پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
قدیری ابیانه:

احتمال وقوع انتفاضه سوم منتفی نیست

جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 344832
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ادامه مذاکرات توسط آمریکا برای کمک به ماندگاری رژیم صهیونیستی است وهدف آمریکا به هیچ وجه احیای حقوق فلسطین نبوده است.
احتمال وقوع انتفاضه سوم منتفی نیست
جهان نيوز - علیرضا کیانفر: دکتر قدیری ابیانه در گفت وگو با جهان نيوز به ادامه شهرک سازی اسرائیل درکرانه باختری اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که شهرک سازی ادامه پیدا کند و بیت المقدس هم پایتخت کامل و ابدی برای رژیم صهونیستی است و راهی برای مذاکره دراین خصوص باقی نگذاشته و حتی اگر فلسطینی ها این را بپذیرند، باز اسرائیلی ها  نسبت به حکومت فلسطینی مستقل نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بروز انتفاضه سوم هست یا خیر؟، افزود: حتی پنتاگون آمریکا و کیسینجر اضمحلال رژیم صهیونیستی برای 10 تا 12 سال آینده را پیش بینی کرده و این نکته بسیار مهمی است و درمقابل شعار از نیل تا فرات که حتی مکه ومدینه راهم دربرمی گیرد، شعار از نهر با بحر داده شده است که زمینه برای اینکه کل فلسطین به نقشه برگردد در 10 سال آینده وجود دارد و آن همان چیزی است که مجموعه استکبار را به دست و پا انداخته برای اینکه نهایت تلاششان را انجام دهند تا از  چنین سرنوشت مهجوری برای اسرائیل جلوگیری کنند.

قدیری ابیانه ادامه داد: درحال حاضر مسأله فلسطین به مهمترین مسأله جهان اسلام تبدیل شده است و شما می بینید که در اردن مصرو سایرکشورها ضدیت با رژیم صهیونیستی در میان مردم به اوج خود رسیده وحتی به کشورهای فراتر از جهان اسلام نیز سرایت کرده است.

وی گفت: تحریم هایی که دربرخی کشورهای غیراسلامی مثل اروپایی ها توسط سازمان های غیردولتی علیه رژیم صهیونیستی بیان شده نمونه هایی از این موضوع است. به نظر می رسد با روی کار آمدن شخصی مثل نتانیاهو که در بین صهیونیست های تندرو هم تندروتر محسوب می شود، راه را چاره ای جز افزایش مبارزات باقی نمی گذارد و تعداد کسانی که در فلسطین به بی فایده بودن مذاکرات با رژیم صهیونیستی اعتقاد پیدا می کنند همواره رو به افزایش است وکسانی که دم از مذاکره و معامله می زدند و می زنند بیش ازگذشته در انزوا قرار دارند لذا امکان بروز انتفاضه سوم هم وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *