر من هم زود باخبر مي‌شدم مانند بقيه وام مي‌گرفتم.

 اما بازيکنان اينقدر هم بي‌پول نيستند؟

خدايي هم ما الان بي‌پول نيستيم. اما هر کسي روي پولش سرمايه‌گذاري مي‌کند و ما روي پول باشگاه حساب کرديم. مردم همه‌چيز را نمي‌دانند و فکر مي‌کنند بازيکنان خيلي پولدارند. مثلا من رضا حقيقي وقتي با بنز سر تمرين حاضر مي‌شوم اکثرا در موردم بد فکر مي‌کنند. البته من هيچ عددي نيستم اما به عنوان بازيکن تيم بزرگي مانند پرسپوليس نمي‌توانم پرايد سوار شوم و به تمرين بروم. حتي لباس‌هايي که مي‌پوشيم يا ساعتي که به دستمان مي‌بنديم حداقل بايد ۷، ۸ ميليون براي خريدنش هزينه کنيم. آن وقت طرفداران در اين موقعيت فکر مي‌کنند چون ما بهترين اتومبيل را سوار مي‌شويم يا اينطوري لباس مي‌پوشيم پس حتما خيلي پولداريم و ادا در مي‌آوريم در صورتي که چنين نيست. متأسفانه اين موضوع در کشور ما بد جا افتاده. عمر مفيد بازي يک فوتباليست ۱۰ سال است اگر قرار باشد هر سال اين اتفاق برايمان بيفتد که نمي‌شود. آن وقت بايد هر سال به خاطر مردم تحمل کرده و اعتصاب نکنيم. اگر در اين مدت برايم اتفاقي بيفتد نمي‌توانم کاري کنم. سرمايه ما همين فوتبال است. اگر براي من اتفاقي بيفتد حتي بنايي هم بلد نيستم بکنم و پيشه‌ام فقط همين فوتبال است. پس حق داريم نگران شويم.

 با توجه به اينکه با جدايي رويانيان قراردادت باطل شده مي‌توانستي در اين شرايط خيلي راحت از پرسپوليس جدا شوي؟

قراردادم که باطل نشده. در قراردادم ذکر شده در صورتي که رويانيان مديرعامل نباشد مي‌توانم به راحتي حتي بدون هيچ واسطه‌اي از پرسپوليس جدا شوم. من بازيکن آزادم و مي‌توانستم اين کار را بکنم اما ترجيح دادم بمانم و به تيمم کمک کنم. باور کنيد براي بازي‌هاي جام‌ باشگاه هاي آسيا حتي از تيم‌هاي خودمان پيشنهاد داشتم اما آنقدر پرسپوليس را دوست دارم که ماندم نمي‌خواستم بگويند چون پول نيست رضا حقيقي معرفت ندارد و از پرسپوليس رفت.

 از کدام تيم‌ها پيشنهاد داشتي؟

حالا بماند، خودتان مي‌دانيد کدام تيم‌ها به جام باشگاه ها صعود کردند. اما براي سال آينده شرايط براي ادامه کارم در پرسپوليس خيلي سخت شده. انشاءاله اگر در اين مدت اتفاقات خوش بيفتد و بدانم مشکلات حل شده نظرم براي ماندن بسيار مثبت است. چرا که يک زماني طرفدار پروپا قرص پرسپوليس بودم و به اين تيم افتخار مي‌کردم. الان هم به اين تيم افتخار مي‌کنم اما متأسفانه شرايط براي پرسپوليس طوري شده که راننده اتوبوس هرچه دوست داشت به ما گفت. خيلي زشت است که اين راننده در برنامه ۹۰ گفت فقط به خاطر کريم باقري فلان کار را نکردم باور کنيد به عنوان بازيکن پرسپوليس خيلي از صحبت‌هاي راننده خجالت کشيدم و براي اين تيم متأثر شدم. پرسپوليس تيم بزرگي است که ۲۰ ميليون هوادار متعصب دارد آنها حاضرند جانشان را به اين تيم بدهند متأسفم براي اين اتفاقات.

 در شيراز هم به خاطر بليت هواپيما دوباره به مشکل خورديد؟

واقعيت اين است که بحث پول بليت‌ها نبود. از آن جا که امکان داشت يکسري بازيکنان و افراد تيم را حالا بنا بر هر دلايلي براي بازگشت در اختيار نداشته باشيم. بليت‌ها را با نامه‌هاي ديگري برايمان رزرو کردند اسم بليت‌ها را به نام خودمان نگرفته بودند. مسئولي که بايد کارت‌ها را شناسايي مي کرد وقتي با اين مشکل برخورد کرد اجازه نداد سوار هواپيما شويم. از آن جا که خود من مدتي در شيراز بازي مي‌کردم تقريبا در آنجا شناخته شده‌ام. حتي وقتي مسئول چک کردن بليت‌ها مرا ديد کلي با احترام حالم را پرسيد اما بليت به نام مهرداد پولادي بود وقتي اين آقا متوجه شد بليتم به اسم شخص ديگري صادر شده با تعجب گفت آقاي حقيقي از شما چنين چيزي بعيد است. مشکل همين است که گفتم و اگر نه اينقدر هم بدبخت نشديم که پول بليت هواپيما را نداشته باشيم. اگر چنين چيزي بود خود من راضي هستم پول بليت‌ها را بدهم. اينقدر پرسپوليس را دوست دارم که اگر ديدم نظير چنين اتفاق‌هايي افتاده تا جايي که از دستم بر بيايد کاري براي تيم محبوبم انجام بدهم. هميشه هم گفتم هيچ‌وقت از حضور در پرسپوليس پشيمان نيستم.

 حتي الان که به مشکل خورديد؟

حتي همين الان، آدم نمک‌نشناسي نيستم پرسپوليس برايم خيلي خوب بود. در اين مدت هم تمام تلاش‌مان را مي‌کنيم تا تيم در چهار بازي آينده برنده و قهرمان شود اگر اين اتفاق هم بيفتد اصلا يک درصد هم احساس پشيماني نخواهم کرد.

 قبول داري اين اتفاقات بازيکنان را عصبي کرده؟

چطور؟!


 همين زد و خورد نيلسون و نورمحمدي با دعواي نوري و بنگر، معلوم است که به بازيکنان فشار آمده و عصبي شدند؟

اين اتفاقات در فوتبال طبيعي است. در حين تمرين يک تکل باعث شد کمي نيلسون و نورمحمدي کنترلشان را از دست بدهند و بعد با يک روبوسي همه‌چيز ختم به خير شد. محسن و نوري هم ارتباط بسيار خوبي با يکديگر دارند. متأسفانه بعضي مطبوعات و رسانه‌ها از بازيکنان ذهنيت بدي ساختند و همه فکر مي‌کنند بازيکنان پول‌پرست هستند. در صورتي که چنين نيست و اصلا هم درست نيست يک درگيري کوچک که در فوتبال امري جا افتاده است به پول و ماديات ربط داد. واقعا شرايط سختي داريم و وضعيت طوري شده که بچه‌ها براي گذراندن زندگي‌شان وام گرفتند و پول قرض کردند.

 به هواداران قول مي‌دهي يک سهميه آسيا بگيريد؟

هنوز اينقدر بدبخت نشديم که نخواهيم حتي يک سهميه بگيريم. ضمنا تمام هدف‌مان اين است که در ۴ بازي آينده برنده شويم تا بتوانيم قهرمان شويم.

 اگر تيم‌هاي ديگر امتياز از دست بدهند شما قهرمان مي‌شويد؟

انشاءاله تمام تيم‌هاي صدر جدول امتياز از دست مي‌دهند اولي هم استقلال خواهد بود. ما هم بايد بتوانيم صبا، داماش و راه‌آهن را ببريم تا به هدف‌مان برسيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *